túra éve: 2008
Gödöllő K50 (országúti)Túra éve: 20082008.09.15 23:20:55
Kihívásnak tartottam a kiírásban elõzetesen szereplõ 1000m szintet. Persze a fele sem volt igaz :-) Frua is lett volna, mert figyelembe véve hogy körtúra és 47km (max. a fele, 23km megy felfelé), az ÁTLAG 4% feletti emelkedõket jelentene...

Több mint fél óra szöszmötölés után, 9:53-kor indultam, ám meglepõ módon nagyon hamar utolértem Vagdalthús barátomat, akit nem vettem észre, mint indulót. Ha már így alakult, inkább tartottunk egymásnak élménybeszámolókat, mintsem lehajtsam magam egyedül a szokásos módon. Kész szerencse hogy észrevettem õt, általában nincs idõm megnézni a túraarcokat elõzés közben :-)

A hétvégére zordra fordult idõvel meg lehettünk elégedve, mert egy csepp sem esett, és néha még a nap is felderengett. A nagytarcsai emelkedõt azért nem tudtam kihagyni, hogy ne zúzzak fel saját tempóban, így felfelé nyomtam egy 20 körüli átlagot, majd következett 6 és fél perc pihi, evés-ivás a dombtetõn. Elég sokat szoktam itt edzeni, legutóbb hétfõn mentám át párszor ezen a dombon oda-vissza, a végén el Isaszeg túlvégéig és vissza. Ismerek itt minden bokrot és nyulat :-)

Laza tempóban folytattuk utunkat. Az elsõ ep-n kaptunk egy jólesõ magnéziumos italt és megtudtuk, hogy 180 induló jött össze. Kistarcsán kesseltünk egy multi geoládát: GCHABA. A szintidõbe minden belefért :-) A hungaroringen motorosok zúgattak, fényképezgettünk a távolból. Mogyoródon volt a második ep. A Pipa csárda szolgáltatásait ezúttal nem próbáltuk ki, utólag kár érte.

Ez elõtt, na meg Szadán, 6% körüli emelkedõcskék állták utunkat. Én nagyon jól éreztem magam a túratársak tempójában, 100 alatt volt végig a pulzusom. Még sosem mentem felfelé úgy, hogy csak hagytam forogni a lábamat mindenféle erõ bevetése nélkül, ma megtudtam hogy van ilyen is :-) Azért volt aki küzdött itt, egy fiatal kerekes óriási áttételt próbált meg szaggatni, volt vagy 30-as pedálfordulata maximum, de azért nem váltott volna feljebb, hiába buzdítottam :-)

Jó kis túra volt, útközben mindenhol útfelfestésekkel, a célban finomságokkal, kezdõdõ koncerttel, szomorú búcsúval Husitól...

BEAC Maxi / Turista KékszalagTúra éve: 20082008.09.07 18:13:08
Börzsöny50 MTB

Nagyon nem szeretek panaszkodni, de felháborított amit ezen a túrán kaptam 900ft-ért. Csóványoson egy korty víz, annyi nem volt, hiába kértem. Ez rettentõen lelombozott, miután feltoltam a bringát 938m magasra. Ám nem csak itt, máshol sem volt se egy 70ft-os csoki, se egy deci víz. Persze, a "hüttéknél" a mellékhelyiségben mindenki megtámadta a hidegvizes csapot ebben a tikkasztó hõségben (35 fok, melegrekord, elsõ regisztrált szeptemberi hõségriadó), de az bármikor a megfáradt túrázók rendelkezésére áll - szerencsére! Mert a szervezõktõl éhen és szomjan haltam volna a szokásosnál magasabb nevezési díj fejében. Tény, hogy a végén a Juliánusz kilátónal elfogyaszthattam egy falat! finom dinnyét és Nagymarosnál egy hagymás zsíroskenyeret, köszönöm! Még jó, hogy nem a 110-en indultam 2500-ért. Annyiból elmegyek 4 olyan túrára, mint a múlt heti feneséges Mályvád55, ahol konkrétan 4km-enként teletömtek az ellenrõzõ pontokon mindenféle finomsággal (óriási kókuszrudak, alma, zsíroskenyér félúton, édességek és persze víz), majd a célban még szabadszedéses babgulyás és annyi jégkrém járt, amennyi belénk fért. Na igen, oda jövõre is visszamegyek...

