Deák

olahtamas-Túra éve: 20112011.10.23 19:37:25

2011.10.22. Deák 30 teljesítménytúra

A néhány évvel ezelõtti túrán a nagy esõ és sár miatt nem tudtuk befejezni a 70-es távot.

Most ismét eljöttünk, hogy végigjárjuk a lényegesebb kimaradt szakaszait a túrának.

Mivel csak egy napunk volt rá, így a 30-as távot választottuk. 7:50-kor indultunk el, így legalább világosban is megnézhettük a túra elejét.

A szõlõt itt rendesen leszüretelték, nem maradt egy szem sem a tõkéken, de szelídgesztenye és dió is akadt út közben.

A Deák kutas ellenõrzõpontot (2.8km) már rutinosan találtuk meg a mélyedésben, itt kicsit beszélgettünk, majd a szembe szakaszon Laci69 köszönt ránk.

Mivel õ az 55-ös távon volt, így gyorsabban haladt és 15 percen belül utol is ért bennünket. Néhány percig beszélgettünk, de aztán én visszamaradtam a többiekkel.

A Vas-völgyi vadászháznál (7.3km) még láttuk egymást, aztán mi is megálltunk teázni.

Az erdészház után már nyomokban fellelhetõ volt a kék kereszt jelzés is, de a szalagozás megfelelõ volt, így az utat jól lehetett követni.

Végre elérkeztünk a zöld sáv jelzéshez, ami már csak azért is jó hír volt, mert itt ért véget az emelkedõ.

Itt jobbra fordulva még mentünk egy kilométert, aztán elbúcsúztunk a hosszabb távot választóktól, és a sárga zöld fonódó jelzéseken indultunk Észak felé.

1.4 km múlva éles balkanyarral váltunk el a sárga sávtól, továbbra is a zöld jelzéseket követve.

A következõ szakaszon már a szalagozás sem a jelzésen vezetett, a kissé benõtt utat inkább a szekérúton kerülve haladtunk, majd egy beton alapú úton érkeztünk vissza a zöld sáv jelzésekre.

Már épp kezdett elfogyni a gyûjtögetett dió, mikor beértünk Pusztaszentlászló felsõ pincesorához. Hamarosan az ellenõrzõpontul szolgáló pincéhez értünk(13.4km), ahol igen meleg fogadtatásban volt részünk, a szó szoros és tágabb értelmében is.

Meleg Tea, forralt bor, meleg helyiség, mindenféle kenyér, és még dió is akadt.

Itt bizony fél órát elvoltunk, míg nagy nehezen sikerült végül elindulnunk. Még szerencse, hogy lejtett az út, így sikerült lendületbe jönnünk.

Hamar le is értünk az aszfaltra, majd a kis patak partján elértük a varázslatosan szép horgásztavat is.

Szép látványt nyújtott a tó, a rajta áthaladó dongahídról nézhettük a tóban tükrözõdõ fákat.

Rövidesen egy kemping, és a mellette levõ, télen zárva tartó, termál strand mellett haladtunk el.

A Válicka hídján áthaladva kettévált az út(15.9km), a 20-as távon haladók a partján mentek tovább, míg a hosszabb távon indulók nekivághattak a domboldalnak.

Pusztaederics felé érkezve legelészõ tehéncsordákat, és rideg tartású mangalicákat is láttunk, ami manapság sajnos egyre ritkább látvány.

Kiérve megint meredek emelkedõt kaptunk, itt megelõztünk egy kisebb csapatot, akik aztán a jobb kanyar után követtek minket.

Itt érdekes kis kerülõt tett a jelzett út balra kerülve egy kis tavacskát, majd visszatért újra a szekérútra.

Mivel az itiner eléggé minimál verziós volt, és szalag itt nem volt, ezért választottam a jelzett útvonal követését, bár az eddigi szalagozás szellemiségét figyelembe véve, maradhattunk volna a szekérúton is.

Már nagyon vártuk, hogy végre kék jeleket lássunk, és ezt hamarosan meg is kaptuk, némi sár társaságában.

Azért nem volt vészes a helyzet, és meg is érkeztünk a Gáni-hegy ellenõrzõponthoz.(21.7km)

Az igazoló bélyegzés megszerzése, és a cica simogatása után megkezdtük az ereszkedést a kék kereszt jelzésen.

Már messzirõl láttuk a Szompácsi kápolnát a távolban, ami szépen mutatott a zöld domboldalon, de oda is csak fel kellett mászni.(24km)

Innen visszaereszkedve rövid aszfaltkoptatás után, füves utakon közeledtünk a Bezerédi erdõ felé. Itt is egy gyors pecsételés (27.4km),

és már szaporáztuk is a lépteinket tovább, hiszen Laci a fejébe vette, hogy 15:00-ra próbáljunk beérni, ha már a terv a 15:00-15:30 volt eredetileg.

Jól is haladtunk, míg a Válicka igen rozoga hídjához nem értünk. Itt aztán egyenként átegyensúlyoztunk a hídon, majd ismét a nyakunkba vettük a lábunkat.

15:00-kor atomóra szerinti pontossággal léptünk be a célba, így a 07:49-es indulásunkat és a fél órás forraltborozgatást figyelembe véve, elégedettek voltunk az eredménnyel, és megérdemeltnek tekintettük a célban kapott finomságokat :)