Százlábú

Lemaradás 100
Zemplén 50
Tihany 20
Tihany 30 (ugye, hogy lehet így is)

Levelek egy kezdő turistához: A hátizsák

A túrák statisztikája

PIROS teljesítmánytúrák

Rejtvény

DÍJAK ÁTADÁSA

A TTT közgyűlésén Jávor Zoltán adta át az "Év teljesítménytúrázója" elismerést több kategóriában. Az abszolút győztes ez évben Toperczer András lett, aki a vándorkupát és egy nevére szóló kupát vehetett át. Cserébe András családja meglepetésként egy óriási tortával vendégelte meg a résztvevőket. A kategóriák helyezettjei oklevelet és kitűzőt kaptak.

Díjátadás, Toperczer András, Jávor Zoltán

3. Lencsés Éva, BTK Gyopár Szakosztály,

3x50      Írottkő 70

Díjátadás: Sztancsik György és Rakk Gyula

A Közgyűlésen került sor a "Legjobb hazai teljesítménytúra" díjainak átadására is. A rangsor élére ez évben is a 3x50 túra került (0,915 pont), s így a túra főrendezője, Rakk Gyula, már másodszor vehette át az ezért járó oklevelet és kupát. Második helyre ismét a Kőrös teljesítménytúra (0,908 pont), harmadikra pedig az Irottkő (0,879 pont) került.

Tour de Körös

A további sorrend a következőképpen alakult:

1. Keleti Bakony (0,873 pont),
  7. Deák (0,809 pont)

BESZÁMOLÓK A TÚRÁKRÓL

48-as emléktúra

Nemzeti ünnepünk előtti napon került megrendezésre ez a teljesítménytúra. Az időjárás nem volt az igazi, erős szél fújt és a szintek váltakozásával hol eső, hol dara nehezítette a turisták dolgát - de hát az erőpróbához ez is hozzátartozik. A Csillaghegy HÉV megállóban hét órára szép számú induló verődött össze. A túrát a Magyar Cserkészszövetség I. cserkészkerülete szervezte. A nevezési díj feltűnően alacsony volt, ebből kővetkezett - nem törvényszerűen - hogy az emléklap és a kitűző is sajnos igen szegényesre sikeredett. Érthetetlennek tűnt számomra , hogy miért a célban - Pomáz plébánia - és miért nem Dobogókőn - félúton - vendégelték meg a szervezők a bakancsosokat a csalamádés zsíros kenyérrel és frissítő teával. A turistaház erre ideális lett volna, elvégre is ezért van. A rajttól a P. jelzésen haladtunk Nagy-kevély irányába. A fővárostól távolodva a szétdobált hulladékok is egyre fogytak, míg a Kő-hegynél végre ERDŐBEN érezhettük magunkat. A Nagy-kevély sziklás csúcsáról félelmetesen szép kilátás tárult elénk. Érdekes látvány volt számomra a hegy lábánál felépített "Egri vár", ahol hajdanán a filmet forgatták. Az l. EP. a Kevélynyeregi turistaház kiégett romjainál volt. A K majd pedig a Z jelzésen továbbhaladva a nevéhez méltó Hosszú-hegy zsombolyánál volt a 2. EP. Az előttünk magasodó Pilist kikerülve a pilisszentkereszti Klastromkertnél tértünk vissza a Z jelzésre, ahonnan a dobogókői TV torony már egész közelinek tűnt. Döme halála, Két-bükkfa nyereg, majd a Z+-en Dobogókő th. Itt a ház előtt 3. EP: bent a büfében nagy tömeg és a pénzünkért ehettünk-ihattunk. Kis pihenő után az OKT útvonalán a sikárosi erdészházat elhagyva a Kárpát-forrásnál negyedére is pecsételtethettünk, és jót húzhattunk a tiszta vízből. Szükség is volt az ivásra , mert a K+ egy szakasza igen húzós emelkedőnek bizonyult. A lajosforrási th.-nál volt az utolsó EP. Jól esett a büfében vásárolt forró tea, mely átmelegítette az átázott, átfázott bakancsost. Tovább a K+, majd Z-ön bőven szintidőn belül értük el Pomáz határát, majd pedig a falu központjában lévő plébániát. A túra útvonala szép, változatos vidékeken vitt keresztül. A gyengécske "menetlevél" alapján is kitűnően követhető volt a jó1 jelzett útvonal.

