SZÁZLÁBÚ

II. évf. 9. szám. 1997. május-június

BESZÁMOLÓK TÚRÁKRÓL

Téli Mecsek

Téli Mecsek 30Ez év januárjában harmadszor rendezték meg a Téli Mecsek teljesítménytúrát. Reggel 6 óra után szállásunkat elhagyva, hóesésben baktattunk a rajt felé, a Kardosúti kulcsos-házhoz. Kitöltöttük a nevezési lapot, befizettük a nevezési díjat s megkaptuk az igazoló füzetet. Kis csapatunk vidáman indult el a túra útvonalán. A hó tovább szállingózott, a fákon gyönyörű, csipkés jég pompázott. Gyakran magunk elől el kellett tolni a behajolt bokrokat, lehajolt ágakat. A nehéz "ruhába" öltözött fák nagyon megszenved-hettek az életükért. Sokan feladták a harcot a súllyal és a levegőtlenséggel, letört róluk gally, ág s néhányan gyökerestől kidőltek. Egy nagyobb kaptató után a Jakab-hegyen találtuk magunkat, ahol Szüts Miki barátunktól kaptuk a bélyegzőt az igazoló füzetünkre. Fent a hegy körül nagy volt a köd, sajnos most nem volt kilátás a környező vidékre. Elhagytunk egy gyerek csapatot, köztük a legkisebb fiú ment a menet élén s élénk ordibálással vezényelte a többieket. (Mesélték, hogy a cél felé már nem ordibált.) Ezután leereszkedtünk Orfűre. A faluban haladtunk amikor a hegyoldalból nagy reccsenés, dörgés, csattanás hallatszott. Ismét letört egy ág. A buszmegállóban Simics Tomi és Pántyi Jocó pontőrködött. Átvágtunk egy bozótos szakaszon, ami néha járhatatlan volt, csipkebogyó bokrok nőtték be. Tónival egy kicsit lemaradtunk a csapattól, rosszul érezte magát, mert fájt a gyomra. Hogy egy kicsit feledtessem rosszullétét, emlegetni kezdtem azt, hogy "nehogy kicsússzunk a szintidő-ből". Ő erre felgyorsított és így még a Spartacus kulcsosházban utolértük a többieket. Láttuk, hogy Bátor Fecó és Simon Robi, ekkor hagyják el a házat. A házban meleg teát osztogattak s Nikol bélyegezte az igazoló füzeteket. A következő szakasz egyfajta "hullámvasút" volt. Mi a többieket otthagytuk és elindultunk Fecóék után. Ahogy ereszkedtünk a Kánya-forráshoz, megint csak azt láttuk, hogy Fecóék távoznak. Itt Nándi pontőrködött. Úgy nézett ki, mint egy bankrabló, fején egy fekete kötött sapka volt, amiből csak a szeme látszott. Ezután elhaladtunk az egyik Mésztufa-lépcső mellett, ami nagyon gyászos képet festett. Az ónos eső benne is nagy kárt tett. Petnyáknál átvágtunk a Melegmányi-völgy felé. Ölnyi méretű kidőlt fák nehezítették a gyaloglást. Kriszta volt a legalacsonyabb köztünk, neki volt a legnehezebb átjutni az akadályon. Végre a pontnál utolértük a Fecóékat, Gergellyel, a pontőrrel beszélgettek. A túra utolsó szakaszán még meg kellett küzdeni két nagy emelkedővel, a letört ágakkal, a behajolt bokrokkal. Cibulka, aki utolért bennünket, a behajló bokrokkal nehezített szakaszon, így kiáltott fel: "Unom azt, hogy állandóan a függönyt magam elől el kell húzni." A Dömörkapu előtt sok kirándulóval találkoztunk. A hó még mindig szálldogált s jóval szintidőn belül, megérkeztünk a Kardosúti kulcsosházhoz. Átvehettük a Jakab-hegyet ábrázoló kitűzőt, vajas-zsíros kenyeret ettünk, teát ittunk, annyit amennyi belénk fért.

