Fejérkő/Szamárkő

filateliaTúra éve: 20082008.08.01 10:32:34
Nyár,Balaton, fürdés, komp. Szántódról szerintem mindenkinek ez jut elõször eszébe. A Rákóczi a Via Dolorosa után nekem a Fejérkõ 50 teljesítménytúra. Mivel Siófokon nyaraltam azon a héten úgy döntöttem megnézem ezt az új túrát amit az általam nagyon kedvelt Somogyi-dombságban rendeznek. Borongós reggelre ébredtünk pont jó túraidõben. Rajt Szántód Müvelõdési Központ, amit viszonylag könnyû volt megtalálni. A rajtban 6 45-kor már pár elvetemült túrázó nevezett. Én is gyors nevezés után 7-kor elrajtoltam. Egy Kerekibe való lánnyal beszélgetve indultunk neki a túrának. A Szamárkõig gyorsan fogytak a kilométerek. Két ismerõs hagyott ott bennünket, akiket a Szamárkõnél sem láttunk már. A pont után felmásztam a kilátóba ahonnan gyönyörû kilátás nyílt a Balatonra. Itt a lány elhagyott, úgyhogy kisebb kocogás kellett, hogy a következõ pontig utolérjem. A pont után elköszöntem tõle, s egyedül igyekeztem utolérni a két elõttem járó túrázót. A következõ pontig 9-es tetõ sikerrel jártam.Itt ásványvíz s csokoládé várta a túrázókat. Innen egyedül igyekeztem keresztül a hullámvasúton. Néha egy-egy szarvas bandukolt át elõttem az erdei ösvényen.Az autópálya után rátérve a zöld jelzésre ami nagyon szépen festett, s jól látható gurultam le Bálványosra. A Jelzõoszlopok megnyugvással töltöttek el/ nagyon szép, jól tájékoztató táblák ilyet még nem sokat láttam gratula hozzájuk./.A Bálványosi pont hála istennek már kinn volt, majd fél órával nyitás elõtt, úgyhogy pecsételés után irány tovább. A következõ domdon egy vaddisznóval, rókával találkoztam, s mindjárt be is értenm Pusztaszemesre.A pontõrök szegények nem gyõztek elnézést kérni, hoyg a pecsét s a frissítõ még nem érkezett meg. Pont indulásra az is befutott. Innen a túra névadó várához vezetett az út, ahol Péter Tomi barátom ért utol. Kis séta a vár romjain majd újra az erdõk. Az Almand tetõ elõtt egy geoládás lánycsapatot értünk utol, õket elõzve értük el Somogy legmagasabb pontját. Kisebb értelmezési zavar miatt kettéváltunk Tomival., s csak a pont után az autópályánál ért utol. A gerincre érve egy erdõirtás miatt elnéztünk egy beugrót, de hála a térképnek, gyorsan korrigáltuk. Talán ez volt az egyetlen hely ahol nem volt a jelzés. Földvár magaspartjáról újra csodálatos rálátás a Balatonra, s máris az országzászlónál voltunk. Itt egy kupont kaptunk amit az állomás melletti pubban üdítõre lehetett váltani. El sem lehet téveszteni magyarázta a pontõr, nekünk sikerült. A parton ballagva/ a hõmérõ higanyszála a 30 fokot közelítette/, megállapítottuk szép kis túra volt s jó hogy korán elindultunk. A célban virsli kenyér hegyek, üdítõk várták a túrázókat.
Szép nap, jó rendezés/ látható a rendezõk vannak a túrázókért/ szép táj erre a napra remek volt.