Ami az ellátást és díjazást illeti - kis pénz, kis foci.

Bóta Attila, Egerből

Mátrabérc '98

Izgatottan vártam a túra napját, mert már a barátok előre beharangozták, hogy nem egy sétagalopp lesz - izomláztól sajgó lábaim ezt látszanak alátámasztani így utólag. Az időjárás jónak volt mondható - eső, hó még mutatóban sem, napsütés épp hogy csak, viharos déli szél a bérceken, a völgyekben porfelhő. A szervezés profi szintű, a túrafüzet a teljesség igényévei készült (részletes útvonalleírás, szintemelkedési vázlat, ajánlott időbeosztás - amit érdemes volt megfogadni - vasúti menetrend kivonat, korábbi túrák a számok tükrében). A túra nehézségét fémjelzi, hogy tizenegy év átlagában az indulók 75%-a teljesítette sikeresen. Az igazolófüzetbe kerülő pecsétek a túra és a szervezők komolyságát tükrözték (nem gyermeknyomda pecsétek, kiscica, malacka, stb.) A teljesítménytúrázókat autóbusz is kísérte és a sérült vagy erejüket vesztett sportolókat - mert sport ez a javából - a célba szállították.

Épp hogy csak kivilágosodott, amikor a siroki vasútállomás elől elrajtoltunk. Egyből neki a Mátra csúcsainak, csak felfelé, felfelé és felfelé - igen ritkán egy kicsit lefelé. Oroszlánvár alatt frissítő vizet kaptunk, majd felkapaszkodva 1. EP. Szussz, majd irány az ország teteje, Kékes - mondanom sem kell, végig az égig - két óra múlva csúcsérzésünk volt. Szerintem ez volt a vízválasztó. 2. EP. tea és aki időben felért, benevezhetett a Hanák Kolos '98-ra is, amely innen indult, és a Mátrabérc '98-al azonos volt az útvonala. Ezerről hatszáz méterre ereszkedtünk - néhol gatyaféken -, majd fel a Csór-hegy kilátójához 3. EP. (még jó, hogy nem a kilátó tetején pecsételtek). Lassú, húzós emelkedő fel Galyára, majd pedig le a Vasas síházhoz 4. EP. "Bűnre csábító volt a turistaút mellett kanyargó (Kékes-Galya) műút, mely ne adj isten sportszerűtlen cselekedetre csábította volna a könnyebb utat választó bakancsosokat, de hohó, mozgó ellenőrző állomás - rafinált. Remélem, senki vagy csak kevesen tértek haza kitűző nélkül e pecsét hiányából kifolyólag. A Piszkés-tetői Csillagvizsgálót elhagyva leereszkedtünk Mátraszentlászló széléig, és egy büfében annyi teát ihattunk, hogy akár vízibetegségbe is eshettünk volna. Vörös-kö, kilátó 5.EP. (valahogy ide sem volt kedvem felmászni). Négy kilométer lazább szakasz után az Ágasvárat másztuk meg - szó szerint - helyenként alpinista betétekkel., 6. EP. hol is lehetne máshol, mint a csúcson. Kicsit lejjebb a turistaház büféjében kinek mire futotta, ehetett ihatott - egy üveg sör "nur alkoholfrei" lecsúszott volna. Lefelé jövet egy kis kitérő (nem akaratlagos) a Vándor-forráshoz: Csúcs ez az érzés, amikor az ember izzadt, vastagon poros arcát és kezét a "hegy vizével" lemoshatja. Szinte új erőre kapva lelibbentünk Mátrakeresztesre. 7. EP. narancsos üdítő, amennyi jólesett. Kellett is, mert most kezdődött a túra utolsó embert próbáló szakasza, a MUZSLA megmászása. Az ember csak megy felfelé, már azt hiszi felért, és kiderül, hogy csak hiú ábránd - négyszer ábrándoztam. Felértünk 8. EP. Tíz perc mozdulatlan meditálás vízszintes helyzetben. Nehezen mozduló futóművek, majd a lejtő - 8 km - a célig gondoskodott az olajozásról. Már régen örültem így a célnak, mint itt Szurdokpüspökiben, valószínűleg nem voltam egyedül ezzel az érzéssel. Kígyózó sor az iskolánál, sorban állás, kézfogás, emléklap és idén szép zöld kitűző, ugyanez a rövidebb távért csak kitűző nélkül (elfogyott, majd küldik).Sör, üdítő, tej, ki mit választ, mi szem-szájnak ingere.