BUDAI TRAPP

Születésnapi túrán voltunk február közepén, 5 éves a Budai Trapp teljesítménytúra. Abban a megtiszteltetésben volt részünk, hogy mi zártuk a lelkes túrázók csapatát.

A rendezők ekkora érdeklődésre nem számítottak (a korábbi évekhez képest az indulók létszáma a két és félszeresére nőtt). Még 1/2 10-kor is volt indítás, így mi, a söprűk 10 órakor vágtunk neki a távnak.

Az OKT útvonalán vezetett a túra első része. Piliscsabát elhagyva a kék jelzés hiányos volt, felújításra szorul. A Köris völgyben többnyire már elolvadt a hótakaró, de a tél során letaposott, jéggé fagyott hó most csúszós, hókásás volt. Bizony nehéz volt a menetelés. A fák közül vidáman simogatott bennünket egy-egy napsugár. Nagyszénásról a szép, napos, tiszta időben messzire elláthattunk, többek között Pilis, Kevély csúcsai ékeskedtek előttünk. Nagykovácsiban az első ellenőrzőponton már egy-két csapatot utolértünk, de a pontzárásig volt még 30 perc. Mi is részesültünk a ponton kapható frissítőből. Tovább haladva hamarosan elértük a Vörös-pocsolyás-hátat, ahol Sztancsik Gyuriék pontőrködtek, velük haladtunk a Petneházy rétre. Természetesen még itt is jutott egy-egy forró tea. Innen jelzetlen úton baktattunk, igaz a régi jelzések még megtalálhatók a fákon. S végre elértük a S+ jelzést. Aki itt rossz irányba fordult az a Budakeszi vadasparkban találhatta magát. Balra fordulva hamarosan elértük a Budakeszi utat, azon átmentünk s a tüdőgondozó szanatórium kerítésénél kötöttünk ki, ahol a hó még nem olvadt el. Akár hógolyó csatát is lehetet volna kezdeni. Ahogy Makkosmária felé haladtunk a piros jelzésen, a jeges ösvényen, sok kirándulóval találkoztunk. Óvatosan, vigyázva, hogy el ne essek lépkedtem, csúszkáltam az ellenőrzőpontig. Az indulók közül a lassabban haladókat újra utolértük. Bezártuk az utolsó ellenőrzőpontot s felbaktattunk a Csillebérci ifjúsági táborhoz. A célban mindenki főtt ételt és gyümölcsitalt kapott. Akinek nem jutott születésnapi kitűző az utólag kapta meg.

Nagyon jól sikerült túra volt, az ellátás születésnapihoz méltó. Remélem lesz még módom a szervezőknek segíteni a 10 éves szülinapon is.

