Megalöszölő/Löszölő/Tökölő

aszalosgyTúra éve: 20082008.07.15 15:34:27
Hát bizony én is belevágtam a 32-s távba, két fiatal kollégám Krisztián és Csabi társaságában! Itt már az elején kissé meggondoltabban kellett volna döntenem figyelemmel arra, hogy õk ketten még egyikük sem 30 éves, és mennek mint a gép! :-)

Na de semmi gond, kora reggel Siófokról busz ki Ságvár, általános iskolánál rajt, térkép, majd hajrá indultunk neki a kissé bizarr 32 km-nek. Ságvárról kifelé elmentünk egy római kori emlékmû mellett - sokat jártam Ságváron (munkaügyben) de errõl nem is tudtam...
A halstó látványa nagyon szép, a mellette levõ erdõkitermelés miatti domboldal már nem annyira. Az elsõ ponthoz érkezve megtudjuk azonban, hogy a magántulajdonban levõ birtokon hamarosan pótolják a kivágott fákat...
Visszakanyarodva Ságvárra az Ádándi úton, átvágva Ságváron a temetõ mellett kijutunk a Bujó-likhoz, mely egy újabb érdekessége a közelünkben levõ tájnak, mindenkinek ajánlom a rácsodálkozást...

A táj további szép és újra megtekintésre érdemes pontjai: a Képes fa, a 12 szoba - ide lehet, hogy még egyszer nem mernék bemászni! :-) - 12 szobás barlang, nem semmi!, a Böre vár megmászása is (4. pont) maradandó élmény volt!

A Flóra-hegy tetején levõ geodéziai kilátónál 11-12 óra körül voltunk (5.pont), ekkor telefonált feleségem, hogy 7-es fokozatú hõségriadó van és 11 és 3 között ne menjünk a napra :-)
Megittunk itt is néhány liter szódát mondanám, hogy újult erõvel mentünk tovább, bár ez az én esetemben erõs túlzás. Ekkor már egy kissé kezdtem kifáradni... A DRV (Vízügy) szalagja nagyszerûen jelezte az utat, bár a néhol felbukkanó "ivóvíz" felirat ebben az idõben .... :-)

A további fáradást talán nem részletezem, elég az, hogy minden tiszteletem a 32-s távon induló 66 vállalkozónak, ez nem semmi volt....

A fiúk is beértek volna elõbb is mint 8 óra 2 perc (indulás 7:12, érkezés 15:14), csak én voltam kissé messze ettõl a teljesítménytõl! :-))
(Éjszakai túrákon még elment ez a táv)

Az iskolába bevánszorogva (mármint én!) kellemes hûsítõk, ebéd várta a befutókat! Nagyon szépen ki volt szalagozva (idén is) az útvonal!

És ami a lényeg: az igazolófüzetben a Túraajánló a Szamárkõ-Fejérkõ teljesítménytúrára invitált /Szent Kristóf Egyesület Szántód/ !!