Mecsek 600-as csúcsai (52km) / Mecsek 35 / Tubes 20

régészlányTúra éve: 20112011.08.15 09:07:04

Mecsek 600-as csúcsai                  53,9 km                1995 m

Ez a mecseki túra nem volt betervezve, de az események úgy alakultak, hogy részt tudok rajta venni. 6 körül már ott voltunk a rajtnál: Cserkúti csárda. Ettõl a rajthelytõl számítva, plusz 2 kilométerrel hosszabb, és 125 méter szinttel több. Szerencsére volt csomagszállítás, így azokat a Dombay-tónál megkaptuk:)

6:11-kor sikerült is elindulni. A cserkúti buszmegállóig piros négyzeten jövünk fel. Elég kellemes szakasz, sok aszfalt, felfelé, szõlõk között. Ez kellett, mert így már nem fáztam. A buszmegállónál Misi várt minket. Egy-két mondat után, mentünk is tovább. 3,2 km és 330 m szint jöttà fel a Jakab-hegyre. Sajnos ismertem ezt a szakaszt, mivel valamelyik túrán véletlenül lefutottam rajta, na persze utána meg fel:/ Kék háromszögön megyünk fel, míg el nem érjük a piros háromszöget. A piros háromszögön balra fordulunk, elérjük a Babás szerköveket. Szép kilátás van:) Utána újból rátérünk a kék háromszögre. Ez egy kicsit mászós, de hamar elérjük a kéket. Ezek után már pillanatok alatt ott találjuk magunkat a Jakab-hegyen – 07:18. Nos, ez volt a bemelegítõ szakaszunk. Az idõ itt még nagyon jó, sportos.

Következõ pontunk a Rotari 1. Sokáig a kéken baktatunk, majd Z kereszt jön, majd sárga kereszt. Lapis után sárgára váltunk, és meg nem állunk a pontig. A pontnál egy kis víz, aztán Csabi mondja hogy futni szeretne. Egy kicsit meglepõdtem, de örömmel fogadtam. Tubesen találjuk magunkat gyorsan, majd jött a Rotari 2, illetve a Rotari 1. Ekkor még fiatal az idõ: 08:56. Mint egy kis futás, és 09:09 – Rotari 2. A túrának ezt a kis körét, gyors letudtuk, aztán irány Dömörkapu. Itt már régen jártam, úgyhogy jó volt újra, teljes nagyságában látni a TV-tornyot. A sárgán gyors lemegyünk és a pontnál is vagyunk – 09:30. Itt kapunk káposztás sütit. A következõ pontunk Tripammer-fa. Ebbe a szakaszba csak 175 m szint van, úgyhogy elég tempósan gyalogolunk. 10:35-kor meg is érkezünk.

A Sugói-rét következik. Átmegyünk a Mecsek extrém parkon, ahol elég sokan vannak, a hétvége miatt is. Ez elég kellemes szakasz, miután én még errefelé még nemigen jártam. A kék jelzést felcseréli a zöld. A zöld jelzés itt néha csalókás, úgyhogy figyelni kell. Pláne, hogy itt-ott sár-pocsolya van. 11:48-kor meg is érkezünk a rétre. Üdvözöljük Torma Tamást, gratulálok neki a rocki miatt, egy kicsit eszünk-iszunk-pihenünk, majd tovább.

Sajnos, innentõl kezdve éreztem azt, hogy fáradt vagyok egy kicsit, bennem van ez a Rocki még. Felfelé kellett menni, ilyen bozótos szakaszon, elég keskeny ösvényen. Ez valahogy nem volt a kedvencem. Megint egy csomó ágat, pocsolyát kellett kerülgetni. Sikeresen el is véreztem itt – persze a lábamat felsértette valami tüske, de ez most mély lett. A ponthoz értünk 12:43-kor. Na, és itt jön a fekete leves!

Hármas-hegy – 4,4 km – 320 m szint. Múltkor, a Hegymeneten sikeresen megmásztuk a Hármas-hegyet, igaz teljesen más irányból, sokkal rosszabb helyeken mentünk, mint itt. Nekem, ez a Hármas-hegy megmászása tiszta Bükk-900 feeling volt. Kerülgetni kellett ágakat is. Nagyon sok bogár volt utunkon, pláne felfelé imádnivalók voltak. Még mindig felfelé megyek, amikor egyszercsak a lábam mellett 2-5 centire lódarázs. Oké, Vera megáll. Hirtelen halálfélelmem lett (a múltkori eset miatt). Miután elment mellettem, elkezdtem futni. Persze, még hallottam, illetve láttam pár lódarazsat. 13:50-kor fenn is voltam a hegyen. Uh, nagyon örültem neki. Itt megint süti, illetve víz várt minket, na és persze a Hármas-hegy szép látványa:)

Következõ állomásunk: Zengõ – 6,7 km – 370 m szint. Ide valahogy nehezen jutottam fel. Kijött rajtam a rockis fáradtság. A kék háromszögön megyünk sokáig fel, ami nagyon szép völgy. Nekem az egyik kedvencem. Aztán egy idõ után becsatlakozik a sárga háromszög is. Azon kell végig felmenni. Már nem tudtam mi a jobb: gyalogolni vagy kocogni. Ezért mindkettõ ment. Pár embert azért elhagytam, majd 15:08 – pont. Ezután már egy kicsit jobban éreztem magam, hiszen már nincs szint, jó 30 m… Lefelé sikerült mennünk egy 7-es tempót, P+ majd Z+-on. Végül beérünk a célba, ami a Dombay-tó. Itt már várnak minket gratulációval, illetve finom meleg kajával:) Az menetidõnk 09:43 lett, ami végülis nem olyan rossz a Rocki után.

Én most voltam elõször ezen a túrán, és nagyon szép szakaszokon vitt, illetve azon a Sugói-rét szakaszon most jártam elõször, ami tetszett. Gratulálok a rendezõi gárdának ezért a jó kis szervezésért, illetve a szép útvonalért.