túra éve: 2008
Mecsek éjszakai / Esti MecsekTúra éve: 20082008.09.28 15:24:34
Nagy lelkesedéssel vágtunk neki az idei Mecsek éjszakai teljesítménytúrának. Négyen indultunk, de barátaim közül még senki sem vett részt éjszakai TT-n (nekem volt már tapasztalatom a Zselicbõl).
18:20-kor indultunk, de a papírunkra 18:00 került, ennek késõbb SAJNOS jelentõsége lesz. Elsõ megálló Mohosi-kis-kút - gondolom, hogy ne rövidítsünk Éger-tetõ felé :), itt még világosban nézhettük meg a játszóteret, gyönyörû ez a hely! Babás szerkövek felé volt egy-két érdekes, bokapróbáló rész, ezen a szakaszon szépen lassan ránkesteledett. Gyors pecsét, aztán irány Jakab-hegy egy jó kis kaptatón, sziklalépcsõkön. Jakab-hegy, majd Orfû következett. Olvastam, hogy itt lehet számítani egy-két jó dologra, így is volt: zsíros kenyér, meleg tea és linzer fogadott minket, pecsétet viszont nem kaptunk, az kicsit késõbb, Nagy-Kõ-oldalban járt. Lóri kulcsosháztól Vágotpusztára az utat így utólag visszagondolva egy éjszakai túrán nem a zöld jelzésen tettem volna meg, hanem a majdnem mellette haladó kocsiúton, ott kevesebbet kell kommandózni. Vágotról Zsidó-völgybe továbbindulva jött a túra legnehezebb szakasza, amire számítottunk is: sáros patakmeder felfelé, itt vezetett az út, de sikeresen kikecmeregtünk belõle, nem kevés idõt veszítve. Lapishoz közeledve újból jó minõségüre váltott a pálya. Lapist elérve a Sós-hegyi kilátó felé vettük az irányt, ami egy kellemes terepnek tudható be. Innen Mecsekszentkút, Rózsa forrás (gyors logolás ZSÍRKRÉTÁVAL :S) errefelé kicsit csalóka a terep, mert közel vagyunk a házakhoz, és az ember azt hinné, hogy mindjárt eléri a célt, pedig az valójában még 5 km-re van. Rövidesen elértük a mûutat, amin átkelve (lehet a fáradtság, lehet a jelek hiánya, lehet a sötétség miatt) elkövettünk egy VÉGZETES hibát, nem fordultunk jobbra a sorompó irányába, hanem egyenesen a házak felé vettük az irányt, és mivel ott találtunk egy PIRS TÚRISTAÚT BÉLYEGZÕ ÁLLOMÁST, úgy gondoltuk jó helyen vagyunk, és folytattuk utunkat. Csak a cél elõtt kb 100 m-rel vettük észre, hogy nem érintettünk egy ellenõrzõpontot, de hát volt már ilyen más túrán is, megértették, bementünk a célba.

ÉS ITT KÖVETKEZETT AZ IGAZÁN KELLEMETLEN RÉSZ:
Megérkezve Teca mama kisvendéglõjébe a FEKETE BÁRÁNY "T.E." tálalta a FEKETE LEVEST, hogy õk addig nem adják ki az emléklapot, ameddig nincs meg az összes ep. Én elõször azt hittem, hogy jó öreg túrázókhoz méltóan viccelõdnek velünk, DE KIDERÜLT HOGY HALÁLOSAN KOMOLYAN GONDOLJÁK, AMIT MONDANAK, MIVEL MI ÍGY 3-400 M-t RÖVIDÍTETTÜNK.

3-400 M-T EGY 37,4 KM-ES TÚRÁN!!! EZ EGY VICC.

Elgondolkoztunk rajta, hogy összeszedjük maradék erõnket, és visszamegyünk a kihagyott ep-ig, de ekkor már 03:20 volt. Tekintettel fáradtságunkra megegyeztünk abban, hogy egy óra alatt meg tudnánk csinálni, de mivel valaki az elején nem a pontos idõpontot írta a papírunkra, hanem 20 perccel korábbit 40 perc már kevés lett volna ahhoz, hogy szintidõn belül visszaérjünk. Így megköszönve a csodálatos túrát leültünk és megettük a virslit, ami a célban jár - még jó hogy azt megkaptuk.
A hab a tortán az, hogy a 4-es társaságból egyik barátom megcsinálta elõtte a 97 km-es biciklitúrát, de így Õ SEM kapott Simics Tamás emléklapot, pedig úgy gondolom nem kis teljesítményt nyújtott, legjobban miatta háborodtunk fel a kedves szervezõk hozzáállásán! Mi teljesítettük a távot, nem érezzük magunkat kevesebbnek egy emléklap nélkül, szerencsére bicajos barátunk is pozitívan állt a dologhoz (ha nem így lett volna ott biztos valakire ráborítjuk az asztalt, amennyire felhúztuk magunkat a dolgon...) nem érezzük úgy, hogy csaltunk volna.
Összehasonlítva a Zselic éjszakaival és más TT-kal egyedül a vége hagyott keserû szájízt. Máshol is elõfordult már velünk, nem egy túrán, hogy kimaradt egy ellenõrzõpont, de ilyen hozzáállással eddig még nem találkoztunk. Úgy látszik az embernek meg kell válogatnia milyen szervezésû túrákon vesz részt.
A T.E. szabályszerûen járt el, én ezt aláírom, de egy ilyen éjszakai túrán, egy ilyen mértékû hibát azt hiszem tolerálni lehetett volna, ha van bennük kis együttérzés.