Kitörés

DpetiTúra éve: 20102010.02.08 14:42:14
Kitörés 60 – Dicsõség a hõsöknek!

Vonattal mentünk fel Budapestre. Háromnegyed 5 körül értünk a déli pu.-ra. Egybõl mentünk a Magdolna-toronyhoz. Azt hittem, hogy még korán is érkezünk és hogy mi leszünk az elsõ nevezõk. Én kis naiv:) Elvileg 17:30-tól lehetett nevezni, de mire felértünk a rajthelyre tele volt a tér. A túra mondandója és alkalma miatt elég sok egyenruhás, piros-fehér csíkos jelképekkel ellátott egyént lehetett látni. Még a rendõrök is jelen voltak, nem kevés számmal! Gondolom, õk nem túrázni jöttek. Gyorsan szereztünk nevezési lapot és beálltunk a 20-30 méteres sor végére. A sor gyorsan haladt, mert 5 ember rajtoltatott egy II. világháborús jármûbõl! Szóval neveztünk, leadtuk a cuccokat, amik Szomorra, a célba mentek, és megkezdtük a kitörést. Utólag tudtam meg, hogy a 60-as távra több mint 200-an neveztek. Ez nem kis szám egy ekkora túrán, fõleg éjszaka.
Még Pesten eltévedtünk egy párszor:). Alig vártam, hogy kiérjünk a városból! Egy jó kis emelkedõvel indult a túra, fel a Széchenyi-hegyre. Ekkora hóban még nem túráztam, szerencsére volt elõttünk „pár” ember, aki letaposta, de így sem volt könnyû haladni. Az idõ nem volt rossz. Végig szakadt a hó, csak hajnalban állt el. A hegyeken a ködtõl és a hóeséstõl nem látunk sok mindent. Ezért nem is mentünk fel a különbözõ kilátókra. Az erdõben is többször benéztük az utat, de nem mentünk olyan sokat feleslegesen. Az összes eltévedéssel együtt kb. 1 km-rel hosszabbítottuk meg a távot. A pontokon jó hangulatban telt a pecsételés. Néhol orosz, néhol német, máshol meg magyar korhû katonai egyenruhába öltözött pontõrök várták a túrázókat. Minket az a bizonyos hóval takart fehér álcaruhás egyén egy-egy baltával a kezeiben próbált ijesztgetni:) Egy másik ponton az egyik pontõr harmonikán játszott a másik meg énekelt. Fantasztikus volt látni ezeket az egyenruhákat, meg a fegyvereket. Az útvonal nem volt könnyû, de azért 13óra 50 alatt megcsináltuk. Hát elfáradtam, de jól esett. Le a kalappal az élesben kitörõ katonák elõtt! Egy megdöbbentõ adat az itinerbõl: „A kb. 40-45.000 fõs kitörõ védõseregbõl mindössze 600-700-an jutottak át az ostromgyûrûn.” Hát nem semmi. Ahhoz képest ez a túra egy kis kirándulás volt!
A szolgáltatást kicsit keveselltem, de amit kaptunk azt nagyon jó helyen, és idõben kaptuk és nagyon jól esett. A szervezés szerintem jó volt. A díjazás is tetszett. Az oklevél gyönyörû, meg a felvarró is ötletes!
Köszönet a rendezõknek mindenért!