Internationale 3-Tage-Wanderung in Mödling

atrosTúra éve: 20082008.08.25 14:10:52
Int. Dreitage Wanderung Mödling im Wienerwald

0. NAP

Csütörtök reggel van. Lassan pakolni kéne, mert 2 óra múlva itt lesz Ati928 és Eri, hogy nekivágjunk egy igen hosszú hétvégének. 7 órakor már pakoljuk is a csomagjaimat a kocsiba, és indulunk Mödlingbe. 11-12 körül érkezhetünk, és az iskola megtalálása után a rendezõk felkutatásába kezdünk. A tantermi szállás helyett mi a sátrazást választjuk, ami mint kiderül a helyi gyereksereg rovására, a játszótéren lett kijelölve. Elõször is autóval elvittek minket a táborhelyre (egy háztömbre az iskolától), majd elmagyarázták mind 3-unknak külön-külön (ez elég vicces volt), hogy hol tudunk ki-be járni, és hogy ne aggódjunk, a játszótér nekünk van fent tartva a hétvégére. Sátorállítás után elindultunk nevezni, majd a környéket felfedezni. 17 órára elballagtunk a megnyitóra, de sokat nem fogtunk fel belõle az utazás fáradalmai miatt, így inkább csak pihentünk, és hallgattuk a zenekart.

1. NAP

Reggel borús, de kellemes idõjárásra ébredtünk, a beígért esõ még nem érkezett meg. Ez a túra nap nem volt túl látványos, inkább csak bemelegítés a hétvégére. Kicsit bosszankodtunk is, hogy annyi szép kastély, és várrom mellett megy el, és egyiket sem veszi célba (vagy azt az egyet, amit igen az zárva volt), de a harmadik napon kiderült a turpisság. A napot az uszodában fejeztük be, ahol sikerült átvészelni a monszunszerû esõt és száraz lábbal visszatérni a sátrakhoz. A nagy szél miatt most nem tudtunk a szabadban fõzni, így behúzódtunk az iskolába (ahol figyelmeztetõ táblák tiltották a tûzrakást és dohányzást). Kellemesen meg is fõztünk mindent, amikor jött (talán) a gondnok, akinek az irodája elé sikerült felállítanunk ideiglenes konyhánkat, és szúrós szemmel ismételte, hogy "nichts gut", de éppen befejeztük a fõzést, így bevonult az irodájába. Vissza a játszótérre (=sátorhely), majd elpakolás, és az utolsó pillanatban rákezdett a tomboló vihar. Egész este dörgött, villámlott és szakadatlanul esett. Az én sátram jól tûrte a megpróbáltatást, de Attiék nem voltak ilyen szerencsések, mert beáztak egy kicsit.

2. NAP

A leghosszabb túranapra sikerült a legkevesebb felszereléssel elindulni. Az esõ miatt Attiék a fényképezõgépeket hagyták a szálláson, a pénteki nemzeti ünnep miatt (semmi nem volt nyitva elõzõ nap) meg az élelmet hagytuk ott a boltokban, és az itthonról hozott müzlikkel, és édességekkel vágtunk neki az útnak. Az esõ azonnal elállt, ahogy elindultunk a rajtból, és sarat is csak mutatóban láttunk a nap folyamán. Sokáig nem sikerült boltot találni, amikor is Gadenben siker koronázta érdeklõdésünket, és bár 2 km-es kitérõbe került, de lett egy nyitva lévõ Billa. Mödlingbe visszatérve elmentünk egy nyitva lévõ bolt mellett, hogy majd beugrunk az uszodába menet, de annyira elúsztunk az idõvel, hogy ezen a napon sem sikerült feltölteni a készleteket, és vasárnap sem volt erre remény, a boltok szigorú nyitva tartása (vagy inkább zárva tartása) miatt. Természetesen ezen a napon is kihasználtuk az ingyenes uszodai belépõt.

3. Nap

Végre tiszta idõben vágunk neki az egyik legszebb túranapnak 14-fokban. A délelõtt sem lesz melegebb, nagyon lassan melegszik az idõ, de most útba ejtjük az összes látnivalót, amit csak kerülgettünk az elsõ napon. Legnagyobb élmény talán a vadaspark volt, ahol szabadon garázdálkodnak az állatok, és szerencsére mi is belebotlottunk egy kb. 15-fõs vaddisznócsordába. Eleinte kicsit megijedtünk tõlük, de látva, hogy nem zavartatják magukat és hozzászoktak a látogatókhoz, akár 2-3 méterre is meg lehetett õket közelíteni. Délre az idõjárás is összeszedte magát és kellemes hõség lett a reggeli "fagyból". A túra végén belebotlottunk egy ünnepségbe (?), így az utolsó lejtõhöz a lent játszott keringõ adta az alaphangot. Még a szokásos "városnézés" után beérkeztünk a célba, ahol gratuláció közepette átadták a 3-nap díjazását. Hazafelé nem siettük el a dolgokat. Szépen összepakoltunk, elmentünk még utoljára az uszodába, megnéztük a Városi Múzeumot (szintén ingyenes az itinerrel). Majd este 11-re haza is értem.