Őrség (- Vendvidék) 75/50/30

antinaviTúra éve: 20092009.05.16 22:17:05
Õrség 30

Miután láttam hogy van beszámoló a 75 és 50 túrákról,gondoltam legyen egy a 30asról is.
Kényelmesen eltöltött kipihent éjszaka után nem túl korán mentünk le a rajtba.
A 30as távot vállaltam be,mert volt egy térdproblémám a Gerecsén és nem akartam fesziteni a húrt.Nagyon szép itinert kaptunk,de szokás szerint nem sokat olvastam belõle,inkább a követõ módszert alkalmaztam. Ez ment is az elsõ EP-ig,aztán elfogyott a követendõk száma,úgyhogy kénytelen voltam elõvenni a kisokost.
Voltam már az Õrségben többször is,de azok buszos kirándulások voltak.Igy belülrõl még nem sikerült feltérképeznem a tájat.Hát mit mondjak, egyszerüen gyönyörû vidék,nincs hozzá hasonlitható.Az alpokalja csapadékdús éghajlata,azok az óriási rétek szinte kivételesek.Folyamatosan a kékek haladtunk,a Szala-völgyi tanösvényen -ahol minden tájékoztató tábla ép és sértetlen:) - el sem lehetett téveszteni az utat.
Pityerszeren is voltam már egyszer,akkor õsz volt és most igy kora nyáron egészen más volt a hangulata a tájnak.Felsõszert toronyiránt vettük be,de jól ki is volt szalagozva a rét.Itt egy néni egyerü DM módszerrel megszólitott és mindegy negyedóra idõtöltés után már egy nagy kaláccsal és fél liter tökmagolajjal a hátizsákomban folytattam utamat.Közben vettünk egy frissen sült vajas kiflit is,amit úgy kiértékeltünk kajálás közben az úton,hogy szépen elnéztük Papszeren a szalagozást.Csak párszáz métert tértünk ki mert elfogyott a kaja és elkezdtük keresni a jelet,amit végül meg is találtunk miután 200m-t visszamentünk.Többen is követtek bennünket (kifli nélkül),õk is elnézték a szalagot.
Papszer után volt pár kili ami mûvelt mg.terület mellett vitt,de aztán itt következett a túra számunkra legszebb része, a Lugos-patak völgye.Patak ugyan nem nagyon volt,csak a helye,de fenyõerdõ az igen.A Bükkben és a Vértesben találkoztam ilyen sürü fenyvessel,de ott csak elhaladtunk mellette,mig most a kellõs közepén mentünk vagy jó kilit.
Nagyon szép volt.
Kondorfán a kocsma megtalálása nem volt gond,de a továbbmenetre kicsit konzultáltunk egy futó társsal.A szomszédos boltban vettünk egy jégkrémet,a boltos néni telefonon beszerezte az árat hozzá.Ilyent sem láttam még.
Jó hosszú falu az a Kondorfa,már kezdett égni a talpam a sok betontól.
Aztán végre ismét bementünk az erdõbe.A kissé sáros szekérúton haladtunk,mig egy faritkitás helyén az erdészet elfoglalta az ágakkal a turistautat (a Gerecsében is igy müxik),de ki lehetett kerülni.Ezután párszáz méter után jött egy nagy rét ahol találtam a füben egy kicsi õzike tetemet..szegényke..tele volt léggyel.
Rövidesen jött a zöld jelzés és innen csak ezen kellett menni Ispánkig.Ispánk elõtt egy végeláthatatlannak tünõ egyenesen kellett végigmenni,alig vártam hogy vége legyen.
Ispánk után volt kis izgalom,mert bekeritett bennünket egy villanypásztor.Nem tudom hogyan,de egyszercsak keresztbe ment az úton elõttünk.Átbújtunk alatta és kiértünk egy jó nagy rétre,és itt véget ért a piros jelzés.Némi tépelõdés és egy bicóssal történõ szakmai konzultációt követõen, továbbá az éppen a next pont mellett zajló koronglövészet zajának köbö beazonositása után átkeltünk a réten.Jó kis mocsár volt alul.Aztán megtaláltuk a P-t és már nem volt gond.Az utolsó ponttól köbö 4km volt a cél,úgy döntöttem (még a túra elõtt),hogy innem futni fogok,meglátom mit bir a térdem.Ha nem birja már féllábbal is bebicegek gondoltam. Végülis a térdem jól birta,25 perc alatt be is értem,ami zavart az a boltban kapott marék aprópénz,kocsikulcs,telefon,viz,kalács,egyebek és a tökmagolaj üveg folyamatos csevegése a hátizsákomban.
Asszem 4.ként értem célba,némi beszélgetés után társam is megjött.
Összességében nekem nagyon tetszett minden,az egész táj eleve egy jó nagy pluszt adott a túrához,de nekünk nem volt semmi gondunk sem az útvonalleirással és jelzésekkel sem.
Aki nem akar/tud nagyobb távot annak nagyon szép emléket fog jelenteni ha elmegy erre a távra,aki meg eddig az 50esen volt annak meg ajánlom a Pityerszer-Kondorfa szakasz bejárását,mert az a patak-völgy gyönyörû.
Jövõre az 50esre elõnevezünk:)