Erdőspusztai Kék

Túra éve: 2016
athrunTúra éve: 20162017.01.09 12:31:14
megnéz athrun összes beszámolója

A létavértesi teljesítménytúrákra nem azért járok vissza, mert itt vannak a szomszédban, hanem mert kiváló szervezés jellemzi őket. Idén először volt éjszakai túra is, és a fogadtatásából ítélve nem utoljára. De a táj nappal is megér egy kört, nem véletlenül kanyarog annyi turistaút a környéken. A Daru-láp pedig egy különleges kis csodavilág, amit nem érdemes kihagyni, ha már erre jár az ember.

Beszámolóm

Túra éve: 2014
Lidi64Túra éve: 20142014.07.19 18:27:46
megnéz Lidi64 összes beszámolója

Tavaly már részt vettünk a létavértesiek szervezésében az Irinyi túrán, ahol pompásan éreztük magunkat, ezért nem volt kérdés, hogy idén elmegyünk az „Erdõspusztai - Kék” túrára.

Most elõször választottunk 25 km-es távot, (tavaly kezdtünk teljesítménytúrázni 10-15 km-es távokkal) ami ténylegesen 28,4 km volt. Ezt egy eltévedéssel még megfejeltük 2 km-rel, így gyakorlatilag 30 km-t gyalogoltunk.

Korán reggel, az ablakon kinézve látszott, hogy valószínûleg nem lesz túraidõ, de erre fittyet hányva elindultunk. A többi túrázóval hol együtt haladva, hol lehagyva egymást kutyagoltunk a részben már ismert tájakon.

A harmadik és a negyedik ellenõrzõ pont között tévedtünk el, itt „tettük bele” a plusz két km-t. Rajtunk kívül még mások is jártak így, ezen a szakaszon sem a leírás sem a jelzések nem voltak egyértelmûek.

Az ötödik ellenõrzõ pontot elhagyva annyira élveztem a gyönyörû tájat, a nap is kisütött, minden tökéletes volt, és erre igazi derült égbõl, na nem a villámcsapás, hanem hirtelen egy óriási zuhé  szakadt ránk. Az esõ tényleg úgy esett, mintha dézsából öntenék, és ráadásul kitartónak is bizonyult. Ez arra volt jó, hogy megtanultam azt, hogy mindig van rosszabb. Elõször csak az esõkabátom alatt ázott el a nadrágom, és mi tagadás, a hideg esõvel áztatott nadrágom nem esett jól a lábamnak. Aztán ahogy szétnyílt az esõkabátom, és már a combomra is rátapadt a hideg vizes nadrágom, akkor már örültem volna, ha csak térd alatt lettem volna vizes. De ez még nem volt elég, a vízhatlanként megvett túracipõm az alföldi égszakadást nem bírta ki, és még el sem értük a hatodik ellenõrzõ pontot, már „úsztam” a cipõmben. A hetedik ellenõrzõ pontnál a leesett nagy mennyiségû esõ miatt némi nehézséget okozott a lyukasztás a duzzasztónál, de végül sikeresen megoldottuk. A célegyenesben már csak az akarat vitt elõre, egy kicsit sok volt a 30 km, de a célban a meleg teától, a kitûnõ gulyástól és a rendezõk kedvességétõl újra erõre kaptam. Minden remek volt, azoknak, akik csak a hegyekre esküsznek, nagyon ajánlom, hogy erre a túrára jöjjenek el. Köszönjük létaiak, az Irinyi túrán ismét találkozunk!

Túra éve: 2012
olsenTúra éve: 20122012.05.13 13:26:51
megnéz olsen összes beszámolója

szia emberek,Létavértesen valék..

Debrecenbe kéne menni,onnan lehet megközelíteni Létavértest autóbusszal,de akár innen már ki is tekerhetel a rajthoz, kétórásban kényelmesen,sietõsben egyóra az út,már oda is remek a táj,a Fancsikánál akácerdõ váltakozik fenyõvel,és süt a nap a tetthelyen is,Mareszka és Zoli támogat a rajtnál,hármasban vetõdünk a kerékpárosra..a gyalogoson Tamás szokás szerint a favorit,Edit már úton,hiába,ki korán kél..álmosan fordulunk Újléta irányába,kerékpáros úton,ez késõbb elmúlik és gyér forgalom mellett elhagyjuk Létavértest,akácos út,ha végigkerekezek rajtad én..megbeszéljük a sebességet,lobog a hajam Mareszka tempója mellett,Zoli tartja,igyekszem nem lemaradni, bár térképem van,de a benszülöttek társasága az igazi..és elfogy a flaszter,fölfelé homok,bizalmatlanságból leszállunk a nyeregbõl,az akácirtás okozhat meglepetést..de máris Orsinál vagyunk, elsõ pont,két lány,fiú nélkül,borospince,bor nélkül, de lakattal,pecsét,banános csoki és tova..melegedik az idõ,és az út továbbra is akácos – Vámospércs,innen balra,Koppánypuszta felé homok,nincs fellocsolva,igazi kihívás..megjárjuk,és a pontõrt kérjük meg,hogy az utánunk jövõk kedvéért locsolja föl a homokot..itt ffi a pontõr,magányos, nõ nélkül,mi sem hagyunk neki..visszatolom a homokot a flaszterig,társaim már többet ülnek,mûködik a terepfokozat a profiknál,át Vámospércsen és jobbra le,innen „..dél felé visz a ló..”mint egy nagy klasszikus filmre is vitte,az út akácos,itt-ott fenyõ benne,a forgalom elviselhetõ,szóval minden stimmel..Kék Kálló,tanösvény,és máris itt van a Bagamér,mint a vászonról tudjuk,itt van,megjött,maga méri..kedves hölgy az ábécében,üdítõ a mosolya és az itala is,dopping után Álmosd,Kölcsey kúria,rengeteg iskolással és nagyon kedves pontõrökkel,már ez megéri..lekvár-zsír-tea-kávé,és sok-sok mosoly,nyitva az emlékház is,ennek mindig így kell lennie,nem járunk minden héten erre..és még egy kenyér és indulunk,a csata emlékhelye,ez kivételesen egy megnyert,nem sok ilyen van az országban,pedig aki sok csatát nyer,az fog háborút is..statisztikailag erre következtetnék..szép az emlékhely,remek a kerékpárút,a nyárfást azonban összecsomagolta valaki,mielõtt kinõhette volna magát,egy hiba az ottélõnek..a határátkelõnél is gyér a forgalom,kukoricát öntöz a polgár,és itt már akác is csak nyomokban..túratársnõnk változatlan lendülettel,de ffitársunk hátsója érzékenyebb,ezért utolérnek nehányan,de már Létavértes fõutcáján gurulunk,nincs sok hátra a távból..vártak és fõztek ránk..

kiváló szervezés,kiváló idõ, kiváló társaság..most valahogy minden összejött,mosolyog ránk a kelet,Rád is fog,jöhetsz õsszel is..köszönjük,létások..