Tárkány 20/20MTB

TonnakilométerTúra éve: 20122012.08.20 15:24:55
megnéz Tonnakilométer összes beszámolója

Tárkány 20

Zsombor fiammal három éve kerékpároztunk egy egész hétvégét a Mecsekben, s az óta rágta a fülemet, hogy menjünk a hegyekbe bicajozni. Mivel alig pár napja volt a 16. születésnapja (hogy elszaladt az idõ), többek közt ezt kapta ajándékba. Mármint azt, hogy a hosszú hétvégén kerekezzünk egyet a Bükkben.

Felsõtárkányban a kempingben foglaltunk szállást, s ha már itt voltunk – két kerékpártúra között- miért ne nevezhetnénk be a Tárkány 20 gyalogtúrára, mint betétprogramra? Teljesen kézenfekvõ volt.

Szombaton hasítottunk egy jót a kerékpárutakkal jól behálózott Bükk-fennsíkon, de a vasárnap reggel már a buszmegállóban talált bennünket. A nem túl zsúfolt helyközi járattal hamar az egri buszpályaudvarra érkeztünk, ahonnét egy szûk másfél kilométeres sétával értünk a vasútállomásra, a túra rajtjának helyére. A nevezési díjért kaptunk egy A4-es lapon egy útleírást és egy fekete-fehér térképvázlatot. Gyakorlatilag elég volt, mert az útvonal nem volt túl misztifikálva. A lehetõ leghamarabb rá kellett állni a kék sáv jelzésre, s onnét uzsgyi a cél!

Elõször a diákkoromból jól ismert egri utcákon kijutottunk a városból, majd egy aszfaltos úton haladhattunk a Nagy-Eged oldaláig. Ez két részbõl volt hasznos. Egyrészt jót aszalódhattunk a napon, másrészt közelrõl tanulmányozhattuk, hogyan érik a szõlõ az egri borvidéken. A kilátás tekintetében nem panaszkodhattunk. A tiszta idõben jól kivehetõ volt a Berva-völgyi kõbánya, a Magas-Bükk csúcsai és jobbról természetesen a Nagy Eged. A Nagy-Eged a kilátótornyával és az "ismeretlen személyek" által korábban „hasznosított”, majd közadakozásból ismételten felállított impozáns feszületével.

Határozottan kellemes érzés volt beérni az árnyas erdõbe, s nem sajnáltuk a 200 m-es kitérõt a Tiba-kúthoz sem. Sajnos az országos aszály miatt a kifolyó csak szárazon rozsdásodott. Viszont a fiam karcsú testével még éppen be tudott bújni a kiépített forrás szûk ajtaján, s merített a jó hideg forrásvízbõl. Innét aztán kellemes erdei ösvényen érkeztünk be Felsõtárkányba, ami a 10-es táv célja, a 20-as távnak az elsõ ellenõrzõpontja volt. Itt a pecsét mellé kaptunk egy pohár kideríthetetlen „ízû”, halványlila színû „szörpös” vizet, s egy szelet enyhén szikkadt zsíros kenyeret. Mivel még nekünk hátra volt a táv majnem fele, hát tovább indultunk.

A túra következõ szakasza úgy nézett ki, hogy 2 km-t kellett talpalni a kisvasút melletti aszfalton, majd 3 km-t a kisvasút sínjein botorkálni, ami hivatalosan egyben a kék sáv jelzésnek is megfelel. A Stimecz-háznál kellett az itiner szerint pecsételni. Azt persze teljesen elfelejtették velünk közölni, hogy itt senki nem lesz, és nem is kell semmit felírni. Csak megérkeztünk és néztünk ki a fejünkbõl, hogy most mi lesz? Hmmm… Akkor folytassuk az utunk az itiner szerint, azaz ugyanezen az úton vissza Felsõtárkányba. (Ez aztán igazán izgalmas útvonalválasztás.) Elõször le a síneken, majd újra az aszfalton.

A célban gratuláltam a fõrendezõnek az igen „színvonalas” rendezésért és megkaptuk a túra egyébként teljesen korrekt emléklapját és kitûzõjét. A fõrendezõ úr sikeresen levezette, hogy ez a túra miért is minõsül (jó) teljesítménytúrának. Érvelésével egyszerûen nem tudtam vitatkozni. Részleteiben mindenben igaza volt. Mindenesetre a 20-as távon induló 4 fõ nem jelzi a kilencedik rendezésû túra hihetetlen sikerét. Erõsen gyanítom, hogy jövõre mi is inkább másfelé kacsintgatunk ezen a hétvégén.

Délután aztán még bicajoztunk egy jót, s összességében egy kitûnõ hétvégén vagyunk túl.

U.i: Néhány nappal a túra után Ujj Zoltán fõrendezõ, a Zöldgömb Sportklub elnöke kerékpáros balesetet szenvedett és egy nap szenvedés után életét vesztette. Az egész futó- és túratársadalom megdöbbenéssel vette a hírt.

Ki gondolta volna, hogy ez lesz az utolsó túrarendezésed? A túráid olyan "zöldgömbös" tipusúak voltak, de mégis mennyi munkád volt bennük, mennyi lelkesedéssel szervezted az önként vállalt feladatodat. Sokat tettél a a hazai sportéletért. És akármennyit ostoroztunk is érte, szerettünk Téged!

Isten Veled Zoli, Nyugodj Békében.