Rotary

olsenTúra éve: 20222022.05.23 07:20:54
megnéz olsen összes beszámolója

szia emberek,a Rotary,,,

Na szóval,tart még a május,és a Naszályt sem szüntette meg kétharmada ellenére sem a mindenható kormánypárt,ezért az irányt a tapasztalt természetjáró Kosd felé veszi,hiszen szombat van,és aki nem főz otthon,nem permetez és nem kell dolgoznia,az túrál(hat).Ilyenek vagyunk mi is,nőtársammal,aki nem főz,nem mos és nem vasal,a mai napon legalábbis,hanem beül és navigál,ennek ellenére megtaláljuk a rajthelyet,pedig a műholdas kütyü mást akar..Kora van még,de szépszámú a várakozó közönség,ismerős arcok..Elküldik az autónkat a francba,parkírozzál ottan,mire visszakutyagolsz,már fizetés és osztás van,papír a kézbe,botos-zsákos emberek viszik a terhet fel a buckákra,ami gond,és valahol leteszik és otthagyják,ottmarad,mint már annyiszor is..Nade van erősen,csípi a rövidnadrágot a fuvallat,eső utáni állapotot diagnosztizálunk,harmatnak igen bőségesnek tűnik.Kerti birtokok közt indulunk,sárga szalag segít,a táj festői,már-már giccses,de napocska helyett alacsonyan kúszó víztartalmú foltok színesítik,szürke és szürke,párállik is helyenként,gravitáció ellenére.Berongyolunk a fák közé,előzgetünk,a fiatalság lendületével,a jel körséta,ez már a hegy lába,és szerpentines oda és oda visz föl,mindig magasabbra.Aztán az ismerős kék,az országos része,ezúttal balra csapódunk rajta,mert a geotornyot látni kell.A kilátás nem rózsás,mert tehénkedik a vízpára,jobb időkban jobb bizonyára..ez is..haragoszöld a levél és virágol a hegyoldal,és lihegünk,mert fölfelé van,izzadásilag is előadjuk a tempót.Ellenőrző pont,vegyes páros,a kormány útmutatása szerint.Bezzeg a toronynál,roskadás,táplálék és vetkőzés,italozás..buli nyomai a tüzes helyen,de nam aludtak itt valszínűleg,mert a pizzafutár – aki nem akart kapálni és alkotni,ezért szaladgál – erre nem jár,így a modern ember pedig pórul.Nincsenek erre búzaföldek,repce is csak alig,azaz semmi,ezért megyünk,menni kell,a puszta várKatikáé,addig függőhíd,cserhátos ereszkedés,remek tempó,nem fogásolható ki semmi..A második ellenpont,vegyes páros,kutyával,büfé zárva,na persze,vizet és banánt tolunk és tova,a kék helyett a pmp piros egyik része,a piros az új kék,Óriások pihenője,Gyadai rét,addig persze a patak és a valaha mocsár fölötti fajáró,víz elvétve sem,hiába,kifürödtünk minden forrást,lecsapoltuk a Hanság után a sáros részeket szerte az országban,nem hagyjuk abba,nekünk Szahara kell..Sicc a Szaharában,kattan a kép idősebbeknek,fiatalnak pedig Bruce Villis,aki nem járt arra..Téblábolunk a kocsiúton,ide már nem jutott szalag,ezért talpig bizonytalanságban őgyelgünk,járókelő túratárstól faggatózunk,neki fogalma sincs semmiről,akárcsak a kormánypártnak..nehézségek ellenére odatalálunk,mellig érő fű a kék négyzeten,sár a sáron.de sebajt hoztunk,kisüt a nap is,térerő nincs telefonilag,rajtunk nem fog ki a következő pontig semmi se is..volt rosszabb.A pontőrök mezítláb,persze ők bizonyosan otthon vannak..banán érett itt is,müzlivel,kissé egyhangú,a táj mindenért kárpótol,itt is igencsak lazul a városhoz szokott tekintet.Vissza kék jelre,és most másik irányból a Naszály,muszáj menni..megyünk is,olykor tanácstalanul,szalag nem segít,marad a kék,mert az is ugyanolyan jó..talán jobb is..ellenőrzés,csupa lány,nem maradunk,vár a cél..szalag vezet,valahova is..ennek ellenére megtaláljuk a befutót,zsíroskenyér,alma,kendő,birtoklátogatás,még a szervezővel átbeszéljük a tapasztalatokat,Karinthy után,..”mindkettő mást akar..”

Aztán a cél környezet mindent visz,mosolyogva,barátságosan fogadkozunk,hát persze,naná hogy,biztosan..Neked is el kell jönnöd,látni és elfáradni,és igen,gyerekkel,unokákkal,oldalbordával..