Vértesi Maraton/Félmaraton/Minimaraton

antinaviTúra éve: 20092009.06.01 22:16:08
L.A. Maraton.

Helybéli lévén természetes volt,hogy részt veszek eme rendezvényen,csak az volt a kérdés, hogy a sok választható varia közül melyik lesz a végleges.

A Gerecse50-en kapott térdszalag sérülésemet rendesen kezeltem,azóta folyamatosan emeltem a távokat és mivel elõzõ héten a K40 volt igy most 50 volt a következõ.
Ha meg 50 akkor maradok a gyalogos tempónál,mert miután még soha sem adtam fel túrát gondoltam folytatom ezt a sorozatot.Elõnevezés rendben volt,igaz a rajtban nem volt külön 'ablak' számunkra,de megoldódott a dolog.
Arra készültem,hogy a futók már elrajtolnak mire a vonattal beérünk,de valami csúszás volt a rajtnál és ott volt az egész társaság.Sajnos lemaradtam a rajtról és a 'kórusról',mert akkor éppen a nevezésemmel vacakoltam.
Azért még az elején sikerült elindulni,kivételesen túlöltözve rajtoltam mert nem sok futást terveztem.Csináltam magamnak a Russa-val egy saját itinert,nem akartam a szép 'gyárit' agyonhajszolni a túra alatt.
Az elsõ EP-nél azért rákérdeztem a srácokra,hogy akkor Csákányos?..mire némi bizonytalan nemtom volt a válasz igy meg is néztem a rajban kapott kiirást,amin hoppá...nem volt csákányos,de akkor most hogy is van?..mint kiderült a egy tavalyi példányt kaptam valamiért.
Végülis a 20-50 elágazásnál kiderült a dolog, és hogy az én kis markolászott cetlim a tuti.
A Körtvélyesre vezetõ út melletti fenyves most is fantasztikusan szép és mesebeli táj.
2 hete az Õrség 30-on volt ilyen a Lugos-patak Kondorfa elõtti szakasza de akkor át mentünk rajta..

Ismerõs vidék következett a TB30-ról,csak most visszafelé vitt az út.A Mária szakadéknál még sosem mentem a K+ jelzésen pedig jópárszor jártam erre.Az EP nem a háznál volt,hanem a K-K+ találkozásnál.(a háznál lévõ kutyák nagy örömére)
Innen az OKT-n mentünk. A Vitányváron kevesen voltak,gondolom a kétes idõjárás volt az oka.
A várból õszinte sajnálatomra a Zvár-n jött le az út,na ez egy eléggé térdgyilkos szakasz volt,de lent a Z-n lévõ ellátás kárpótolta az elcsuffadó túrázókat.
Továbbra is OKT,a Szarvas-kút a tavaszi közös takaritáskor még csordogált,most nem folyott.Itt találkoztam egy õzikével,aki engedte magát fotózni,sõt a Mátyás-kút után is taliztunk:)
Várgesztesen már kezdett szemerkélni az esõ,de nem vettem elõ a hátizsákból sem az esõgatyámat sem a dzsekimet,mert úgyis erdõben visz az út gondoltam.
Gesztestõl egy házaspárhoz csapódtam,elõzgettük egymást elég jól tolták úgyhogy gondoltam nem szakadozok le mert jó lenne az 5órási vonatot elérni.
Nos a Hirczy-emlékmüig sikerült tökre átázni,innen már nem zavart az esõ.
Az Új osztásnál benéztük a zöldet,pedig mint kiderült visszafelé már mindannyian voltunk erre.
A Szép-Ilonka forrásnál beért egy túratárs akivel innen együtt haladtunk.
Mint kiderült õ is az 5-ös vonatra pályázott,de valszeg már neki sem jön össze.
Nos addig mondogattuk ezt a vonatot,mig olyan tempót kezdtünk el menni ami nekem még sosem sikerült..a P+ elágazásig 6,8-as tempót mentünk és miután egyre közelebb került a vonat elérése az uccsó etapot 7,5-el tettük meg.
Ezúton is köszönöm neki hogy behúzott a célba, és remélem sikeresen teljesitette a Mátra éjszakait.
A túra nekem nem hozott meglepit,a tájat ismerem,viszont a kiszolgálás tekintében remélem sok túraszervezõ volt jelen a rendezvényen és átveszik majd az EP-ken lévõ terüljasztalkámat.
A vonatot a 'Csanya-transzfer' jóvoltából kényelmesen elértük, igy a célban két libamájas zsiroskenyérre is volt idõ:))

8:15-lett a vége,igy most ezt kell(ene)a hétvégén az Oroszlány 50-en megdöntenem:)

Részemrõl csak ajánlani tudom ezt a túrát,összvissz egyetlen kicsi települést érintve vezet 50 kilin át a Vértesben,igy igazi természetjárásra van lehetõség.

Köszönet a rendezõknek,a pontõröknek akik kénytelenek voltak végigázni a mi kedvünkért.(és a kis narancssárga nyilaknak +pontoknak melyek végigvezették a részvevõket a helyes úton)