Tanúhegyek nyomában

biborTúra éve: 20092009.11.30 10:01:49
Tanúhegyek 40

Végtelennek tûnõ vonatozás után este 10körül érkezek Badacsonytomajba, elég hulla vagyok,gyorsan aludni is térek. Reggel 7tõl lehet indulni de már 5 körül motoszkálásra ébredek. Kicsi szundizás után én is felkelek, sok ismerõs arcot látok, rengetegen vannak majd' negyedórát állok sorba a nevezésnél. Földimmel - hajrá nógrád megye:)) - vágok neki az útnak aki a 20ason van és pontõrködik is közben. Emelkedõvel kezdünk, az elsõ 2,7 kmen van 309 szint, le is maradok tõle. Beérve az erdõbe gyanús esõcseppszerûségeket észlelek.. a Badacsony tetején levõ kilátónál elsõ ep. után vissza a Phsz-ön a K-re..tovább haladva az 1. feltételes ponthoz érek itt többen ragasztgatnak s elindulnak lefelé a lépcsõkön. Matricázok én is és nem nézek szét, megyek utánuk.. a lépcsõ csúszik mellette az avaron szépen lekocc aztán lent felnézek egy fára: P..hmm..az nem is kéne..a többiek valszeg elõbb visszafordultak, egy másik emberkével találkozva vissza a Hertelendy emléknél levõ matricás ponthoz. Így hát némi pluszszintet szerezve már a rendes útra térek és azon is maradok a végéig, elég volt a túlmenésbõl az elején:)Sunyi jobbra felen kellett volna továbbmenni. Itt sokan vannak, hamarosan elérek a Ranolder - kereszthez ismét ragasztgatás. A kilátás innen nagyon jó a Balatonra, kicsit nézelõdök aztán jön a Bujdosók- lépcsõje ami elvileg 464 fokú. Elkezdem megszámolni, 290 valamennyinél nem közbeszól valaki és elfelejtem mennyinél tartok fene egye meg..=) De addig is eltereltem a figyelmem arról, hogy itt mekkorákat lehetne esni..közben szembe jön fel földim aki szintén benézte a P-at de õ körben tért vissza.. erre azért durvább visszamenni a matricáért. Óvatosan, lassan tipegek le a Badacsonytördemicre vezetõ úthoz. Itt másodszor érem utol Kareszt és még egy pár embert akik ezt kicsit furcsálják:) Találkozok Sz. Robival akivel átaszfaltozunk kényelmesen beszélgetve Szigligetre. Közben esik. Szép nyugodtan, áztatóan, folyamatosan. A szeszfõzdébe épp viszik a cuccot, kegyetlen szag van.. a faluba érve kis kitérõ az Avasi romhoz, szintén ragasztás majd fel a várba a kissé csúszós SL-n. Az e.p-n sötét van mert vmi kis lyukban van, nápolyival felszerelkezve visszatérünk a K-re ami ezen a részen kevésbé látványos: párhuzamosan a 71es fõúttal megy s késõbb is aszfalton érjük el a Szent- György hegy lábát amit messzirõl lehet látni s alig várom hogy odaérjek végre ezért gyorsabban kapkodom a lábaim. Késõbb utolér Gyuri akinek mindig elfelejtem a nevét és csak az jut eszembe h a Nahát elején h elkutyultunk, sorry:) Csakhamar a Horváth pincénél vagyunk , megint ragasztás. A háztól nem messze hatalmas fürt szõlõk lógnak.. háát ez volt a legjobb feltételes kajapont:)) A szõlõ édes nagyon finom volt és a gazda se látott meg minket:) Kissé sáros úton folytatjuk kb. alig megyünk egy km-t és ismét ragasztani kell a hegy oldalán. A tetõre tartva megtudom hogy a tájfutó térképen tankbeállóként szereplõ dolog mi is a valóságban tehát észre se veszem és fent vagyunk a Szent Gy tetején :) Egy sátorban õrködõ kislány ragaszt, aki ki szólal meg késõbb- et játszik a társával. Lefelé néhol piszok meredek utakon jutunk el a Kaán- K. kh.-hoz ami a kajapont.. nos itt hosszasan elidõzök.. van tea, forralt bor, gyümi, mindenféle kenyér, + még az esõ se esik. Jólesik melegedni de hív a kötelesség: még vár 24 km és 800 szint, hát továbbállok. Elõször sietõsen Gyurival tartok majd sétálva folytatom. Egy semmi közepén levõ Ürgelyuk buszmeg után a mezõn szalagozva folytköv. Meglátok egy patakot: na ezen át kell úszni vagy mi? Közelebb érve örömmel állapítom meg, hogy van egy kis hidacska ami pár db. fából áll, jobban rá lehetne fogni h vízszintes létra:) Sikeresen átjutva matricázok hatodszor majd be Gyulakeszibe. Közben rájövök mi hiányzik nekem: az erdõs rész abból ugyanis nem sok volt a túra során. A falun végigmenve lazulós kanyargással fel a Csobánci várhoz. Közben két feltételes pont is van, a ragasztás után a másik érdekes: számold meg a köv. kanyarban levõ vasbeton gerendákat. 53-ig jutok, mint utóbb kiderült kettõvel elszámoltam, ennyit a matekról:) A kilátás innen is szép, s a tájat nézve veszem észre, hogy már nem esik az esõ. A várnál aszalt gyümi a 4. e.p.-n. A leírás legjobban tetszõ mondata ide vonatkozik: "jelzés a tetõn gyakorlatilag nincs viszont könnyen el lehet tévedni":) Szalagozáson le, de elég kellemetlen ez is, nem lehet gyorsan haladni, felfelé talán gyorsabban mentem..végül a szõlõk közt kanyarogva utolérek 1-2 csoportot akik egy szalmabábut próbálnak felállítani kevés sikerrel. Mûúton besétálok Káptalantótiba, itt ér utol egy kevésbé kommunikatív srác, hallgatásba burkolózva jön pár méterrel mögöttem egészen sokáig.Káptalantóti szélén mangalicákat látok meg,hozzájuk képest kimondottan kulturáltan nézek ki leszámítva a csuromvizességet:) Hosszú földút után kis emelkedõ a Z-ön majd jön a Zhsz. és a Tóti - hegy. Meredek, csúszós- saras, szembeforgalom.. de nem izgatom magam különösebben egyszer csak felérek.. fent az 5. e.p. után vissza le így se semmi, ráadásul ekkor hívnak telón, soha jobbkor:) Innen könnyû séta a mûútig majd finoman kezdõdõ emelkedõ után hosszas tekergés az ösvényen a Gulácsra. Itt a 6. ponton iszok és lemarad a " követõm". Lefelé jobban fekszik már az út:) Találkozok Ildivel akivel a célig nagyjából együtt megyünk. Fakerülgetõs- átlépõs úton jutunk a mûút keresztezéséig. Innen a Hármashegy alá érkezvén az utolsó, Letérés a K sávról fantázianevû matricát is felragasztjuk. Ildi biztat, hogy kocogjuk meg a végét már csak bõ 2 km. Így a célba õ húz be, köszönet neki érte:) Hamar eljön B.tomaj ám még hátravan a világ leghosszabb utcája:) Kis kanyart a végén és beérünk a suliba 14 :53-kor. 7:09kor indultam, így 7:43 lett a vége a 42 km-nek, vagyis 5,4 es átlag elég vacak. Gondolkodok hol tökölhettem el az idõt: sztem a meredek lejtõkön meg hát nézelõdtem, jól éreztem magam és ez a fontos:) Ja, a végén már kisütött a nap természetesen!:))