56 km, 2900 m szintemelkedés, 13 óra szintidő - ha nem volna, ki kéne találni. A túra során láttam egy sporttársat spéci fejpánttal a homlokán, ezért még legalább nyolcszor eljövök, legközelebb jövőre április 10.-én veletek ugyanitt !

Bóta Attila, Eger

Lemaradás 100,
avagy az első százas leküzdése

Már '97-ben szerettem volna elmenni a Lemaradás teljesítménytúrára, de sajnos akkor erre egyéb elfoglaltságom miatt nem került sor. Akkor az iskolaújságunkban olvastam róla ezt a cikket.

" Bulizz velünk!

Itt most nem egy hagyományos házibulira akarunk titeket elcsábítani. Ez egy másfajta buli, azoknak szól, akik szeretik a természetet, és nem vetnek meg némi fizikai megpróbáltatást. Egyszóval az, amire hívunk benneteket, nem más, mint a már harmadszor megrendezésre kerülő "Lemaradás" gyalogos teljesítménytúra. (Jöhetsz biciklivel is.) A teljesítménytúra arról szól, hogy a meghirdetett rajtidőn belül a nevezési díj befizetése után elindulsz az igazolófüzetben megadott útvonalon. Minden távra adott egy bizonyos szintidő, ez az indulásod percében veszi kezdetét. Az a lényeg, hogy a te általad választott távon szintidőn belül minden ellenőrzőpont érintésével eljuss a célig. Ez természetesen nem verseny. Ha sikerült teljesítened, a végén kapsz egy szép kitűzőt. És most bővebben a Lemaradás túráról. A túra a Gödöllői-dombság jelzett túraösvényein halad. Útközben rengeteg kaland, kaja, innivaló vár rád. A 100 km-es távot a jó erőben lévő, kitartó, igazi macsóknak javasoljuk. A 75 km-hez már nem kell Rambónak lenni, "csak" tuti jó erőben. Az 50 km "A" távhoz nagyobb levegőt kell venni, mint az 50 km "B" távhoz, mivel meg kell másznunk a Naszály egekig érő csúcsát. A 25 km kellemes, kora tavaszi sétának ígérkezik. Szóval, ha jobb dolgod nincs - és ugyebár miért is lenne?! - akkor bulizz 1997. március 29-30-án a Gödöllői-dombságban a Rákoskerti Lemaradás TSSzE-tel.

Mazsola 3/A"

Lemaradás 50

Teltek a napok, eltelt egy év és eljött a várva várt túra napja. Reggel 4:15-kor - kissé korán - nedves kilátásokkal kezdtük a napot. De hála és köszönet valakinek, az eső a túrán elfelejtett minket. A túra rajtjában lelkes rendezők sokasága várt minket. Felcímkézték a depós csomagokat, neveztünk, és már indulhattunk is. Elhagytuk a Fenyves-hegyet, és már jött is az utat elsőként nehezítő dagonya, de ez a rész elég rövid volt. Megmásztuk a kerítéseket, és a kicsit sáros Naszály szerpentinjeit. A Török-rétre érve várt minket egy kis frissítő buborékos víz, ami itt már igen csak jól esett. Rádon az igazolófüzetünket a húsvéti nyuszi bélyegezte le, aki csoki tojást "tojt" mellé. Csörögön csörgés helyett rengeteg szörp várta a túrázókat. Erdőkertesen sajnos már háborúznom kellett az első vízhólyaggal, de ez nem tört meg. Veresegyházra érve rengeteg enni- és innivaló enyhítette a túrázók nehézségeit. Ötven, ötven... de a fele még hátra van. Ez járt az eszemben, na nem túl sokáig, mert tovább kellett menni. A Margita hepe-hupás útján nekem úgy tűnt, hogy csak hepe van. A Pap Miska kútnál egy Duna szelet társaságában szusszanhattunk. Sajnos, ismét csatáznom kellett a vízhólyagokkal, de még mindig én voltam a jobb. Néhány kilométer múlva a telihold segítségével Gödöllőre értünk, ahol "gulyáságyú" és szóda várt. Na és még egy vízhólyag. Ebből már négy volt. A rendezők asztalhoz hozták a gulyást, ez 75 km után igen nemes cselekedetnek tűnt. Már csak a negyede, nem rossz, és innen minden lépés egyéni távolságrekord! Bolnokán csábító lehetőséget jelentett egy sátor, de a már gyenge testemen úrrá lett erős akaratom, és mentem tovább. A nagytarcsai műút után kaptunk még egy pogácsát, szódát, és valami édeset. Itt már minden egyformának tűnik, azt hiszem, csoki volt. Péceltől már csak egy kisebb ugrás választott el a céltól. Rákoscsabán már látszottak Rákoskert fényei. Útközben tippelgettem, hogy vajon melyik a cél fénye, és közben be is értem. Az utolsó pár métert erőmhöz mérten "futva" tettem meg. Oklevél, kitűző, célbélyegző ..... és kész! Még egy kis kaja, vacsora, vagy reggeli, ki tudja. Még egy kis szörp. Utána zuhany és még pár óra alvás. Hála a szorgos rendezőknek, a jól festett jeleknek, a színvonalas igazolófüzetnek, és nem utolsósorban barátomnak, utitársamnak, Jávor Zoltánnak, jól követhető volt az útvonal, és végre én is igazi macsó lettem, már nem kell "felnéznem" a "nagyokra"!

