túra éve: 2021
Tolna 50/25/50 MTB/25 MTBTúra éve: 20212021.01.18 10:33:35

Tolna 50, GEOGO.HU tesztelés

Tisztelt túratársak. 2021-01-16.-án teljesítettük a Tolna 50 elnevezésű Mecseknádasi indulóval kiírt körtúrát, Feked, Véménd, Mórágy, Bátaapáti, Ófalu, Hidas érintésével. Az alábbi tapasztalatokra tettünk szert:

A túrát kiíró Dobogó Egyesületet nem sikerült elérni a túra megkezdése előtt, érdeklődni szerettünk volna az útvonalról, covid helyzetről, esetleges lezárásokról, valamint a falusi kisboltokról, 50 kmen azért már kell a logisztika. Senki válaszra sem méltetott bennünket. Ennek ellenére 4-en, egy-egy napi folyadékkal és élelemmel vágtunk neki a távnak. Hangulatos, de kemény téli időjárás volt, fagyott talaj, -3 fok egész nap, és többször szakadt a hó is, ami a menetidőd növelte, de a hangulatot csak jobbá tette. Nem kellett túlöltözni, bakancs-zokni, aláöltözet, polár pulcsi és vízálló kabát, a legnagyobb hasznát a kesztyűnek és a kámzsának vettük.

Az útvonalról...

Kék, sárga, kicsi zöld majd piros jelzésű utakon kellett végigmenni. Ez szinte lehetne a kijelölt turistautak minőségének sorrendje is. Látszik, hogy a kék útvonalra költöttek, szép, sok pihenővel, 10 méterenként frissen festett jelzésekkel. A sárga és a zöld már elhanyagolt, ritkás, nagyon kell figyelni, telefonra telepített gpx térkép nélkül annak aki nem ismerős nem szabad elindulnia. Ezeken a részeken rengeteg erdőirtás volt, lehet hogy a jelzett fák is kivágásra kerültek, de ennél nagyobb gond volt talán az erdészeti gépek által kilómétereken át felszaggatott föld, ami csontá fagyva a legjobb bakancsban is olyan, mintha vascsöveken lépkednél. A piros útvolan már kicsivel jobb, de mi oda már csak sötétben értünk, és fejlámpában hóesésben már nem a jeleket kerestük a fákon, hanem a telefon képernyőjét bámultuk :)

Sok dombtető, sok látnivaló, szép kilátó, mesebeli kilátás, minden volt, a táj nagy kedvencem lett.

Szombat lévén reménykedtünk hogy valamelyik faluban egy kávé-kóla kombinációval fel tudjuk magunkat tuningolni, tévedtünk, semmi nem volt nyitva. Ezért kell inkább túlpakolni magadat egy olyan túrán, ahol nincs az ellenőrzőpontokon tea, zsíroskenyér, alma, stb.

Amiért a beszámolót írom igazából egy figyelmeztetés, amit gondnak érzek, és hátha valaki elolvassa és tanul belőle. Egész nap hallottuk a puskák dörrenését, valahol vadászat lehet a "közelben". Többször menekülő rudli szarvas ezt csak tovább erősítette bennünk, biztosan hajtanak...Kitáblázva ez NEM volt, erről tájékozódni az 50 km alatt sehol nem lehetett. /többek közt ez is kérdés lett volna ha fel tudom venni a kapcsolatot a szervezőkkel az elején/. A szerencsénk az volt, hogy már szedték össze a hajtókat mikor Zsibrik és Cikó határában egy tó mellé értünk. Itt volt a reggel óta hallott vadászat, láttuk a terítéket is. A túrista útvonal pontosan a lesek között vezetett el, amire ráhajtottak. Ez akkor lett volna óriási gond, ha hamarabb érünk oda, mert mi biztosan nem váltottunk volna irányt, ők meg biztosan tovább vadászgattak volna. Ez szerintem nagy gond, felelőtlenség. Covid ide vagy oda, sok család, baráti társaságok túráznak ezeken a szép helyeken, mi is vidékről mentünk, rá volt szánva a nap, nem mentünk volna haza teljesítés nélkül. Javaslom mindenkinek az élénk színű ruházatot ha erdőbe megy, piros, kék, oda nem illő legyen!

Összegezve: a GEOGO.HU csillagos ötös, azt tudja amit ígér, kiválóan működik, 50 méter sugarú körben engedte az igazolásokat. Csak előveszed a telefonod, becsekkolsz, mész tovább. Az útvonal szép, közepesen nehéz, az adott napi időjárási viszonyok nekünk talán kicsit megnehezítették. Bátrabbaknak, gyakorlottabbaknak is kihívás. A túrát talán össze kellene hangolni egy éves vadászati tervvel, és úgy kiírni, hogy ott legyen megjegyzésben hogy mely napokon NE indulj el.