Kitörés

yoyoTúra éve: 20062006.03.28 17:19:38
Kitörés 35 éjszakai túra!

Errõl a túráról asszem nem lehet rövidet irni ,mivel 11 órán át tartott az õrület.
Én azt gondoltam,hogy éjfélre beérünk a célba ,ha kétóránként 10 kilit megteszünk. A többiek többet mondtak, hajnali 2-õt max 3-at.De mi a csudát csináltunk ennyi ideig ? Pedig folyamatosan mentünk ,sõtt volt ahol futottunk is.

18:30 körül indultunk a városmajorból. Aztán a gyermekvasútnál pecsételés,és futás be az erdõbe , a következõ ep-ig ami a csacsi rét volt ,de nemvoltak ott a pontõrök,mert mi hamarabb oda értünk ;)
Egy srác telefonált a rendezõnek , kérdezte ,hogy milegyen várjunk? mondta,hogy nyugodtan menjünk tovább õ még uton van a ponthoz. Itt,még tudtunk futni lefelé,és éreztem ,hogy a kölcsön bakancs nyomja a bokámat. vastagabb zoknicserével orvosoltuk a problémát ,és lazitottam a bakancson.Felemás zokniban folytattuk utunkat ,értelem szerûen felfelé .

A Jánoshegyi kilátóhoz hosszú meredeken kellett felmenni ,de megérte forró teával ,csipszel, csokifélével vártak . A többiek a fél liter teát, megbolonditották egy kis alkohollal amit Judit cipelt végig .Na asszem itt volt az, mikor a meredek lejtö jött,ami egyébként lépcsõ,de most tiszta hó volt, igy felverve az erdõ csendjét sikitozva ,mentünk lefelé .Baromira élveztük a hencsergést :)

Miután"leértünk" fel kellett menni a Nagy-Hárs hegyre .
Itt taliztunk vagy 20 katonával ,teljes menetfelszereléssel ,olyan oroszos vagy mittudom én milyen cuccba ,málhával ,kemény bõrcsizma ,dragonyos nagykabát,stb mentek Zsámbékra.Ugy 50 kili , ebbe a toalettbe.!!
Miután megcsodáltuk a kilátót , lefelé mentünk megint ,csuszva mászva fõleg a barlangnál volt nagyon durva ,én ott csak segitséggel tudtam lemenni ,mert nagyon papir voltam,az én bakancsom csúszott a legjobban,miután már mindenki lenn volt eccerûen a többiek karjába vetettem magam .Judit meg jól elkapott.Egészen Hüvösvölgyig ereszkedtünk lefelé.itt volt az elsõ katonasir mécsessel.A Balázs vendéglõnél volt a következõ ep.itt teázás megint, rendezõk katona cuccba ,jó meleg fémsapiba .Szegénykéim órákig ott állni!
Na innen természetesen felmenni a HHH-re ,még egy katonasir mécsessel az erdõben ,ilyenkor mindig megálltunk.Közben egy tündéri hóemberrel is taliztunk ,egyem a szivét ott fagyoskodott egy padon ,irtó helyes pofit csináltak neki:) Na itt már nagyon sajnáltuk,hogy nincs nállunk fényképezõ gép.
Mire a határnyeregre felmásztunk már teljesen kikészültünk ,és még mindig felfelé mentünk,egészen a csúcshegyi nyeregig,
Hát gyerekek a Jánoshegyi kilátó elbujhat mellette ,nem is lehet leirni milyen szép volt ,csak azt hogy kegyetlen hideg volt ,igy gyorsan tovább húztunk .Itt most egész véletlen nem lefelé mentünk,hanem végig a nyergen végre nagyon jól tudtunk menni,igy éjjel fél egyre már el is értük a boróka büfét ahol ,fasirtott,és vajaskenyeret kaptunk ,csalamádéval.Én itt sem ettem semmit ,már a derekam nagyon odavolt ,már csak fetrengeni volt kedvem ,hanyat dobtam magam egy padfélén.Itt jó sokáig voltunk ugyanis Judit ,és nyúl nemtudták abbahagyni a tökmagozást .
Miután sikerült a radiátor mellõl szétrobbantani a társaságot ,elindultunk tovább.Itt jártunk még csak a 23.kilinél.