Ezúton is köszönöm a rendezőknek - ÉS - remélem, sikerült nektek is kedvet csinálnom a jövő évi "Lemaradás-hoz"!

Kimmel Péter, Pilisvörösvár

Zemplén 50

Zemplén 50Résztvettünk a ZEMPLÉN 50 teljesítménytúra 33 km-es szakaszán. Sajnos, hogy hányszor jártam végig az eredeti 50 km-t, azt nem tudom, és csak azért nem, mert régen a szétázott rajtlapon kívül semmi nem maradt belőle. Azokat nem mindig őriztem meg, de ötször biztosan teljesítettem. Az utóbbi években a kritikán aluli rendezés miatt nem indultam. Az idén úgy gondoltuk, hogy mivel az egyik teljesítménytúra jobb, mint a másik, talán itt is nőtt a színvonal. TÉVEDTÜNK. Nagyra értékelem dr. Egri Kiss Tibor és felesége bravúros teljesítményét, hogy ketten rendezik ezt a teljesítménytúrát. A rajtot, az ellenőrzőállomásokat, a célt, és mindent, ami vele jár. Sajnos, egyre kevesebb az induló, ez nem csak a távolság, a rossz közlekedés, a mostoha körülmények, az egy időben több túra miatt van.

A táj szépsége sok mindent felejtet, a változatos időjárást, a sarat, és még a kis rendezői hiányosságokat is. De azt, hogy a kiírás szerint 5-től 7-ig lehet indulni, 12 óra a szintidő, a "rendezők" pedig a 18:40-es vonattal hazamennek, ez azért sok (nem engem érintett). Remélem, jövőre jobb lesz!

Török Zoltán, Tiszakarád

Tihany 30

Ez a valami nem élménybeszámoló, csak a gondolataimat öntöm formába. Hogy miért? Ezt még én sem tudom, talán a végén tudok rá választ adni. Mielőtt elkezdeném, megemlítem, hogy a legfőbb rendezőkkel nem váltottam szót, így ezek ténylegesen a saját gondolataim.

Valamikor tavaly kezdődött, amikor Bártfai Laci és Csiba Tonesz összefogtak és kitalálták az útvonalat. Pontosabban az útvonal már adott volt, csak a lehetőség nem (anyagi). A cél: megmutatni, hogy alacsony nevezési díj ellenében is lehet színvonalas túrát rendezni.

Elkezdődött a talpalás a szponzorok után, és hát bizony össze is gyűltek rendesen. Ki pénzzel, ki termékkel támogatta az ifjak ötletét. Még egy bökkenő volt: a túra fokozottan védett tájvédelmi körzet területen halad, így engedélyeztetni kellett az illetékesekkel. Rövidebb huzavona után meg is született a döntés, de ennek feltételei vannak. Mint például: csak a jelzett útvonalakon lehet haladni, arról letérni tilos (és ezt nem a rendező szabta, hanem a park igazgatósága), kerékpárosok nem indulhatnak, a szemetelést, ha lehet, maximálisan mellőzzék.

