Túrázz a vonatért!, Túrázz a Cuha-völgyi vasútért!

nafeTúra éve: 20082008.08.21 20:32:13
Túrázz a Vonatért éjszakai, vzetett túra, hosszútáv
GPS-el mért távolság: 15.4 km; barometrikus magasságmérõvel mért összesített szintkülönbség: 370 m.
A meteorológusok mindenféle rondasággal fenyegettek délutánra és éjszakára, viszont a munkahelyemen, a mûholdképeken az is látszott, hogy van rá esély, hogy nyugaton elcsúszik mellettünk, így elindultam a rajthelyre. Beneveztem, beszélgettem a szervezõkkel, és az ismerõsökkel, vártuk hová alakul az idõjárás. A szervezõk elmondták a tudnivalókat, bemutatták a túravezetõket. 10 óra elõtt pár perccel elindultunk, a családi és a hosszútáv együtt. Igen csak kényelmes tempóban haladva is hamar a csoport elején találtam magam. Hamarosan, a sárga keresztjelzésen elértük a Cuha kis gyaloghídját, ahol elsõ alkalommal álltunk meg bevárni a hátul haladókat. Átkelés után, a patak mellett haladva, hamarosan beértünk az Alsó-Cuha-szurdokba. Éjjel ez a szakasz hangulatos, de nem igazán látványos, a haladásra pedig fokozottan oda kell figyelni. Az Ördög-rét elõtt közvetlenül szétvált a két táv. Ismét megálltunk bevárni a végét. Ezúttal ez bõ húsz percet jelentett, ami nem esett túl jól. Nagy nehezen továbbindultunk, s egy a térképeken nem létezõ sárga keresztjelzésen kikapaszkodtunk a szurdokból. Egy kis mezei séta után, egy újabb megállás után megkezdtük a Zörög-tetõre vezetõ kapaszkodót. Itt megint csak alaposan szétszakadt a mezõny, így ismét várakozás következett. Az idõjárás miatt, a gyakori vetkõzés és öltözés jellemezte. Ahol ért bennünket a szél, valamint a megállásoknál felvettem egy réteget, ahol nem voltunk kitéve a szélnek, ott levetettem. A vadászház felé ereszkedõben, szép látvány volt visszatekintve látni a fénypontok hosszú sorát. A Cuha-völgyét újra elérve, még egyszer utoljára bevártuk a végét, majd a túravezetõktõl, megkaptuk az engedélyt az egyéni tempóban történõ haladásra, ami lehetõvé tette, hogy ne mindenki egyszerre essen be a célba, s ne kelljen sokat várni az emléklapra, valamint a kitûzõre. Végre alaposan kiléphettem. 3-400 méteren, vagy 100 méter elõnyre tett szert az eleje. Amennyire a lámpám lehetõvé tette, igyekeztem nézelõdni is a szurdokban. Szép tiszta volt a víz a gázlóknál, így jól láttam, hová lépek, és azt a lyukat is, amelybe a Gázló túrán belehajtottam. Mivel bakancsban voltam, kettõ kivételével a gázlókon nem kerestem különösebben, merre menjek, hanem simán átgázoltam rajtuk.
Beérve a célba, megkaptam az oklevelet és kitûzõt, amihez ásványvíz és csoki is járt.
Sikerült esõ nélkül megúszni a túrát, viszont hazafelé Nagygyimótnál beleszaladtam egy zivatarba.
A túra igen kellemesnek bizonyult. A túra ár/érték aránya igen jó. 300/200 Ft-ért, a turistajelzéseken felül szalagozás, túravezetés, a célban pedig, oklevél, kitûzõ, ásványvíz és csoki.
Velem együtt sokak számára kellemetlen volt a sok ácsorgás, a többiekre várva. Nem volt szerencsés, hogy az idõjárás alakulására várva, együtt indult a rövid és a hosszútáv. Ráadásul, a hosszú távra 4 túravezetõ jutott, mégis együtt ment a 85 résztvevõ, holott fel lehetett volna bontani a második megállónál egy lassúbb és egy gyorsabb csoportra 2-2 túravezetõvel. Következõ alkalommal jó lenne úgy szervezni a túrát, hogy a csoportok létszáma ne haladja meg a 20 fõt, ha sikerül elegendõ túravezetõt találni.
A várható rossz idõ csökkentette a résztvevõk számát, de így is 38-an indultak a családi távon, míg 85-en a hosszún, ami egy éjszakai túrán igen szép létszám.