Túrázz a vonatért!, Túrázz a Cuha-völgyi vasútért!

cztamasTúra éve: 20102010.02.27 21:46:41
Kihagytam a Téli Kab-hegyet, a Kincsest és a Téli Tihanyt is ilyen olyan okok miatt. Tegnap kérdezik tõlem (egész nap ömlött az esõ): biztosan elmész? Mondtam hogy ha piros hó esik (van olyan, bauxitos, a környékbeliek tudják), akkor is elmegyek, ha törik ha szakad most már nem érdekel, muszáj megkezdeni a szezont, meghát totál ki voltam éhezve a jó kis bakonyi erdõre.
Úgy is lett. 9.30as rajttal indulás. Máris az elején láttuk hogy a Cuha bizony felszedett néhány kilót. A barlangot megnézni? Muhaha, elzárta a természet. Így haladunk tovább a sárba, ami nem is olyan mély inkább csak csúszós, bár az idei új túracsukám nagyon jól vizsgázott már itt.
Igazából haladtam ahogy tudtam, idei elsõ bemelegítõ túra, gondoltam nyomjuk neki, persze szokás szerint tök egyedül, úgyhogy alkalmazkodás se volt.
Csesznekig néhol arcunkbafújt az ordas szél, de a talajon szélcsendes szakaszokon is röpködtek az ágak mindenfelé föntrõl. Elõnye a szélkálmánnak hogy a frontot is jól tovafújta, így kezdett pislákolni a nap.
Csesznekre a már ismert Vasút utcán mentünk, már a helyi kutyák is megszokták a túrázókat. Ilyenkor már javában sütött a nap, gyönyörû idõ kerekedett. A várban finom nápolyi, meg pecsét is persze, úgyhogy sarkonfordulás, szembejövõknek köszönés. A BakonyiMikulás zöld csíkján mentünk fel-fel-fel a Zörög tetõre, jó kis emelkedõ volt, a múltkor itt lefele jöttünk, akkor azt kívántam hogy nehogy egyszer felfelé kelljen itt jönni. :) Kösz Murphy én is téged.
Az automata számirogatás után a Zörögrõl lezörögtünk egészen a Cuha-völgyig, ahol dobtunk egy balost. Itt is láthattuk hogy miként hogyan építget a mérges "patak" a hordalékból.
A vasútállomáson pecsét, meg büfé is, vettem is gyorsan vizet, mert fogyóban volt a készlet. Sárga kereszten felfelé ez is jó emelkedõ volt. Itt volt egy fakivágásos süppedõs rész, gondolom ezt mindenki megjegyezte. :)
Utána mezõ, aztán lejtõ. Át is vágtunk egy gerincet. Már a Hódos-ér felé tartunk. Következett egy szalagos, táblás szakasz, majd a hídon cukrosbácsik (finom volt köszönjük), és egy jobbos után a Hódos-ér is feltûnt. Hát hogy ez mikor szokott "ér" lenni nem tudom, most inkább egy jókora patakra hajazott. Kerülgettük egymást kilométereken keresztül, egyszer balról egyszer jobbról csobogott. Elég monoton, murvás rész volt egészen a betonútig, ahonnan már féllábbal is beértünk. A célban "élõ" szendvicsreklám, éltem is az alkalommal, jó kis zsírosdeszka+tea, aztán öltözés és 70 km hazáig.
Jó kis nyitótúra volt ez, szép helyen.
A szalagozás bámulatos volt, itiner nélkül lehetett menni.
Szép a kitûzõ is, és jó ötlet volt, hogy írtak Rómer Flórisról, és a vasútról is többet megtudhattunk az itinerbõl.
Képek a szokásos helyen a kérdéses albumban:
(már több mint 3000 letöltés, köszönöm nektek is)