Dunamenti

biborTúra éve: 20102010.03.22 12:17:00

Duna menti babázás

Petõfi után mondhatnám: Mit nekem te zordon szombatoknak túlórákkal vadregényes tája!

Nem csodállak,nem szeretlek,S képzetem hegyvidéket járja...

A szûk 3 órás alukálást elég kómás ébredés követi. A busz ablakából még messzirõl méregetem a Naszályt. 10ig lehet indulni,ráérõsen van idõ egyéb dolgaimra is Vácon:)) A piar gimi kapujától A4es papírok mutatják az irányt a rajtig vagyis a tornateremig. Nehogy  vki az indulás elõtt eltévedjen az udvar útvesztõjében:)

A nevezést fiatal lányok intézik, minden gyorsan megy, így 9:35-kor nekivágok az  (urambocsá'...) babatávnak. Csak a rövidke 17,9 km-re van idõm hiszen  délután ismét menni kell...:( A spéci és ingyen beszerezhetõ Naszály- térképpel vágok neki a sétának. Még egy kis nagypistázás belefér hársméznézõbe:D plusz némi beszélgetés x párt tagjaival a tizes elõtt:) Ennyi szórakázás után megszaporázom lépteim mert lejár a szintidõ fele és még ki se tettem a lábam a városból:) A  vasút alagútjánál bejön a sárga és a büdös ez "egylevegõvel át" szakasz.. A Temetõ úton a koleszt nézem és valahogy nagyon távolinak tûnik mikor  esténként átjártunk ide.. elhaladok a temetõ mellett majd a látvány kedvéért a másik oldalra megyek át két autó között: a kis "tavacskákban" rengeteg vadkacsa van, néhány nagyon szép színben pompázó is akad. A hideg vízben kergetik egymást, alámerülnek és felbukkannak,a szétfröccsenõ vízcseppeken megcsillan a napfény..Meglehetõsen fúj a szél de még fülvédõ nélkül is lehet boldogulni..

Sorban érem utol az elõttem indulókat és hamarosan már  a 2/A út  alatt spurizok gyanús folyadékokat kerülve. Közvetlen utána  a sárga jobbos kanyarjában az elsõ és a késõbbi  3. pont van. Két lány pecsétel, a 3,9 km-re elég gyöngécske a részidõm.. A jelzés egy darabig innentõl meseszerû: hol volt, hol nem volt. Hófoltok tûnnek fel a hétvégi házak között és egyre kevesebb embert látok magam elõtt. Jó, mondjuk a 27es sorszámot kaptam olyan nagy tömegekre nem számíthattam..Egy nyílt részrõl visszanézek Vácra, a Dunára, a szemközti hegyekre.. szép a kilátás. Majd utolérem K. Gábort akivel elbeszélgetünk és elhaladunk a bizonyos számú telek mellett, majd jön egy kanyar, néha feltûnik itt- ott némi sárga jelzés. . Már a S körsétán egy  Y elágazásnál szükség van taktikai- technikai megbeszélésre : a térkép , az itiner alapján végül a jobbra tartó irányt válasszuk, pár száz méter múlva kiderül hogy helyesen:) Ráfordulunk a háromszögre ami a Naszály csúcsára visz fel. A táblától nem messze kecskék mekegnek..felnézek és a Szent- Margit kereszt néz le ránk, olyan mintha nagyon magasan lenne..a hó erre felfelé  már laposra kitaposott, csúszós. Még néhány túrázót utolérünk és irány fel. Én megyek elöl próbálom nem feltartani a sort:) Néha nagyokat csúszok a sima hó alatti köveken vagy a sár- hó kombináción. Persze csak egyszer csúszok el, természetesen egy széles út keresztezésénél ahol pihennek páran:D Gábor egybõl fel akar segíteni de köszönöm nem kérek belõle, nem vagyok én cukorból:) Még felfelé.. ez az egyetlen emelkedõ az út során de elég hosszú és kitartó partocska. Gábor szerint tipikus háromszöges.. :) Kicsit feljebb két lány ül, úgy tûnik lejjebb helyezték a Naszály csúcsát:) A pecsét után még két embert érünk utol és fent vagyunk a toronynál. Páran vannak itt megkérdezem milyen az idõ a toronyból de nem javasolják, hogy felmenjek.. a szél lent is majd' elvisz, elég hideg van, fázósan iszok pár kortyot. Közben egy hölgy kérdezi van e térképem.  Õ a hosszabbik táv 5. pontjának õre, csak még nem tudja hová kell mennie..=) Betájolom és elirányítom õt, remélem sikerült idõben és oda érkeznie:D  Lefelé csupán 1-2 nyom van a kéken és a többi néhány centis érintetlen hó. Gábor nagyon lovagiasan elõreküld, hogy menjek csak én elöl ahogy jólesik:) A hóban a nem taposott részt  választom és igyekszek gyors lenni. Az ex- esõbeállónál nagy csoport kiránduló pihen. Itt balra át és némi kényelmes szintút után jön a meredek- köves - havas lejtõ. Óvatosan ereszkedek, a fákat is megszorongatva ahol a helyzet úgy hozza:)  Egy szélesebb útra érve SN tûnik fel jobbra átlósan és ahogy a szöveg írja na itt kell derékszögben balra fordulni:)  Hamarosan feltûnnek a hétvégi házak majd a S. Ahhoz az elágazáshoz jutunk ahol pár órája tanakodtunk merre is kell menni. Megismerve végülis mindkét irányt visszafelé kell csak menni a hátralévõ km-eken amerre már jártunk. A kutya ismét ugat, az út sárosabb lett és a felhõk is összegyûltek.. ismerõsökkel találkozunk akik szembe jönnek, õk csak nemrég indultak. A pontnál a lányok már a kocsiban melegszenek, nem csoda hûvös a szél. Azt mondják tök gyorsak voltunk ami enyhe túlzás de jólesik azért:) A híd alatt át és sietõsen a belváros felé vesszük az irányt. A város szélén nagyon kontrasztos kép: balra milliós ház, jobbra lebontásra való,félig összedõlt. Az ellentétek után a temetõ elõtt a felszerelt sebességmérõnél mosolygok nehogy bemérjen minket lassítsunk..:D

A vasútnál órát- idõt nézek és talán pont be fogunk érni 3 órán belül v egy kicsit késõbb. Gábor bíztat, hogy õt ugyan nem érdekli az idõ de ha nekem számít fussuk meg a végét. Jónak bizonyul a lámpák is zöldre váltanak mikor odaérünk.. az utcákon kerülgetjük az embereket, a fõtér még egy kanyar és a célban vagyunk. Nekem így 2:57 lett a vége ami a 17,9 km- hez ilyen álmos- meló elõtti 6os átlagnak jó:) Köszönet a jó útitársaságért Gábornak, tök jó volt ez a túra!:)