Hát, megvan az engedély, megvannak a szponzorok, indulhat a szervezkedés. Kitűzők, oklevelek, szolgáltatás megszervezése, kisebb logisztikai gyakorlatok, a pontőrök, azok elhelyezkedése, mozgása, a túra hírdetése, és még néhány potom dolog. Laci és Tonesz is már rendezett túrát, tudták, hogy mibe vágták kisbaltájukat. De egy valamit még ők sem tudtak kiszámolni. Hogy mennyien lesznek.

Elérkezett a túra előtti nap. A srácok tudták, hogy nagy az érdeklődés, a tornaterem is tele lett. És másnap elindult az őrület.

Reggel a Balaton környéki rádió (a nevét nem írom le, mert fizetetlen reklámnak számítana) ébresztette a későn kelőket. Mi a Csúcs-hegyen foglaltunk helyet, és vártuk az eljövőt.

Toneszék 500 kitűzővel készültek, és kb. 700 igazolólappal. Én csak azt vettem észre, hogy egyre többen jönnek, és a legfeltűnőbb az volt, amikor egy igazolólappal hatan, majd heten-nyolcan érkeztek. Gyakorlatilag 4 órán keresztül folyamatosan nyomtuk a pecsétet.

Volt narancs, Balaton szelet, kis vajas kenyér, a korán érkezőknek serital, Chips, pogácsa, az útvonalon tájékoztató táblák, a célban a Magyar Turizmus RT-től zsákmányolt anyagok és leves. Ahogy Nagy Lajos mondta vala: szétterpesztett lábbal tudott csak bemenni a célba. Minden jó volt, de mégis volt egy kis probléma.

Szabó Laci valószínűleg szerzett magának egy-két haragost, amiért a túra egy bizonyos szakaszát ésszerűsítőknek nem adott pecsétet. Aki ott volt a túrán, az most vegye elő az igazolólapot, és fennhangon olvassa el azt a részt, ahol a Park Igazgatóságának kikötése van: csak a jelzett turistautakon. Tehát, aki azon az ösvényen lesomfordált, nem a saját kitűzőjének meglétét veszélyeztette (Úgy is megkapta a célban, vagy megkapta(-ja) postán), hanem a rendezők fejének meglétét.

És befejezésül még valami: ez a túra igenis jól volt előkészítve és megrendezve, és nyugodtan megköszönhetjük a két főrendezőnek a ténykedést.

Matécz Péter (a Bégető nyomán)

Tihany

Tihany20

A vonaton az ablakot bepöttyöző szemerkélő eső nem ígért jó időt. A túrán 10 óra után borús időben indultam Aszófőről. A vastag, tartalmas igazolófüzetet a rendezőktől fóliatasakba csomagolva kaptam, hogy legalább az ne ázzon meg. A falu határában megnéztem az apáti templomromot, majd a Csúcs-hegy felé vezető emelkedőbe fogtam bele. A szép kilátás mellett más látnivaló is akadt. Ezek egy részére - a geológiai eredetűekre - a Tihanyi Tájvédelmi Körzet szakszerűen fogalmazott és csinosan elkészített táblái hívták fel a figyelmet. A többinek nem kellett "reklám", hiszen a virágok közt jó néhány feltűnő. Biztosan mindenki látta a sárgán virító tavaszi héricset és kankalint, az egyik réten pedig halványsárga és sötétlila nőszirmok közt vezetett az út. Ezeken kívül még több, mint két tucat féle virágot láthatott a figyelmes túrázó. Az útvonal jól jelzett turistautakon vezetett, az elágazásoknál szalagozás és irányító tábla segített. Déltájban kisütött a nap, így még jobb lett az idő, már nemcsak az emelkedőn volt meleg. Sokan bánták már, hogy nem hoztak pólót és rövidnadrágot. Az ellátás igen jó volt. A tájvédelmi körzet őrházánál szendvicset és sört vagy üdítőt kapott a túrázó, Tihanyban a Balaton mellett stílszerűen Balaton szeletet, a Kiserdőnél Chio chipset és tollat, a célban levest és pogácsát. Az út vége felé a Külső-tónál már messziről hallható békakórus fogadott.