Na innen megint lefelé ereszkedtünk,közben még egy mécseses katonasirt láttunk az erdõben .
Miután minden keresztezõdésnél tanakodás volt ,én csak álltam nyugodtan nemszóltam bele semmibe,isten mencs még rosszat mondanék... Szóval úgy döntött a kupaktanács ,hogy bizony ezen a zöldön le kell mennünk.Egyrészt baromi meredek volt ,másrészt baromi hosszú is ,fákba bokrokba kapaszkodva,sikitozva , teljesen kimerülve értünk le
A Rózsika forrás hát az meseszép ,tudom,hogy nekem minden meseszép ,,,a gyökeres forrás iz az,de gyerekek ide nyáron elfutunk,lehet én már a jövõhéten elmegyek tõllünk nincs messze(kocsival):)
Na szóval, ennél az epnál volt az ural motor ,két beöltözött katonaruhás pontõrrel, tábortûz stb... irtóra teccet, fõleg nyúlnak annyira készvolt tõlle,hogy azt hittem mindjárt rá is ül, oszt elhúz a sötét éccakába ,hajnali félháromkor .
Ez a szakasz nagyon jól futható lett volna ,ha lett volna erõnk,de az már nem sok volt,igy legalább tovább tudtunk gyönyörködni a fahidakba ,a sziklafalba, az életnagyságú hóemberbe ,ami inkább egy maci volt :) és a kis csordogáló patakba amit vagy 5x 6x kereszteztünk .
Ezt a szépséget egy mûút keresztezõdése törte,meg ,Solymár határában.

Innen értelem szerûen felfelé kellett menni a Kerekhegyen egészen a zsiroshegyi ep-ig. (cél)
Ez 3kili volt,de azt hittük sosem érünk oda, a fejlámpám már folyamatosan elem elgyengülésben szenvedett ,én meg értelem szerûen a derekam miatt végelgyengülésben. Teljesen éberek voltunk,na jó egy két ásitás volt ,de Gergely kivételével mindenkinek száraz volt a lába ,nekem a ruhám is ,tehát a komfortérzetünk jó volt .
A lámpám teljesen kialudt ,de nem töltöttem újra ,egyrészt jól lehettet látni,másrészt márcsak "pár" méter a cél.
Aztán úgy fél öt felé ,elértük a célt ,én már csak guggolni tudtam ,a nevemet is a többiek mondták, be az oklevélhez ,hogy ne kelljen felállnom. Frissitésnek ,gyikhúsvolt ,meg csoki ,meg tea ,én itt sem kértem semmit .

Sarkvidéki hideg volt , (kb-20)de tényleg.. itt volt a leghidegebb ,még bõ 1 kili mig leértünk a mûútra az erdõbõl ,én úgy beszaladtam a kapunkon,hogy a többiektõl elfelejtettem elköszönni,aztán mikor vissza akartam menni pusziszkodni nemhagyták igy távcuppogást imitáltunk.

5-kor már lefürödve feküdtem ,de 8 kor már fenn voltam ,eccerûen pörgött az agyam ,na jó meg azért a lábamat is elintézte a bakancs,mint utólag kiderült , még az is fájt ,hogy hozzá ért a paplan.

ui:A túra nem mondható könnyûnek,a sok hegy , a hó és a sötét miatt ,jóval lasabban lehet haladni. Azt hiszem mindenki nevében irhatom,hogy nembántuk meg ,és én biztos ,hogy fogok még menni ,a ruházatot jól eltaláltam hátizsák nem kell túl nagy ,a fejlámpa tökéletes volt ,a bakancsot meg szokni kell.
A túrából egy bõ órát biztos lelehet vonni frissitésnek . De megérte, igaza volt farkasnak jó buli ,jobb mint egy bécsi bál ;)