BIA 25

Bia 25Március hónap egyik vasárnap reggelén, a Kosztolányi Dezső téri autóbusz pályaudvaron fel-felbukkantak a kirándulni, túrázni vágyó emberkék. A buszunk jócskán megtelt, mire kiértünk Biatorbágyra, a Viadukt alatt (rengeteg) fiatal és idősebb túratárssal találkoztunk. Negyed-órával a rajt zárása előtt, már 350 körüli létszám hemzsegett a Biator-bágy-Sóskút-Biatorbágy körúton. A "mennyei erők" kedveskedtek a tavaszt váró, telet búcsúztatóknak. Csodálatosan napos, meleg volt az idő. A nagy érdeklődés miatt (ilyen még nem volt), az igazoló füzet elfogyott. Mi ezért négyen kerültünk egy papírlapra. (Számíthattak arra, a kitűzőre azonnal vágyók, hogy szedhetik a lábukat.) Egy-két kellemetlen emelkedő és lejtő a túra első szakaszán (nem is gondolná az ember). A Kőorr szikláiról fantasztikus kilátás Biatorbágyra és környékére. Az erdőben a tavaszt virágok, (pl: Ibolya, Illatos hunyor, virágzó Som bokor) jelezték. Majd sziklás, kies táj, leégetett tarló mellett baktattunk, repülőgépeket irányító radarok; mintha egy távoli bolygón haladtunk volna Sóskút felé. De az előttünk és utánunk kígyózó tömeg visszarángatott a valóságba. A faluba érkezve láthattuk hogyan emelkednek az előttünk járók felfelé a Kálvárián. Mi természetesen a poros, kiszáradt torkunkat leöblögettük a Híd sörözőnél. Sokan választották ezt a felüdülési formát. Kis kaptató után Kálvária ellenőrző állomáson bélyegeztettük le az igazoló lapunkat. Egy patak melletti ösvényen haladva elértük a horgász tavakat. Innen láthattuk a következő pont, a Nyakas-kő körüli sziklákat, madár szirteket. Ezek után az út egy üdülő negyedben folytatódott, majd ismét az erdő következett. A Szily kápolnánál (ami sajnos romos állapotban van) és a Lőtér ellenőrző helyeken a Bike BTKE tagok segítettek a rendezőknek a túra rendezésében. A Lőtéren frissítőként narancslét kaptunk. A sport pályánál kihasználtuk, hogy jóval szintidőn belül vagyunk, tovább öblögettük torkunkat s közben napoztunk a söröző előtt elhelyezett fapadokon. A célban sokan várták a megérdemelt díjazást. Kaptunk csokit s ígéretet arra, hogy utólag megkapjuk az igazoló füzetet, oklevelet és a kitűzőt.

Összességében jó kis túra volt.

LEMARADÁS 100

Lemaradás 50Milyen hosszú is tud lenni egy nap, mennyi minden történhet ezalatt. Bizonyára így gondol-ták ezt azok is, akik még a mobiltelefonjukat is magukkal hozták a túrára. Sosem lehet tudni.... Persze a legtöbben azért a Naszály oldalában sem azzal foglalkoztak, melyik zsebükbe is tegyék e praktikus készüléket. Sokkal inkább például a rengeteg virággal. Így március végén már nem csak zöldet, hanem egyre több fehéret, kéket, lilát és sárgát láthattunk belőlük. Még együtt köszöntött bennünket a magasabb szinteken a hóvirág és az ibolya. A túra első, nagyobb része így elég változatosan telt el. A másik fele? Hát az bizony már könnyebben felejthető! Az idén sem lett érdekesebb. Sajnos, a jelzéseket is nehéz volt követni a sötétben. De hát mindezt tudtuk, nem ért váratlanul, ha már jártunk erre egyszer. Hogy miért is mentünk végig az út utolsó harmadán? Volt, aki megszokásból, volt, aki "versenyzett", olyan is akadt, aki nem akart "lemaradni", meg persze olyan is, aki akár élvezte is. Az idén egybeesett a túra a Húsvéttal. A rendezők figyelmességét dicséri, hogy ebből az alkalomból csokitojást és csokinyuszit kaptunk egy ponton frissítőként.A legfelejt-hetetlenebb emlék, élmény, mégis a tiszta ég marad. Így már este héttől, egész éjszakán át leginkább csak a fejünk fölé meredve róttuk a kilométereket: ilyen sokáig egyhuzamban még nem sokan gyönyörködhettünk üstökösben. Csodálatos volt, ahogy végigkísért bennünket a horizont egyik szélétől, tollaslabdaként "leesve" a másikig. Ezt a túrát ebben az egyben, biztos hogy nem fogja már másik utolérni soha. Köszönjük!