Egyébként a terep tökéletesen élvezhetetlen kerékpárral. Hogy jót is mondjak, életemben nem ettem ennyi finom szedret, mint ezen a túrán. Életmentõ volt.

Aszód kerékpáros ttúrákTúra éve: 20082008.04.22 23:32:26
20080419, Aszód70
10:10-kor sikerült elindulni egy túratársammal, így a zuhogó esõben kicsit elterelõdött talán a figyelmünk arról, hogy mily kegyetlen velünk az idõjárás. Ez a létszámon is meglátszott, a tavalyi 70 indulót idén 12 váltotta fel ezen a távon. Szélárnyékba sem lehetett beállni a felcsapódó sárlé miatt, így evickéltünk Vanyarc felé. Itt tapasztaltuk meg elõször az aszfalt elviselhetetlen minõségét, ami aztán végigkísért minket, tetõzve az elképzelhetetlent is! A Paris-Roubaix-n éreztem magam, és sokszro örültem, hogy én csak feleannyival megyek, mint a sztárok.

A szervezés viszont nagyszerû volt, és a kis létszám miatt már-már túl bõséges is. Mindenhol frissen hámozott banándarbok, szõlõcukor, víz várta a kevéske elvetemült kerekest. Mi ráadásul olyan elvetemültek voltunk, hogy tettünk hobbyból egy kitérõt Bercelre és vissza, +10km és +130m szinttel. Ezután újra leelõztük azt a 4 fõs montis csoportot, akiket már korábban is láttunk az út szélén ácsingózni. Vanyarcnál nem hitte el a szervezõ, hogy szerintem mögöttünk vannak azok (29km-nél), akik egy órával elõttünk indultak.

Az esõ aztán elállt, viszont az az irdatlan szembe, néha oldalszél sem esett semmivel jobban hullámvasutazásunk közben. Na de kérem szépen, a kerékpársport nem teremsportág, a kerékpár pedig nem szépségápolási szer. A vége elõtt 20km-rel már nem volt erõm vezetni újdonsült barátomnak, és az emelkedõket is inkább csak a lejtõkkel együtt tudtam összegezni. Mire beértünk a célba, 76km helyett 86-ot tekertünk 3:12 alatt (26.8-as átlag), és 500 helyett 828m-t emelkedtünk (kitérõnk nélkül is lett volna 700m!). A célban már napsütés várt ránk és rengeteg zsíros hagymás kenyér, sokféle üdítõvel és kedves szavakkal, jópofa egyedi kitûzõvel.

Gödöllő K30 (országúti)Túra éve: 20082008.04.08 22:12:58
Bordarepedésbõl lábadozva ideálisnak tûnt ez a rövidke túra - és az is lett. Szerencsére az esõ sem esett, a túra végére már egészen szép idõ kerekedett. Sajnos nem tudtam, hogy 9-kor tömegrajt van, jövõre már hamarabb érkezem a helyszínre. Akkor gondolom el is rajtolt az erõsebbek többsége. Én végül 9:58-kor indultam (a lapomra 9:40-et írtak, amikor még mackónadrágban mentem befizetni :-)), még vártam is kicsit, de nem indult akkortájt egy sietõsnek tûnõ emberke sem. Láttam érkezni egy Giant-os kerekest többedmagával, de õk nyilvánvalóan épp befejezték a túrát :-)

Kissé nehezményezem, hogy az útvonal eleje eltért a margita saját weboldalán közzétett útvonaltól! Ugyanis mindenhol azt írták, hogy Szada felé indul a túra (a korábbi években tán így is volt), ennek ellenére a 3-as fõúton vezették a karavánt, ami nem is volt túl finom ráadásul. Tegnap-tegnapelõtt túrabejárást akartam tenni a leírás alapján, nesze neki. Ráadásul 2007-et írnak túraidõpontnak a margita weboldalán, látszik, hogy a tavalyi kiírást kopizta le vki és csak 2 szót sikerült benne átírnia... Pedig a szervezõk nagyon ügyesek, le a kalappal elõttük, fõleg, hogy ez a túra egy szép nagy kupasorozat része is egyben. Útközben voltak friss felfelstések is, nehogy vki eltévedjen a keresztezõdéseknél.

