Bakonyi Barangolás

dnvzoliTúra éve: 20092009.10.12 13:27:37
Bakonyi Barangolás 20. 2009.10.10.

Pár hónapja még merész terveket szövögettem erre a napra.Arra gondoltam,hogy ha elõtte tudok menni néhány 50 körülit,és azok után úgy érzem,hogy belefér már egy plusz húsz,akkor a Bakonyi Barangolás 70-nél nem is kell jobb lehetõség.Aztán úgy döntöttem sok lenne az még nekem,valamint a Sumi50-en elkövettem egy amatõr hibát is:zoknicsere után túl szorosra húztam a bakancsot ami rendesen megnyomta a lábfejemet,amit persze csak másnap észleltem,akkor nem tûnt fel.Azóta eltelt jó két hét,túl vagyok egy közel negyvenes meneten,és a lábfejem még mindíg nagyon érzékeny.A Bakony túrázója cím eléréséhez viszont elengedhetetlen vagy ez vagy a Reguly túra teljesítése,így a jövõre nézve kompromisszumot kellett kötnöm.Így jött képbe a Bakonybélbõl rajtoló és oda is érkezõ 20-as táv.

Az idõjósok mindenféle lehûlést és záporokat jósoltak erre a napra így én meg mindenféle csereruhákkal,esõkabáttal telepakolt zsákkal készültem megküzdeni az elemekkel.Még a kamáslit is felvettem,ismerem magam már annyira,hogy útközben már nem babrálnék vele,még ha kellene akkor sem.Biztosra mentem,András a múltkor a Cuha 25-ön is percre megmondta mikor jön a vihar,és most 10 órára ígérte az esõt,akkor meg még a terepen leszünk.Na meg idefelé Zircig masszívan esett úgyhogy semmi jóra nem lehetett számítani.

Ilyen elõzmények után vágtunk neki tehát Janival és Andrással a mára elrendelt távnak.A faluból símán kitaláltunk eligazítva közben néhány bizonytalankodót."Nézd már,van útvonalvázlat is"-nyugodott meg egy 30-as csapat akik a Béli-panziónál jöttek velünk szemben(!)mert már mindjárt az elsõ P+,S-keresztezõdést benézték.Persze ahogy hallom,voltak akik Szent-kúttal is megismerkedtek,mert a rossz ágon hagyták el a falut a P+-et követve:)Úgy látszik Szent-kút már csak ilyen,vonzza az eltévedetteket,én is így jártam vele a Sumin:)

Az útvonalvázlat-szöveges leírás azonban itt egyértelmûen mutatta merre kell menni,így az eltévedésre az egyedüli magyarázat a figyelmetlenség lehetett.A faluból kiérve mindjárt emelkedõvel indít a túra,no nem a vészesebb fajtából.Az elsõ ellenõrzõpont ripsz ropsz meg is lett,csodálkoztunk is hogy már 2.2 km-t mentünk.Ez után érkeztünk meg a Hideg-völgybe ami azért már jobban széthúzza a mezõnyt.András szerencsére számtalan ismerõsei közül itt mindjárt össze is futott néhánnyal,így Janival tudtunk szerezni némi elõnyt vele szemben,a gyorsabbiik cipõjét húzta fel reggel ugyanis,ment eddig mint a gép.Nem nélkülöztük persze sokáig a társaságát,hamar utolért bennünket.

Az emelkedõ tetejénél egy kisebbfajta felhagyott bauxitbányába botlottunk,amit balról a jelzések által vezetve megkerültünk.Ezután folytattuk utunkat Királykapu felé jó tempóban,az Égés-hegy oldalában.Jobbra alattunk szép völgy,a Nádajtó-árok terült el.Durván két km után el is értük Királykapu ell.pontot,ahol a pontõrök pogácsával,szörppel vártak ránk.Megreggeliztünk,majd elindultunk a Gerence-pihenõ felé.Na,gondoltam legalább ezt a szakaszt letisztázhatom magamban,ugyanis a Sumi50-en erre jöttünk csak ellentétes irányban.

Elindultunk tehát a mûúton jobbra a P sávon ahogy kell.Mentünk mendegéltünk jópár perce,mígnem valami gyanús lett.Nem jött az általam elõre emlegetett frissen murvázott út,na meg ha jól belegondolunk jelek sem voltak már egy ideje:)Szégyen ide vagy oda,visszafordultunk:)Ekkor már többen kiabáltak felettünk,hogy ott megy a jel.

Aztán néztünk nagyot a letérésnél ahol tisztán látszik a jelzés,na meg a kitett 4-5 piros-fehér szalag."Ezek az elõbb is itt voltak vajon?"-nevettünk.Jól eldumáltuk magunkat...(azt már végképp szégyenkezve írom le,hogy a szöveges leírás is egyértelmûen írja a letérést:))

Emlékeim mint kiderült megcsaltak egy kicsit,hiszen a murváig azért még van egy szakasz erdei út is szerencsére.Viszont,így hogy tudom,a kisvasút töltése is könnyebben beazonosítható.Na meg meglett az akkor nem észrevett Hídpillér is.

Haladtunk tehát a Vörös-János séd völgyben,illetve annak peremén,mígnem a Móricházi-tavaknál letértünk a murváról balra,átkeltünk a patakon,hogy azután jobbra fordulva kövessük a jelzést az erdõben.Kb.két km után értünk be a Gerence-pihenõbe.Itt több táv találkozik,össze is futottunk néhány ismerõs arccal a hosszabb verziókról.Én itt szerelvényt könnyítettem,szerencsére hoztam rövid nadrágot,valamint éreztem hogy jobb lesz megint cipõre váltani.Jó lenne már egy túra mindenféle fájdalmak nélkül:)
A sok lekerült ruhával-bakanccsal viszont legalább be tudtam mutatni Andrásnak miért hoztam ekkora zsákot:))

Gerence-pihenõt a Z+jelzésen hagytuk el,ami mindjárt keményen el is kezdett emelkedni,nem véletlenül,hiszen általa a Táborhely-hegyre jut a vándor.Felérve aztán van egy szelídebb szakasz,a Bakonybélbe való leereszkedés viszont jó meredek,nedves idõben nagyon élvezetes lehet.A falut az északi végénél értük el,majd lényegében átgyalogolva rajta jutottunk be a célba.

Átvettük az oklevelet és a kitûzõt,majd lekóláztuk a kapott italbónt.Átautóztunk Zircre,mindenki boldog lehetett,András elérte a buszát Veszprém felé,mi meg már hagyományosnak mondhatóan visszapótoltunk Janival némi kalóriát egy helyi hamburgeresnél.

Újabb általam még nem ismert szép részét járhattam be a Bakonynak ezen a túrán,amit köszönök.A 70-es terv után Janival a 40-re készültünk ami végül a 20-asra zsugorodott,viszont szerintem egyikünk sem bánta,mert legalább jókat tudtunk dumálni,nem volt rajtunk semmi nyomás,"kellemesen száguldva"3óra 50 perc alatt lenyomtuk a túrát.Így ezzel a babatávval kímélve a lábamat vélhetõen több eséllyel nézek a jövõbe ami még szép túrákat hoz reményeim szerint idén a Kõszegi-és a Soproni-hegységben,valamint itt a Bakonyban.