Mezőföldi Mikulás

olahtamas-Túra éve: 20082008.12.07 15:00:28
Mezõföldi Mikulás 2008

Hirtelen ötlettõl vezérelve döntöttem úgy, hogy meg kellene nézni a rendezvényt.
Szerencsére hamar két lelki társat is találtam, aki az elõzõ nap, még zuhogó esõ ellenére csatlakozott.
Az iskolát csak találomra keresgéltük, mivel sem a cím, sem a megközelítési instrukció nem volt feltéve
a ttt.tr.hu honlapra, de szerencsére közel volt a fõúthoz, így azért nem volt gond megtalálni.
A nevezés gyorsan és zökkenõmentesen zajlott, és 07:30-kor neki is vágtunk a zöld jelzés követésének.
A Mélykútpusztai buszmegállóig, szinte eseménytelenül telt az út, csak egy birka csontváza adott mindenféle poénkodásnak alapot.
Nem esett az esõ, és a sár sem volt kikerülhetetlen, így 08:40-kor már meg is kaptuk a pecsétet, illetve igény szerint az almát.
Kicsit csalódottak lettünk, amikor megtudtuk, hogy nem érint az út itt kocsmát, ha tudjuk elõre, lehet hogy csak a 20-as távra neveztünk volna.
Szõlõhegy felé közeledve, némi szemetet tapasztaltunk, berzso választott is hamar egy úszógumit magának.
Mezõfalván egy mikuláslány kedvesen invitált a tájház felé, ahol szépen összejött a csapat, a látogatás alatt több ismerõssel is találkoztunk.
Mivel már az út felénél tartottunk, így csipegettünk az elemózsiánkból, majd a központban kocsmalátogatást tartottunk.
Sajnos az étterem nem volt még nyitva, pedig már nagyon rá voltunk hangolódva, valami kellemes kajára.
Bolondvárhoz 12:10-re értünk oda, ahol nagyon vidám társaság és forralt bor fogadott !
A panoráma megtekintése, valamint a forralt bor kortyolgatása, majd 20 percig tartott, de a gyülekezõ fellegekre nézve nem akartuk tovább húzni az idõt.
A vasutat keresztezve, majd az öreg tölgyet megcsodálva, a Ménesmajorhoz érkeztünk, ahol csokival vártak.
A közelben épp disznóvágás volt, epekedve néztük a lógó kolbászokat, majd a célbeli zsíroskenyérre koncentráltunk :)
Egyre sötétebb fellegek gyûltek, majd mire a fahídon átjutottunk, már dörgött az ég is a távolban, nem egy mindennapi dolog december tájékán az ilyesmi.
Nagykarácsonyra beérve aztán elkezdett esni, az igazoló pecsét után bemenekültünk a templomba, hiszen úgy sem akartuk kihagyni a betlehemet.
A mikulásházban kerestük az ellenõrzõpontot, mivel nem volt kedvünk az itinert böngészni a szakadó esõben, de mondták a többiek, hogy itt nem kell pecsételni.
Mindenesetre megnéztük a házat, a szánkót, és a szarvasokat, majd megpróbáltuk kisilabizálni a térképen, hogy hol is van az iskola.
Szerencsére az irányító táblák is vezettek, így végül 14:48-kor léptünk be az iskola tornatermébe.
Megkaptuk a díjazást, majd épp nekiláttunk volna a zsíroskenyerek pusztításának, amikor telefonáltak a Mikulásházat kihagyó barátaink, hogy a kiírásban szereplõ
különbusz 15:00-kor elmegy és több nincs is !!!
Õszintén szólva, elég furcsának találom ezt a megoldást, hiszen a célzárás 16:00-ra volt kiírva.
14:52-kor léptünk így ki az iskolából, és gyors léptekkel indultunk, a mintegy fél km-re levõ buszmegállóhoz.
Végül 14:58-kor szálltunk fel a buszra, utánunk már csak ketten érték el a buszt...