Tanúhegyek nyomában

yoyoTúra éve: 20082008.12.07 18:15:13

Tanúhegyek 40 Ezt a beszámolót cicánkának ajánlom :) Úgy volt ,hogy Ursikánál aludtam pénteken,hogy aztán szombat reggel korán tudjunk indulni a túrára . Ursika nemrég költözött új lakásba ,ezért még csak 1 ágy van a lakásban ,ezt viszont udvarisan felajánlotta,hogy én aludjak rajta ,õ majd alszik a polifómon.Cicánkával viszont nem számoltunk :P Gyönyörû szürke perzsa macska, aki szeret Ursikával aludni ,de miután most én feküdtem az ágyban ,nem volt hajlandó feljönni .Ezt tudtunkra is adta olyan formán,hogy egész éjjel nyávogott:) De ez még semmi ,körmeit a polifómba mélyesztve heves kaparásba kezdett,Néha kiment az elõtérbe ,és igen vehemensen kaparta az almot .3kor elegem lett a fejemre húztam a takarót,és onnan cinciriztem neki,hátha felugrik az ágyra :) de nem jött a szörnyi ,lényeg a lényeg ,hogy alig aludtunk ,reggel mindeketten kómásan éberedtünk, ráadásul még az esõ is esett .Szörnyeteg ,pedig mint egy pukkancs kandúr ,feszített a széken :) Látszott a fején,hogy õ van a legjobban megsértõdve . Az ,hogy miért nem cseréltünk ágyat? eszünkbe sem jutott :P A túra viszont kárpótolt minket ,mert elált az esõ ,és Salikóval bõvült a társaságunk .Már azelején megállapítottam,hogy itt minden bazaltból van ,a kerítés, a templom ,de néhol még az út is. Olyan volt az erdõ mint a mese ,sûrû ködben faltuk a kilómétereket a Badacsony tetejére . A 464 fokú Bujdosók lépcsõje ,kikészített lefelé. Gyönyörû hegyoldalban folytattuk utunkat ,hamar átértünk Szigligetre . Onnan gyorsan vissza a Szent-György-hegyre ,meseszép részek voltak itt is.kellemes bozótosok, gyönyörû Bazaltorgonák ,majd a 20 km nél nagy eszem iszom várt minket. A Csobáncra ,felfelé egyre többet gyalogoltunk .igen erõs szél fújt odafenn ,Gyorsan pecsételtünk aztán ismét lefelé csúszkáltunk ,Kár,hogy ködös volt az idõ ,mert gyönyõr rálátás volt az alattunk lévõ településekre . A Tóti -hegy is meredek ,és ez volt a legsárosabb hegy . A csúcson erõs szél fújt ,és láttuk,hogy a szemben lévõ Gulácsra is mennünk kell. Lámpánk viszont nem volt ,kicsit elszámoltuk magunkat ,mert késõn 9:15 kor rajtoltunk . Minden erõnkkel azon voltunk,hogy haladjunk felfelé a Gulácsra .Tiszta bazalt törmeléken bukdácsoltunk felfelé.A csúcson már erõsen alkonyodott .Csanyától kaptunk egy kis apróságot fenn,és zúztunk lefelé ,mire kiértünk az erdõbõl teljesen besötétedett. Nekem már ahhoz sem volt erõm,hogy bekössem a cipõfûzõmet ,szerintem mindhárman kellemesen elfáradtunk . 7:28lett a 42 km. Köszönjük a szervezõknek ezt a remek túrát,a forralt bort ,a többféle kenyeret , a csalamádét ,a csokit ,a nápolyit ,és a gyönyörû kitûzõt. Ajánlom mindenkinek !!