Gyermekvasút nyomában

ZETúra éve: 20092009.03.15 19:01:25
Rajtba érkezés 9:30, egy óra várakozás, majd 10:30-as rajtidõvel vágtunk neki a távnak Nagyondinnye kollégával. A várakozásban elgémberedett tagjaink kb. a Széchenyi-emlék körül kezdtek bemelegedni, szerencsére sem itt, sem a Kápolnánál nem kellett várakozni.
Normafához fölfelé gyalogolva eg fél falunyi túratársat elõzünk meg -- jól is tesszük, Normafa mh.-nél csak 3-4 ember vár elõttünk a bélyegzésre. Csillebércnél picit rosszabb a helyzet, viszont kapunk mûzliszeletet :) Innen átbaktatunk a hegy túloldalára, hogy Disznófõ után ismét visszamászhassunk :)
Virágvölgy állomásnál picit felmegy a pumpa: elõttem ugyanis két srác Disznófõt kihagyva érkezik, mire a pontõ... izé, bélyegzõs leányzó menti a dolgot: "Majd oda úgy nyomom, hogy ne látszódjon a felirat". Az egy dolog, hogy valaki, valamilyen okból kihagy egy pontot, de hogy ezt "elkenni" a rendezõk segítsenek neki... No mindegy, remélem, talán egyszer megértik, miért is tettem ezt szóvá. (Itt volt tea is, de kihagytuk...)
Innen leereszkedtünk Makkosmáriáig, csak azért, hogy felmászhassunk János-hegy állomás érintésével az Erzsébet kilátóig. Közben az esõ is elkezdett cseperegni, úgyhogy a kilátónál a pont beköltözött a kilátóba.
A csepergõ esõ miatt (is) sáros volt a lejövetel, szerencsére azért ez az elfogadható szinten belül maradt. Szépjuhászné állomásnál is gyorsan végeztünk, hogy nekivághassunk a túra utolsó (elõtti) emelkedõjének, föl, a Hárs-hegyre. Lefelé a Bátori-barlangnál eléggé sáros volt az ösvény, de balra kerülve sikerült esés nélkül abszolválni ezt a részt is.

Kis Hárs-hegy, Hárs-hegy állomás, Nagyrét -- szokásos útvonal, a pontokon szerencsére minimális várakozás, majd Villám "nagyon nem szeretem" utca (most beszélgetve mintha rövidebb lett volna) illetve Fazekas-hegy volt a "menü", desszertként még betértünk a múzeumba, majd cél, bélyegzés, sorakozás kajáért (sajttal töltött csirketallér rántva rizzsel és uborkával, plusz egy kis dobozos Sió gyümölcslé). A vége 4:25 lett, ami elég tûrhetõ idõ, bár a végét picit ellazsáltuk -- de legalább lesz mihez képest tovább javulni legközelebb :-))

A rajtoltatás szokás szerint baromira lassan ment (az ELÕNEVEZÉS lehetõségét talán mégiscsak jó lenne meggondolni...), a pontoknál a tömeg miatt itt-ott azért elõfordultak várakozások, de ebbõl a szempontból azért javuló a tendencia.
Amit még lehet dicsérni, az a túra végén az egyszerû, de ízletes meleg étel; remélem, a túra a pozitívumait megtartva még sokáig fennmarad, és talán a negatívumokat is sikerül majd egyszer ha nem is teljesen megoldani, de csökkenteni.