NaHáT / Hangya

ParadTúra éve: 20082008.09.28 14:24:36
Hangya 14

Az egész heti borongós idõ után, szerencsére már reggel is kellemes idõ fogadott minket. A reggeli 7.05-ös vonattal mentünk le Nagymarosra. Elég sokan választották ezt a vonatot.

A nevezés könnyen és hatékonyan ment, és sor sem igen volt. Legalábbis a 15-ös távon. A társaságból többen, és több távra mentünk, de igyekeztünk legalább az elején együtt haladni.

A rajttól egészen az elsõ ellenõrzõ pontig a kék sávon haladtunk. Felmásztunk a Szent Mihály hegyre, ahol a kék-sárga keresztezõdésénél volt az elsõ ellenõrzõ pontunk. Ezek után újabb mászás következett, fel Hegyes-tetõre, a Julianus-barát toronyig. Érdemes volt a toronyban is körül nézni, mert nagyon szép kilátás nyílt mindkét oldalra a Dunakanyarra. Kár, hogy a nap nem sütött jobban, de ne legyünk telhetetlenek. :-)

Majd leereszkedtünk a Világos-rétre, onnét pedig a sárga sávon bementünk Zebegénybe. Többször is szép kilátás nyílt a Dunára. Zebegényben a Trianoni-emlékmûnél volt a második ellenõrzõ pontunk. Ezután a zöld sávot követve átmentünk Zebegényen. A település végétõl nem messze erre már jártasabb túrázóink tanácsát megfogadva betértünk egy rétesre az út menti rétesezõbe. Valóban nagyon finom volt. Itt bevártunk mindenkit, mert nemsokkal ezután mi, akik a 15-ös távon voltak a zöld kereszten elhagyták a többieket.

A Zöld-kerszten felmentünk a Vizes-árokba. Itt a 3. ellenõrzõpontál, a pecsét mellé egy almát is kapott mindenki. Ezután a kék jelzés mentén felkapaszkodtunk ismét magasabb régiókba. Ez volt az utolsó emelkedõ a túrán, de ez sem volt olyan vészes.

Mivel a 12.11-es vonatot nem értük volna el, ezért mielõtt beértünk volna a célba, Köves-mezõnél kicsit megpihentettük fáradt tagjainkat, és gyönyörködtünk a Dunára való rálátásban. Végül 12.58-kor értünk be a célba, ahol egy szép kitûzõvel, és emléklappal jutalmazták a sikeres teljesítést.

Szép túra volt, köszönet érte a rendezõkenk! Jövõre lehet, hogy megpróbálkozom valamelyik hosszabb távval is. :-)