Internationale 3-Tage-Wanderung in Mödling

andrew79Túra éve: 20092009.12.12 20:50:45
Internationale Dreitage-Wanderung Mödling 3*21 km

A Tökölõ túrán beszélgettem Frau Hevérrel, és említette, hogy mennek augusztusban erre a 3 napos túrára. Mivel utolsó alkalommal került megrendezésre és még sosem túráztam Ausztriában, úgy gondoltam, hogy belevágok. Mivel a családdal együtt mentem, egy kis apartmant foglaltam Mödlingben, nem messze az iskolától. Nem volt olcsó, de a tulajdonosnak voltak magyar rokonai és ezért nagyon kedvesen fogadtak, még a csomagjainkat is segítettek behordani.

1. nap

Bubuval megbeszéltem, hogy 6:00-kor indulunk, így én ott is voltam reggel a rajtnál, õk (Frau Hevér, Végh Kati és Bubu) azonban elaludtak, így "csak" 1/2 7-kor tudtunk indulni. Szerencsére a hajnali esõ a túra kezdetére elállt, és végig szép idõ volt a három nap alatt. A túra útvonala nagyon jól jelzett, így elegendõnek bizonyult a színes térképvázlat. Hamar elhagytuk Mödling utcáit és felkapaszkodtunk egy szép kilátóhelyre, ahol Bubu elmutogatta, merre fogunk járni a három nap alatt. Hamarosan elértük az elsõ ellenõrzõpontot, melyekrõl tudni kell, hogy az ásványvizen kívül minden fizetõs (1-2 EUR). Az elsõ nap még nem nagyon, késõbb már vettem egy-két dolgot. Állítólag ez is(egyre több a "csóró" kelet-európai) hozzájárult ahhoz, hogy 2010-ben már nem lesz 3 napos túra. Az autópálya alatt átkelve hagytuk el a legrövidebb távot én pedig a többieket, és a 10.3 km-nél levõ Seewiese ell. pontig nem is találkoztunk, a meredekebb emelkedõkön szeretek saját tempót menni. Itt megettem a csokimat és Végh Katival mentem tovább, aki minden nap - hozzám hasonlóan - a 21 km-es távot választotta. A Kardinalgraben ellenõrzõpont éppen nyitott, de már messzirõl lehetett hallani, mert aggregátor mûködtette a mobil sörcsapot. :-). A Giesshübl Mayerhof-ban kissé megpihentünk, majd hamarosan elértük Lichtenstein várát, amely elõtt volt az ep. A vár nagyon jól néz ki, de sajnos zárva volt, mivel renoválják. A célba 1/2 11 körül értünk be, egész jó idõvel, igaz, hogy nem volt sok szint és az is jól elosztva (685 m).

Feleségem délelõtt a gyerekekkel felfedezte a környék játszótereit, délután pedig - vásárlás után (hiszen szombaton ünnepnap volt) bebuszoztunk a schönbrunni állatkertbe, amelyet most Gréti lányom sírása nélkül élvezhettünk (májusban már voltunk egyszer, fájó hassal végigbömbölte).

2. nap

A túratársaknak sikerült idõben felkeniük, így nem sokkal 6:00 után indulni tudtunk. Mödlingtõl délre vettük az irányt és hamarosan egy hangulatos völgybe ereszkedtünk le. Az elsõ ep. ismét 5 km-nél volt, a pont nyugdíjasnak tûnõ személyzete már nagyban szeletelte a szalámit a szendvicsekhez. Ezután egy újabb 5 km-es etap következett, szép kilátással és a végén egy térdszagattó lejtõvel. Az Einöde ponttól ismét elváltunk Bubuéktól és egy mály völgyben emelkedtünk a Kote 540 pontig. Itt megengedtem magamnak egy szendvicset és egy Apfelstrudelt. Még nem volt vége az emelkedõnek, hiszen a következõ pont a 3 napos túra legmagasabb pontja, a 670 m-t elérõ Wilhelmswarte volt. A toronyból szép kilátás nyílott több irányba, de kissé párás volt a levegõ. Innen folyamatosan ereszkedtünk a célig, rengetegen jöttek szembe biciklivel és gyalog, nem irigyeltük õket. A Breite Föhre pontnál nagyon finom sütemények voltak, mire Bubu jött, már elfogytak. :-) (Ha jól emlékszem).

A családdal délután a mödlingi strandra mentünk, ahova én ingyen mehettem be az itinerrel, de a gyerekeknek is ingyenes volt a belépõ. A strand jó volt, többféle medencével és csúszdával.

3. nap

A várost ezen a napon egy harmadik úton hagytuk el, és átkelve a viadukt alatt, egy ideig patakparton haladtunk. Ezen a napon már az elsõ ep. elõtt elvált a 21-es és 33-as táv, de Frau Hevér is jött velünk, kicsit elcsoffadt a 2. napi maratonon. A Weissenbach ep-on ért minket a hír, hogy egy késõbbi szakaszon le van zárva az út. Sokan tanakodtunk, végül egy kerülõ aszfaltúton mentünk tovább, ami azért jelentett plusz km-eket. Az elsõ adandó alkalommal rátértem a jelzett útra, így tettem egy kis kunkort Gaaden körül, így a mögöttem lemaradt túratársak ismét beértek. Ismét ettem egy szendvicset, majd hamarosan elértünk egy mûködõ bányát, amely hihetetlen méretû volt. A Kiental ellenõrzõponton csatlakozott be a legrövidebb táv, ettem-ittam, feltankolva a Hausertempel meghódítására. Nem túl hosszú, de izzasztó emelkedõ következett, amit a 3. nap ellenére könnyedén abszolváltam. Innen nagyon szép útvonal következett, fenyvesekkel és gyönyörû kilátással. A WW-Kreuzung pontnál egy süteményt is megengedtem magamnak :-), majd betrappoltam a célba, ahol már várt a családom.

A délutáni program a Fertõ-tó melletti Sankt Margarethen vidámparkja volt, ahova 16 EUR-s belépõje ellenére nagyon megéri bemenni, mert bent szinte minden ingyen van (hullámvasút, traktormenet, stb.).

Nagyon kellemes három nap volt, köszönöm a túratársaknak az együtt töltött perceket, órákat.

Képek: (3 nap, így sok a kép is)