A Város Peremén

SipiTúra éve: 20102010.04.13 14:51:48

- A Város Peremén  -     ( Solymár - Budaörs)     2010.04.10.

táv: 26 km ( itiner szerint )         szint : 1300 méter   .

menetidõ:  4,45 óra

Úgy döntöttünk Ritával ,hogy nem hiszünk a meterológusoknak ,és megnézzük ezt a kevésbé ismert teljesítménytúrát ! Nem csalódtunk ,szép részeken ment a vonalvezetés : pl. Sorrentó - Ló-hegy - Csíki-hegyek ......,ahol eddig nem jártunk !

Nagyon szimpatikus ,idõsebb ferencvárosi természetbarátok rendezték a túrát ( 400 ft.-os nevezés ,színes térképvázlat ),aránylag egyszerû jelölés ,a sárgán végig ! Egy helyen volt kérdéses ,ott nem volt semmi jel (már Budaörs határában ,egy keresztezõdésnél ) ,de "szerencsére" a rossz irányból már jöttek vissza sporttársak ,így mi nem kevertünk el...:))  Két helyen "összevonták" az ellenõrzõpontokat ,elõtte illetve utána megtudtuk ,nem volt vészes !

Szépjuhászné környékén  rengeteg ismerõssel találkoztunk ,pl.Újj Zolival (Õ is most rendezett túrát a közelben ,a "Gyermekvasút mentén", meg futóversenyt is ,csak szembõl....) A  Csacsi réten tartottunk egy rövid pihenõt ,szendvics és némi folyadék utánpótlással kiegészítve.

A végén a Turista pihenõ fogadóban sör és finom rántott hús ( a 80-as évek árszínvonalán ) ,nagyon szép kitûzõ,oklevél.Szuper volt az egész rendezvény ,nem bántuk meg hogy elmentünk! A Budapest kupás füzetet persze otthon hagytam ,de megbeszéltem a rendezõkkel a  késõbbi pótlást a szövetségben.

A táv és a szint  kiírás szerint 25-26 km és 1300 méter ( különben érdekes egyedi indítás volt busszal )  ,nos egyik sem stimmelt: a táv olyan 30 km  körül volt (kiegyezünk 28-ban) , a szint meg olyan 900 méter "csak".......:)) Nem jártunk még soha Budaörs ezen részén ,szép környék ,a BKV-s visszautazást  leszámítva tetszett !

Útvonal: Solymár - Alsó-Jegenye-völgy - Rózsika forrás (10 óra 11 perc: rajt- idõ felírás) - Virágos-nyereg - Újlaki-hegy - Nyéki-hegy - Hûvösvölgy - Nagy-Hárs-hegy - Szépjuhászné - Csillebérc - Szekrényes - Sorrentó - Ló-hegy - Csíki-hegyek - Budaörs  (Csíki csárda - Turista Fogadó)