Teleki

suvidaniTúra éve: 20062006.06.11 10:16:34
-5:30 nyugati, kalandos jegyvásárlás után indul a vonatunk, majd röpke 3 órával késõbb már rajtolunk.

-4km. A Drégelyi vár remekül fest, szépen épülnek a falak... :-D gyönyörû kilátás. A ragyogó napsütés hatására mindenki lazítja a felszerelését, pedig még sok helyen deres a fû! Már látszik, milyen szép napnak nézünk elébe. A pontõrtõl megtudjuk, hogy vasárnap szavazás.... még jó.
-Mindenféle csúnya erdõirtásokon keresztül vezet az utunk, ami amellett, hogy roppant szomorú látvány, nagyon szép kilátással örvendezet meg midnen túrázót.... nicsak, valami fehéres van a magasbörzsöny csúcsain.... csaknem hó?

-14km. Királyháza. frissítõ pont, igen jól jön, mert némi aszalt sárgabarackon kívül nemigen hoztam mást. Elindulunk felfelé a patak völgyében... ha valami ez igazán mesés.... vidáman csobogó patak, kellemes napütés, és a rengeteg keltike bódító illata.... Itt volt módunk néhány kalandos patak-átkelésre, sõt! :D Aztán jön a neheze, fel kell kapaszkodni a Nagy Mána bércre, a nagy melegben mindenkirõl szakadt a víz, még szerencse, hogy volt a csúcson egy szobányi hófolt, amivel mindeki lehûsíthette magát! (Kocka barátom még angyalkázott is.. pólóban :-)) Innen a gerincen tovább haladva még egy jó ideig gyönyörködhettünk az elénk táruló panorámában, és élvezhettük a nap melegét. Aláfestõ zene gyanánt madárcsicsergés, és a völgyben kanyargó patak moraja.

-19km. Emelkedés magosfához. valóban... hó, mégpedig nem is akár mennyi! helyenként 20-30cm mély, összefüggõ hótakaró borított be mident, így kihasználva az alkalmat spontán szerveztünk egy hócsatát a tavasz örömére. Megtudhattuk, hogy mit csinál a természetvédelmi õrszolgálat. Irány a Csóványos! mit mindig, remek kilátás, nagy nyüzsi. Haladunk a nagyhideghegy felé.... állítólag az ország legszebb panorámája.; hát nem tudom, hogy igaz-e, de biztos ott van a top-5 ben... komlyan, gyönyörû volt.

-23km. Nagyhideghegy. Egy lélegzetvételnyi pihenõ, kis napozás, majd leereszkedtünk Kóspallagra. Ez egy elég kritikus pontja volt a túrának, mivel itt kb7km-en keresztül elég meredeken nyílegyenesen vezetett az utunk egészen kisinócig, ahol a 30km-es résztáv véget ért. Kis frissítõ, majd elköszöntem Kockától, és tovább indultam Zebegény felé. Nem volt egyszerû innen, mert fel akartak cipelni a kálváriára, ahonnan valóban szép kilátás nyílt Kóspallagra, de rendesen meg kellett érte küzdeni. Az az igazság, hogy innen már közel sem volt olyan érdekes a túra, mint a magasbörzsönyös rész... lapos sáros útszakaszok...helyenként elég hiányos jelzések.

-35km. Pusztatorony... hát itt egy kicsit megszívattuk magunkat... de végül mégis csak meglett az ellenõrzõ pont. Még jó, hogy kaptunk csokit, almát meg vizet.... igen jól esett. Innen viszonylag simán jutottunk el az utolsó ellenõrzõ pontig, legalább is a közelébe... Fel kellett menni ugyanis a Julianus kilátóba!!!

-47km. pont egy hete jártunk itt (julianus 50), csak akkor lefele kellett menni, mondtuk is, hogy milyen szívás lehet itt felfelé menni... megtudtuk. feljutottunk. Azt a kilátást nem lehet leírni.. A megáradt dunáról visszaverõdnek a lemenõben lévõ nap pirosas sugarai. ilyen szépet még életemben nem láttam! Úgy sajnáltam, hogy nincs nálam a fényképezõgépem... de jött a hidegzuhany: ugyan azon a rohadtul meredek úton kell viszamenni!!!!!!! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁ Nem baj innen már féllábon szökdécselve is menni fog!

-50,2km 2150m szint.Cél a Zebegényi Trianon emlékmû; 19:00. fogadom a szervezõk gratulációját, és leballagtam a vasútállomáshoz. Mivel volt még idõm, beültem a cukrászdába... nem valami nagyszám, de megfelelt.

Remek túra volt, valszeg jövõre is jövök!