túra éve: 2007
Bakony szurdokvölgyei/Bakony FélmaratonTúra éve: 20072007.10.23 19:24:50
I. bakonyi terepmaraton-extra!!

én is a bibliában figyeltem fel a bakony szurdokvölgyei c. túrára és az útvonalleírás elolvasása után tudtam, hogy jönnöm kell. a bakonyi mikulás és egy két másik túra alapján már ismerõs volt számomra a terep nagyjábol.

épp ezért rábeszéltem néhány ismerõsöm, hogy jöjjenek meg kell ismerniük ezt a mesés tájat. köztük két futót henit és lukit is akik eddig csak sík terepen szaladgáltak. meggyõztem õket, hogy itt észre sem veszik a 42 km-t mert lefoglalja õket a táj
szépsége. laza futással, néhány fényképpel közben úgy kb. 5.30-as idõre készültünk.

hát nekivágtunk. bevallom kicsit nagyobb érdeklõdésre számítottam. a futásra 3 nõi és 8 férfi nevezõ indult. már az elején a mezõny végére kerültünk , mert nem akartuk elfutni magunkat. az elsõ km. után viszont hirtelen az elejére kerültünk mivel a többiek helyismeret hiányában a szennyvíz telep elõtt felszaladtak balra a dombra. aztán hamar behoztak minket és el is tüntek. a cuha völgyben és az alsó cuhában rengeteg képet csináltunk és örömmel nyugtáztam mennyire élvezik a tájat a társaim.
közben vinyénél volt egy kis keveredésünk, ott is pecsételtünk ahol nem kellett volna na egy-két száz méter plusz még nem vág a földhöz minket. az erdõböl kiérve a kissé unalmas aszfaltos szakasz után bekocogtunk csesznekre. itt utolértünk 5 futót akik elszámították magukat. ekkor kezdett gyanús lenni számunkra, hogy valami nem stimmel a távval, mert a sebességünkhöz viszonyítva nem 18 hanem 30 km-t kellett volna megtennünk, de arra fogtuk, hogy sokat fényképeztünk.

folytattuk utunkat plusz egy fõvel és idõnként még kettõvel, de õk lassan lemaradoztak. az ördög árok viszontagságai után átküzdöttük magunkat nagyesztergárig, itt megdicsérném a szerveszök lelkes dzsungelharcos munkáját amivel utat vágtak a zöld jelzésen. az ell. ponton frissítõ, gyûmölcs, pogácsa és egy kis pihi. aztán indulás tovább a római fürdõig. egyre többet beszéltünk arrol, hogy már a célban kéne lennünk, de az még sehol. a fürdõnél sajnálatomra kiderült, hogy a vízesés mellet nem haladunk így azt nem tudom megmutatni lukiéknak. pedig az sem semmi, de már annyi energiánk nem volt, hogy bevállaljuk ezt a pluszt. indulás tovább. henit egyre sûrûbben kellet lelkileg támogatni, hogy mindjárt ott vagyunk. aztán nagy sokára tényleg ott voltunk. a gulyásra szükségünk volt. jöttek az infók, hogy többen is feladták vagy rövidebb távra váltottak. gondoltam, hogy poénbol megjegyzem, hogy esetleg a távot vonalzóval mérték-e a térképen és erre a válasz a legnagyobb megdöbbenésemre határozott igen volt. no comment. 8 óra 5 percet mentünk ezen a "maratonon". tavaly ennyi idõ alatt csináltam a mátrabércet, hmm..? aztán itthon számoltunk és mértünk és a végére úgy számoltuk, hogy kb. 57-58 km lehetett a táv.

öröm az ürömben, hogy heni mint elsõ nõ kupát és érmet kapott ami egy kicsit helyreállította a lelkét.

összegezve, nagyon szép táj és nagyon felületes szervezés. azért ajánlom mindenkinek, hogy jövõre vágjon neki.