Rögtön egy 5km hosszú emelkedõn kell bemelegedni a lábaknak, ami nekem 13 percig tartott. Az új Garmin Edge 705-ösnek köszönhetõen azt is tudtam mindig, hogy épp hány százalékos az emelkedõ / lejtõ amin igyekszem. A legmeredekebb 6% volt. Két pici megszakítással, 210m-rõl 314m-re kell felküzdeni magunkat Mogyoród felé. Volt aki "tömött" gyermekutánfutóval küzdött, minden elismerésem!

A lenyûgözõ fóti templomig kissé rossz minõségû úton lehet leereszkedni. Ez a 12.8km-nél található, nekem a 26. percben sikerült legurulnom 140m-es magasságig. Sok indulót sikerült begyûjteni útközben, és a templomnál is rengetegen pihiztek.

Én hamar továbbindultam, és szerencsére megint emelkedett az út, nehogy elgémberedhessenek lábaink :-) Sikerült leelõznöm még egy "gyilkos lódarazsat" is. A 20. km-nél érhetjük el a 222m-es magasságot (42. perc). Ezután legurulhatunk 164m-re (23.5km, 48. perc), majd fel 266m-re (28.1km, kerek 1 óra), végezetül teljes erõvel le a célba, 2-3 piroslámpa lassításának árnyékában (32.1km, 1:04:11).

Célom a 30km/h-s átlag volt, ami az utolsó lejtõn sikerült is: 30.04km/h :-) A teljes szintemelkedés 336m volt, maximális sebességem 58.1km/h. Mivel végig egyedül mentem, lábadozó bevetéssel pont elég finom túra volt. Egyedül különben sem szoktam nagyon gyorsabban tekeregni, bár most jól jött a sok induló viszonyításnak, akiket utol lehetett érni. A túra végén a célban láttam "profikat", akik nálam erõsebbek (a versenyekrõl ismerem õket), kár, hogy nem tudtam velük indulni.

Csodaszép egyedi kitûzõk között lehetett válogatni, és jól esett a verseny végi rostos üdítõ, csoki, ropi, nápolyi is. Több, mint 200 induló volt, remélem a Margita Kupa többi futama is ilyen népszerû lesz. Túra után irány haza, megnézni a kegyetlen Flandriai körversenyt.

túra éve: 2007
Fóti-Somlyó 30 / Hát, ez csúcs...!Túra éve: 20072007.12.30 23:41:43
Nagyon tetszett a "gyalogtúra". Nekem cyclocross maraton volt, mert eddig egyedüliként teljesítettem MTB kerékpárral. Muszáj volt kipróbálnom a karácsonyi meglepi Corratec gépet, és tökéletesen teljesített. Én nem annyira, igaz a célom sem a hajtás volt, ezért túl is öltöztem magam.

Többször elõzgettük oda-vissza egymást futópárokkal, mert az én idõmbõl sokat elvett az itinerezgetés, ebbe még bele kell jönnöm. No meg volt néhány bringázhatatlan terep, de nem sok. Kérdezz-felelek ellenõrzõ pontbõl meg volt egy tucattal. Egyik lejtõn még tolva sem éreztem biztonságban magam, egy downhilles biztos örömmel cserélt volna velem, bár nem tudom hogy állt volna meg a havon... Egyszer el is tévedtem -egy 3 fõs futócsapattal együtt-, amikor kicsit beindultam volna. Remélem a gyalogosokat nem zavartam, sokan drukkoltak nekem, amit ezúton köszönök!

A latyakmentes terep nagyon feküdt, az erdei havas, vagy havnélküli tájak pedig mindig is rabul ejtenek. Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a túrát! Remek volt a ribizlis süti mellé kimért óriási forrótea - vastag falú eldobhatós pohárban szervírozva. Tetszett a kilátó, a dér kiszámíthatatlan erdei, mezei játékai, a fenyves, és hogy az alaposan megmetszett akácos utak egyikében sem kaptam deffektet :-)

Nem akarom a montisokat biztatni, bármennyire is szeretném, mert szerintem engem csak kivételesen engedtek elindulni, de ki tudja, a jövõben talán indítanak bringásokat is?!... Na igen, a visszaút kitáblázatlan latyakos mûúton 23km a célból a rajtig, felejtõs.