Összefoglalva: jó volt az útvonal kiválasztása és jelzése, sok a látnivaló, kellemes az idő, kitűnő az ellátás, igényes az oklevél és a kitűző. Gratulálok a rendezőségnek a jó szervezéshez, előkészítéshez. Csak azért nem írom ide, hogy mindenkinek ajánlom a túrát, mert úgy tudom, csak egyszeri rendezés volt. Így azt mondom, amit a varjú: kár.

Tihanyi Péter

Tihany 30
(Ugye, hogy lehet így is..! )

Persze; hogy a TIHANY 30 teljesítménytúráról van szó. De kezdjük az elején.

A zsúfolt, kevés kocsit tartalmazó vonatról lekászálódunk, átverekedjük magunkat a bejelentkezés nehézségein és máris kezünkben a szépen szerkesztett pecsételő füzet, még történelmi áttekintés is van benne. Induljunk!

A jelzésekét átfestették, a Noszlopy-forrásnál narancs vár minden résztvevőt. Majd Aszófő, újabb állomás, s máris a gejzírkúpok félé tartunk. Szép napos idő - jó kilátás a Balatonra és körülöttünk kankalin, leánykökörcsin, kosborok kifogyhatatlan sora. A Tájvédelmi Körzet irodájának parkjában zsíros kenyér, savanyúság, üdítő. A "fürge lábúaknak" még sör is jutott. (nem elírás, hanem tény?) Az Aranyháztól most is olyan szép a Belső-tó, mint régen. Az Apátsági templom belsejét is érdemes megnézni - befejeződött a helyreállítás. A néptelen hajóállomáson stílszerűen Balaton szelettel vártak bennünket. A Barátlakások és az Óvár érintése után "Chio" toll és némi rágcsálni valóval fújhattuk ki magunkat. A Külső-tó békakoncertje után zárta a Gólyafészek Fogadó podravka levese és egy pogi zárta a napot.

Ugye, hogy lehet így is: 200 forintért ennyi mindent... Más túrákon 300 forintért egy üdítőre se "fussa"!?

Nem csalódtunk sem Tihanyban, sem a rendezésben. Köszönjük a túrát!

Molnár József (A Természetbarát Híradó nyomán)

Levelek egy kezdő turistához: A hátizsák - a cikket lásd külön lapon.

A TÚRÁK STATISZTIKÁJA

Damjanich 30 82 76
Damjanich 20 184 175
Damjanich 10 32 32
Bia 25 n. a. n. a.
48-as emléktúra 48 km 443 421
48-as emléktúra 24 km 395 374
Ecskend 30 74 74
Gyermekvasút nyomában n. a. n. a.
Népek tavasza 30 141 138
Julianus 30 66 54
Julianus 20 62 95
Tenkes 40 121 119
Mátrabérc '98 n. a. n. a.
Hanák Kolos n. a. n. a.
Thury György emléktúra n. a. n. a.
Lemaradás 100 114 67
Lemaradás 75 18 12+16
Lemaradás 50A 55 51+5+17
Lemaradás 50B 29 27
Lemaradás 25 117 111
Gerecse 50 1250 1010
Kovács Béla emléktúra 40 n. a. n. a.
Kovács Béla emléktúra 30 n. a. n. a.
Kovács Béla emléktúra 17 n. a. n. a.
Kovács Béla emléktúra 10 n. a. n. a.
Sajgó 50 64 50
Nyitnikék n. a. n. a.

HÍREK

Nyári szünet

július 14. és augusztus 18. között nyári szünetet tartunk. Legközelebbi összejövetelünket augusztus 24-én tartjuk a "Mókusfészekben". Mindenkinek jó nyaralást kívánunk.

Cserehát teljesítménytúra

A TTT eseménynaptárában megjelenttel ellentétben a túra augusztus 15-én kerül megrendezésre.

Telefonszám változás

A Nagy-Szoplák Hegyikerékpáros Maraton (1998. augusztus 1.) rendezőjének Vida Gábornak telefonszáma a következőre változott: (1) 367-3621.

