Kék Balaton (VMTSZ)

bence2000Túra éve: 20062006.08.26 20:06:27
Csak csatlakozni tudok piedcat tavalyi leírásához. A túra útvonla gyönyörû, végig remek panorámával. Mindenkinek javaslom, hogy egyetlen kilátót se hagyjon ki, tényleg megéri. A Péter hegyerõl is remek a kilátás Nyugat felé, csak a tetõn le kell térni egy kicsit (kb. 20m) a jelzett útról jobbra.
A jelzések (jellemzõen kék) általában jól követhetõk. Ez alól van azonban egy-két kivétel. Az Endrõdi kilátóhoz (Csákány hegy) felvezetõ utat nem könnyû megtalálni. Annak ellenére, hogy már jártam erre, sikerült egy kicsit eltévedni. És itt az eltévedés sokat kivesz az emberbõl, mert szó szerint a bozóton kell áttörni. A lefelé vezetõ utat is könnyû elvéteni, mi is Csopak közepén lyukadtunk ki, így gyalogolhattunk egy kicsit vissza a kék jelzéshez. A következõ vicces rész a Péter hegy. A felfelé vezetõ út rendben van,de lefelé az egyik négyes elágazásnál vagy negyed óráig keresgéltük a jelzést. A befutónk ugyanaz volt, mint amit piedcat leírt, de ezt a helyismeretünknek köszönhettük javarészt. Az itiner szerint a befutó a vasútállomás, mögötte a buszpályaudvar. Emiatt a vörös templomnál Délre fordultunk és a síneken, peronon és vasútállomáson keresztül mentünk a buszpályaudvarra, ahol persze nem volt senki... kis telefonos segítség után végül megtaláltuk a befutót, ahol gyorsan magunkba döntöttünk vagy egy liter ásványvizet.
A túra nagyon szép útvonalon megy, amiért csak gratulálni tudok.