Honvéd emlék- és teljesítménytúra

hakaticaTúra éve: 20112011.05.21 21:03:17

Honvéd 30

Mi abból a felindulásból választottuk e túrát, h már untuk a Bp Kupa lerágott Normafa - János-hegy úútvonalát. Márpedig a mai és a holnai is ki sem mozdul róla...  Így a hétvégi túrákat végignézve Hévízgyörök és a Honvéd maradt, majd nagy hezita után utóbbinál döntöttünk és nem csalódtunk.

Miután letettük a kocsit és tartottunk a rajt fele, szalagok sokaságával találkoztunk (mint kiderült, a rövidebb távolk itt jöttek vissza), melybõl alapból feltételeztük, h a kijelõlt többi útvonalak is le vannak járva, és ki lesznek szalagozva kellõen, ahol szükséges. ez így is volt. Az egész úton szalagok tömegével találkoztunk a tényleg kritikus helyeknél.

A rajtban minden gördülékenyen ment, a nevezési díj fizetését visszautasították, ondván, h majd a célban . 09:45-kor sikerült elrajtolnunk (utánunk már csak 1 fõ kapott rajtszámot) verõfényes napsütésben, magas pára tartalom mellett. Hamar fel is értünk a Vízmûvekhez, leírtuk a kódot, ami egy nagyon kultúrált EP táblán volt, frissítettünk a fák alatt megbújó csapnál és indultunk tovább.

A Menedékháznál - 2.EP-, rengetek turistával találkoztunk. Pecsételeés után elfogyasztottam a magam és a párom teáját, mely igen finom volt és beszereztem "kis szerelmem"nek egy "kibbakond"-os pecsétet is a teás bácsitól .  És már indultunk is tovább.

A Lajos-forráshoz - 3. EP- közeledve elkezdtek felettünk gyûlni a felhõk szigorúan egy nem túl széles csíkban és nem túl hosszan. És az ég is elõadta nyárizáporos égzengését. Megfordult a fejünkben, h a forrásnál a 20 kilire kanyarodunk, de pecsételés és az alma begyûjtése után a K+-ra vettük az irányt, ami valami csoda folytán valahogy bezöldült... De köszönet a rendezõknek, akik szalagokkal segítették az elõre haladást. Az ösvényen haladva egyre jobban kopogott az esõ, így a tisztást meglátva még elõtte felvettük a széldzsekiket. Szükségünk is volt rá... Mire elértük a Pilisszentlászlói mûutat, addigra szerencsére teljesen elállt. A szaksz utolsó kb 1/3-ban a tempónk is visszaesett a felázott úton.

Hamar megkerestük a kocsmát, ahol begyûjtöttük a sport szeletünket (sajnos egyik sem nyert ). Jól jött a mosdó használata is. Elfogyasztottuk a hozott elemózsiánkat; a csokit, interjút adtunk az egyik pontõrnek a szervezéssel kapcsolatban, majd kitettük száradni vizes holminkat és indultunk tovább. Viszonylag hosszas dagonyázás következett, majd mintha egyszercsak elvágták volna megszûnt. Természetesen nem bántuk, hisz addigra már kellõen romlott a szint idõnk is. A Vízmûvekhez érve frissítés,  mosdás, megszáradt dzsekik elcsomagolása után kicsit hezitáltunk, h most akkor merre is. De mivel irreláisnak tûnt, h fel a Menedékházhoz (szint miatt volt kicsit megtévesztõ), így inkább indultunk tovább az elejérõl már jól ismert sárga ösvényen.

Nekünk sikerült szint idõn belül beérni (sajna többeknek nem, akiket beelõztünk, ill. akikkel útközben találkoztunk) még az esõ és a dagonya ellenére is. Ill. úgy, h gyakorlatilag utolsóként indultunk.

Az útvonal kb fele nyílt terepen haladt, ami ebben a melegben igen nagy kihívást jelentett. De rutinos futóként ebben már van sok éves gyakorlatunk.

Jövõre a túrát ajánlom olyan futó ismerõsöknek, akik szeretnek terepen futni. Kb 98%-ban igen jól futható is.

Akit visszatartott, h mi lehet a becsületkasszás nevezési díj mögött, ill. h 1. alkalommal rendeznek túrát, az bánhatja. Nagyon kellemes napot töltöttünk a Pilisi-hegységben.

A szervezés és az ellátás az útvonalon profi volt, az útvonal választás tökéletes. A pontõrök kedvesek, segítõkészek, maximálisan tájékozottak voltak. A célban az ellátás is maximális, amit még ráadásként kultúrált körülmények között aztalnál ülve fogyaszthattunk el.

Köszönet a szervezõknek, remélhetõleg lesz folytatás. Szerintem ahhoz képest, h az 1. TT volt, szép számban jöttek el.