Kék Balaton

A rendezők mérőkerékkel lemérték a túra útvonalát. Ennek alapján a Kék Balaton 97 távja 101 km-re módosult.

MECSEK 1800 - 1000

Már most bizonyos, hogy a szeptemberi rendezvény útvonala kissé módosulni fog. Miután a Duna-Dráva Nemzeti Park a Hidasi-völgyet Őserdőnek nyilvánította, és az ott kidőlt fák kissé kriminális állapotokat teremtettek, úgy döntöttem, hogy a túra utolsó pár kilométere módosul.

A Sín-gödör utáni Hidasi-hátnál a túra nem egyenesen a mezőn fog általmenni, hanem itt jobbra fordulva, a K+ jelzésen a Baglyas-kunyhó (itt lesz az ellenőrzőpont) felé kell menni. A műútra leérve balra kell fordulni, és 300 méter után a K jelzést elérve, a túra már a megszokott útvonalon halad.

Így a túra 500 méterrel meghosszabbodik, de a szintemelkedés nem változik, vagyis 39,5 km és 1770 m, valamint 23,8 km és 1000 m.

Matécz Péter

Sajgó teljesítménytúrák

Sajgó 50A Sajgó teljesítménytúrák esős, borult időben voltak, a szokásostól eltérően két héttel a Mátrabérc túra után, április 18-án, szombaton. A hatodik alkalommal megrendezett túrán - talán a tartósan csapadékos időjárás és a nagy sár miatt - mindössze 114-en vettek részt az 11 évestől a 64 évesig.

A legfiatalabb és legidősebb teljesítők (születési évszámmal):

Legidősebb nő: Bali Istvánné 1945 (50 km), Szabó Béláné 1949 (30 km), Hné Pálfy Krisztina 1952 (20 km), legfiatalabb lány: Grebács Andrea 1978 (50 km), Hudák Tímea 1987 (30 km), Berlinger Natasa 1977 (20 km), legidősebb férfi: Lévay Béla 1934 (50 km), Dávid Csaba 1943 (30 km), Jánovszki György 1962 (20 km), legfiatalabb fiú: Slíz György 1984 (50 km), Kiss Gábor 1984 (30 km), Andrási Gábor 1981 (20 km).

A legnagyobb létszámmal - 20 fővel - a Szigetbecsei Általános Iskola vett részt.

A leggyorsabb teljesítő: Sápi Endre 5 óra 16 perc.

A túrázók csokoládét, almát, üdítőt, kiflit és sajtot vagy lekvárt kaptak.

Tihanyi Péter

PIROS teljesítménytúrák

Örömmel tájékoztatunk minden sporttársat, hogy az 1998. évi PIROS teljesítménytúrák a Teljesítménytúrázók Társasága eseménynaptárában megjelentekkel ellentétben nem nyílt bejárásként, hanem rendezvényként kerülnek megrendezésre.

Jávor Zoltán

REJTVÉNY

Ehhez a rejtvényhez nem kell más, csak egy színes ceruza és némi kis logika. Egy 12x14-es hálón elrejtettük az egyik teljesítménytúra nevét. A keret szélén található számok azt jelzik, hogy az adott sorban (vízszintesen és függőlegesen) hány besatírozott négyzet található.

A megfejtéshez sok sikert kívánunk.

1     1 3
    3 1 4
      3 3
      1 1

A megfejtéseket augusztus 15-ig a TTT címére kérjük beküldeni. A helyes megfejtők között 3 db ajándékcsomagot sorsolunk ki.

Az előző számban közölt rejtvény megfejtése: Tihany. Helyes megfejtést 19-en küldtek be, közülük sorsoltuk ki a nyerteseket. TTT emblémás pólót nyertek: Árvai István (Budapest), Kálsecz Viktória (Balatonboglár), Kreicsi Gábor (Salgótarján), Toplak József (Söjtör). Gratulálunk!

A rejtvényt készítette: Horváthné Papp Andrea és Horváth Zoltán, Szolnok

A Teljesítménytúrázók Társasága tájékoztatója
Kiadja: a Társaság Elnöksége
Levélcím:1032 Budapest, Kiscelli u. 16. IX/54.
Telefon: 290-9661, 388-2826, 177-6433
Felelős kiadó, szerkesztette: Sztancsik György
(A Web változatot készítette: Szabó Zoltán)