Fehér-Vár-Palota

caty85Túra éve: 20092009.11.08 11:44:28
Fehér-Vár-Palota 10B és 20

Kis csapatunk Komáromból indult útnak elég barátságtalan idõben,még esett az esõ mikor kis csúszással elindultunk,viszont Iszkaszentgyörgyre érve már nem esett az esõ és hideg sem volt úgyhogy egész jó túraidõben vágtunk neki utunknak.Elég komoly itinert kaptunk minden rajta volt aminek kellett lennie,és egy komplett térképet is tartalmazott.

A szép kis kastélyt elhagyva elhaladunk a Kõasztal mellett,készült is pár fotó megnéztük a hozzá tartozó táblát és elindultunk a Piramita hegye felé.Persze nem mehettünk el úgy,hogy fel ne másztunk volna és meg ne néztük volna a környezõ tájat.Mikor kigyönyörködtük magunkat felmentünk az Öreg Iszka-hegy tetejére.Aztán tovább haladva le kellett menni a Szenes-horog völgyébe,ahol kicsit megrettentünk,hogy egyes helyeken milyen meredek az út de minden gond nélkül lejutottunk.Mikor újra emelkedni kezdett az út akkor láttuk meg igazából,hogy honnan is jöttünk csodálatos sziklák mindenfelé, és a fák az õsz ezernyi színében pompáztak.Tovább ballagtunk a hadiúton egészen Csórig ahol a lovardában már várt minket a zsíroskenyér és az üditõ.2-en kiszálltak a csapatunkól, mi Nórával neveztünk a 20-as távra.Külön szeretném megköszönni egy nagyon rendes szervezõnek akinek zöld Lada Nivája volt Csórról visszavitte a kiszállt túratársainkat Iszkaszentgyörgyre mivel közvetlen buszjárat nem volt.Így már csak ketten folytattuk utunkat Várpalota felé.

A Kút-hegyi elágazásig minden gond nélkül eljutottunk ott egy kicsit eltévedtünk szerencsénkre egy futó megmutatta nekünk a helyes utat.Ismét egy meredek csúszós lejtõ következett és leértünk a Száraz-horog völgyébe.Azán megint egy izmos emelkedõ következett egy kis sziklamászással megspékelve de a kilátás megérte a meredek emelkedõt.Az ottani pontõrök biztosítottak minket,hogy a Baglyas hegy ennél is magasabb de ne ijedjünk meg nem lesz olyan vészes.Igazából nem is volt az bár a tetõ egy felhõbe volt burkolózva szerencsére a hegy elõtt volt az ellenõrzõpont így nem hagytuk ki.Felérve megnéztük az ottani emlékmûvet ami a szovjet csapatok kivonulásának emlékére készült.A következõ ellenörzõ pontig minden gond nélkül eljutottunk bár már kezdtünk kicsit fáradni.Ott kaptunk banánt amit meg is ettünk és nekivágtunk az utolsó 3 km-nek.Jó kis meredek dombhoz érkeztünk és csak egymást követték a dombok amit le kellett küzdenünk.Aztán mikor felbukkant a várpalotai Tesco a láthatáron megnyugodva,hogy nem tévedtünk el sehol kicsit rákapcsoltunk a tempóra.Hamarosan be is értünk a városba és elkezdtük keresni a célt.Egy pár másik túratársunk világosított fel minket merre is menjünk.Ott vártak minket a Csóron kiszállt társaink.

Az oklevél és a kitûzõ átvétele után átmentünk az Ösvénytaposó Baráti Társaság asztalához is ahol a Bakony Túrázója kitüntetést is megkaptuk.

Összeségében szerintem egy elég nehéz túra volt,de teljesíthetõ.A szallagozás és az utvonal leírás tökéletes volt, a pontõrök nagyon kedvesek és barátságosak voltak.Egy nagyon jó túrán vehettünk részt ezért külön köszönjük a rendezõknek a kiválló szervezést.És még egyszer külön köszönet annak a szervezõnek aki a társainkat visszavitte Iszkaszentgyörgyre.Ha máskor nem is jövõre ismét találkozunk.