Bükk 900-as csúcsai

emiTúra éve: 20082008.08.03 18:55:00
Bükk900 - csúcsok csúcsa!
Egy évvel ezelõtt itt kezdõdött - mármint a TT-s pályafutásunk - , s most visszatértünk egyrészt kiváncsiságból (erõsödtünk, ügyesedtünk-e a tavalyihoz képest), másrészt a csodálatos Bükk-fennsík iránt érzett szeretetünk okán. Kis csapatunkat újonccal is bõvítettük hátha sikerül újabb "megszállottat" verbuválnunk a TT táborának ( a szerzett vízhólyagok számát tekintve lehet, hogy nem sikerült :-( ).
Az eltelt 12 hónapban 16 túrán vettünk részt 20-50km-es távú és a legkülönbözõbb szintemelkedésûeken ( éjszakain is ).Ez jogosít fel arra, hogy kimondjam : számomra ez a túra jelenti a csúcsot!
Sajnos nem ifjú korunkban csöppentünk bele a teljesítménytúrázásba,ezért valószínûleg a 70km-tõl hosszabb túrák "öröme" kimarad a megszerezhetõ élményeink sorából, ezért ezekkel nincs összehasonlítási alapom.
Leginkább a Hanák Koloshoz, vagy a Szurdokhoz lehetne mérni, de az elõbbi nekünk egy õrült rohanás volt szörnyû idõjárási körülmények között (egyetlen túránk, amit nem sikerült szintidõre teljesíteni), a másik gyönyörû, nehéz, de korántsem olyan meghitt és változatos.

A Bükk900 a résztevevõktõl igényel : kitartást, érõnlétet, térkép-, hely- és tájoló ismeretet, némi kreativitást a tetszõleges útvonal tervezésben - és kizár olyan vitákat, amilyenek más tipusú túrákon elõfordulhatnak : pl. a "kispistázás" - mert itt a szintet és távot bármely útvonalat válassz is, le kell gyûrni-, nincs rossz helyre kitett vagy nem tett szalag,vagy hiányos útjelzés (általában jelzetlen utakon, ösvényeken,vagy toronyiránt kell menni). Cserébe olyan helyekre vezet el, ahová eszedbe sem jutna elmenni, az apró napsütötte bércektõl a lenyûgözõ, körpanorámát nyújtó kövekig (pl Tar-kõ).

A bõkezûen mért szintidõ lehetõvé teszi az eldugodtabb csúcsok keresgélését, a rutinosabbak pedig (hacsak nem egyéni idõ javítására készülnek) leheveredhetnek egy-egy magaslaton a pazar kilátásban gyönyörködni,és ha elég kitartóak és csendesek õzekkel , nyulakkal is találkozhatnak (nekünk idén is sikerült!)

A nevezési díj minimális, ezért - a körülmények miatt - a szolgáltatás is minimális : a rajt-célban igazoló füzet, kitûzõ, beérkezéskor üdítõ, zsíros (v. lekváros-vajas) kenyér és persze néhány kedves szó.Mivel az egész túra útvonalán nincs sehol ellenõrzõ pont, vagy frissítõ állomás, ezért az egész napi enni és innivalóról mindenkinek magának kell gondoskodnia.

Egy év TT-s "edzés" után sem mondhatom, hogy a Bükk900 laza séta lenne!Másodszorra persze nem fáradtunk el annyira,tudtam élvezni az utolsó 5 csúcsot is -a tavalyira nem is emlékszem, mert a fáradtságtól akkor már teljese "zombi" voltam- és vízhólyagból is kevesebb lett, de a felejthetetlen élményeket idén sem adta ingyen a hegység, keményen kellett egész nap hajtani érte!