Írottkő

vaddinoTúra éve: 20082008.10.30 00:25:04
Írottkõ 70

Durva hétvége elé néztem,tervbe volt véve az Írottkõ és a Deák is,mindkettõ a lehetõ leghosszabb opciókkal,ami érdekes kilátásokkal kecsegtetett.

Csütörtök délután fél 5 után 10percel érkeztem a Déli pu-ra,aminek közvetlen közelébõl,egy Pizza Hut oldalából indul kis csellendzsünk.Gyuri már várt Wolfkerivel az anyósülésen;így hármasban indulunk Kõszeg felé.Negyed nyolc körül megérkezés,sátorállítás,majd igyunk már egy sört.Kettõt.Kiskakas Vendéglátóipari Egység,helyi erõk,majd Ibolya&Rushboy,végül Köszeg zászlaja.

Reggel:fáradtság,hideg,és sötét.6 után pár perccel sok más ismeretlennel és egy-két ismerõssel meglódulok,bele a sötétbe.Rásbojékkal röpültem Velemig,ahova marha gyorsan elértünk-le is kapcsolódtam róluk,és Ibolya mellé szegõdtem.Szép táj,Gyuri elhagy bennünket,fenyves,majd Árpád-kilátó.Igen hideg van,Schneeberg sután emelkedik ki a felhõk közül.Mire eszmélek,Ibolya elszelel,de megjön Wolfkeri és TJ,igy velük indulunk Velembe,immár másodszor.Annyit mondok:eltévedtünk,de sebaj,igy viccesebb volt mert a Szent Vid kápolna-amerre elkeveredtünk a pirosról-megvolt mindenhogyan,mert lefele is,felfele is megjártuk.Velem másodszor,beszerzek némi élelmet a helyi vegyesboltban,majd elhagyjuk a falut,a mielõbbi viszontlátás reményében=)Kis keverés,majd Szent Vid kápolna ugye,és tovább stájerházak...Tábor-hegy...Paradicsomos bokaszaggató lejtõvel...és Hétvezér forrás...
Ahogy én látom,az Irottkõ hegy helyzete a túraútvonalon némileg szerencsétlen dolgot eredményez,mert a lényeg le van lõve már az elején,és utána szép tájakon vezet ugyan az út,de különösebb nehézséget nem tartogat.Még egy nagy,és rövid emelkedõ,Hétvezér-forrás után az Óház-tetõ.Innen a hátralévõ hozzávetõleg 25 kilométeren akad 90 méter szint,az is két részletben.Velem község lehetõségeit is maximális mértékben kimeríti az Írottkõ 70,mert ugye harmadszor is visszatér ide.

50,0km-tõl majdnem sötétben mozogtunk,még mindig hármasban Wolfkeryvel és TJvel.Már a faluból kijutás is nehézséget okozott,de megoldottuk.Cserébe Lukácsházán még egy kis kavarc,nemigazán emlékeztünk rá hogy fordultunk e balra a faluban avagy nem.Végül rájöttünk.Ha rajtam múlik,elmegyünk kb Sümegig,de mindegy.megérkezés Köszegfalvára,végre,innen még 4,5 kilométer aszfalt.Szeressük.

Este fél 10 körül sikerül elérni a Jurisich Gimnáziumot.Gyurinak sikerült igen jó idõt menni,mi pedig jót zuhanyoztunk,majd megindultunk az éjszaka leple alatt Söjtörre.
A szervezés nekem tetszett,olajozottan mennek a dolgok,köszönjük,de szerintem elférne egy vázlatos útvonalleírás abban a "füzetben".