Odvas-Kő-ris

JungleTúra éve: 20082008.04.12 18:14:31
Odvas - Kõ - ris túra

A már ismerõsen hangzó CATS elõször rendezte meg ezt a Magas-Bakony-i túráját. Hat fõs társaságban vágtunk neki utunknak. Ringló kutyám ismét színesítette kalandjainkat.
A 10 órás indulás szerencsés választásnak bizonyult, hiszen elõtte is esett az esõ és közvetlenül a túra után is elerett, de talpalásunk alatt egy csepp sem esett ránk... Magyarországi viszonylatban a tiszta hatásu Gerence-patak remek fürdési lehetõség volt Ringló számára. A tavaszi erdõ jellegzetes illata és látványa a medvehagymáé, szinte végigkísért utunkon ez az ételnek sem utolsó növény.
Az 1086-os írásokban már említett Odvas-kõ-barlangot már többször is felkerestem. Most elég furcsa volt a nagy tömeg a kifagyásos jellegü barlang szádájánál, itt volt az 1. ellenõrzõpont. Állítólag ez „csokis” ep. volt, de ekkorra már elfogyott. Ígéretet kaptunk, hogy a következõ ponton pótolják... De ha mégsem, akkor abba sem haltunk volna bele... A Boroszlán – tanösvényt a teljesítménytúrázókon kívül más természetkedvelõk is felkeresték. A 709 méteres Kõris-hegyen volt a 2. ellenõrzõpont. A Vajda Péter kilátóról a panoráma már Fenyõfõ környékén elveszett a ködben. Lefelé menet lemásztunk a 36 méter mély Ördög- lik felsõ szakaszába. Döbbenetes fotókat készítettünk egy már régen eldölt cseppkõoszlopról. A meredek, legalább 20 %-os lejtõ végén elértük az aszfaltutat, ahonnan nemsokára a Márvány-völgyben súrlódtunk a bokrok között. Itt egy ellenõrzõszámot kellett az itinerünkre feljegyezni. A Kelta halomsírmezõ mellett elhaladva egy új ismertetõtáblára lettem figyelmes, ennek nagyon megörültem, mert új információkat kaptam Százhalomról, mint pl. hogy 226 halomsírt találunk itt. A kb. i. e. 15. században ide temetkezõ bakonyi emberek szokásaira is fény derült.
Az igazolólap szerint 18.9 km és 590 méter szintkülönbség volt a túrán. Mi 5 óra 18 perc alatt sétáltuk végig az idei Odvas-Kõ-ris túrát. Igényes itiner és kitûzõ volt a járandóságunk. Jövõre remélhetõleg a hosszabb távra is rábeszélhetõek lesznek sporttársaim.