Horváth Zoltán, Szolnok

SAJGÓ 50

Sajgó 50A SAJGÓ-t nagyon nehéz lenne elrontani. Szerencsére az idén sem sikerült semminek, senkinek. Hiába fújt erős szél, hiába volt néha hideg, vagy akár estefelé eső, ez mit sem változtatott a sok élményen. Ennek a túrának az útvonalát jól kitalálták még öt évvel ezelőtt, csodálatos helyeken vándorolhattunk naphosszat, évről-évre. A leglátványosabb részek az erdőkön kívül a szentendrei skanzen, a Dunakanyar és a vár Visegrádon, valamint az Ördögmalom-vízesés. A szervezés remek volt. Az egyik ellenőrzőponton osztott Mackó sajtot és kiflit hatalmas ötletnek tartom. A túra igazolófüzete, és különösen az igényes bélyegzői személyes kedvenceimmé váltak. Ezt a túrát azoknak ajánlom különösen, akik eddig még esetleg nem szerették meg a teljesítménytúrázást.

KOVÁCS BÉLA EMLÉKTÚRA

avagy gyalogtúrás emlékút egy fiatalon elhunyt, sportot és természetet kedvelő pedagógus emlékére.

Indulás 12 autóbusszal a dombóvári Szent Orsolya rendi Gárdonyi Géza iskola elől. Rövid megálló és koszorúzás a temetőben és irány a pécsi TV torony. Nyolc órakor rövid egyházi beszéd és áldás után indul a kb. 700 főnyi mezőny a sípályán lefelé. Majd sorokba rendeződve a piros jelzést követve értünk a Nagy mély-völgybe, ahol már csak egyesével haladtunk tovább. Már kellemes meleg időben érkeztünk Sikondára, ahol a 11 km-es résztáv célja volt. Itt mindenki üdítőt, csokit és pogácsát kapott és a túrát befejezőket kitűzővel jutalmazták és autóbuszok szállították őket vissza Dombóvárra.

Az indulók többsége folytatta az utat a 17 km-es résztáv célja Mecsekpölöske felé. Itt is sokan választották a buszos visszautazást és a 17 km-es jelvény átvételét, de sokan a csoki és üdítő ill. szódavíz elfogyasztása után tovább indultak és a "Jószerencsét vadászház" érintésével kiértek a Mecsekből és elérték a vásárosdombói 30 km-es célt. Az újabb csoki, pogácsa és üdítő tovább serkentette a túrázókat és nekilódultak a maradék 10 km-nek. Én itt befejeztem a túrát de a rendezők kedvességét kihasználva beutaztam a ligeterdői célba, ahol már sok 40 km-t teljesítő fogyasztotta a célban kapott üdítőt és örömmel viselte a míves készítésű jelvényt. A park önmagában is érdekes hely, hiszen a két világháború között a budapesti Parlamentnél lévő, később (50-es évek) elbontott Kossuth szobor mellékalakjai itt e parkban kaptak helyet. Közéjük érkeztek célba a túra résztvevői.

Köszönet a rendezőknek a szép napért.

Deli Vince és családja, Jászapáti

A Természetbarát Híradóban olvastuk

Na és hogy látta a résztvevő - Budai Trapp (Herczegfalvy Zoltán)

Bia 25 (Székely Zsolt)

A RENDEZŐK ÍRJÁK

Minden jó, ha a vége jó Budai Trapp (Lengyel József)

Bakony 50 (Knauerné Gellai Mária)

MINDSZENTY BÍBOROS EMLÉKTÚRA

Mindszenty EmléktúraMindszenty József bíboros, hercegprímás születésének 105. évfordulója alkalmából 1997. március 29-én emléktúrát rendezett Vasvár és Csehimindszent önkormányzata.

A túra alkalmából az oszkói hegypásztorkör pincéjétől a Borhordóútig sárga négyszög, a Borhordóút és Csehimindszent között piros sáv jelzés került felfestésre.

A túra a Szentkút Fürdő Camping elől indult. Vasvár vasútállomás, a volt oszkói vasútállomás, Jeli, Oszkó szölőhegy, Csehimind-szent volt tovább az út.

Negyven fő nevezett és teljesítette is szintidőn belül a távot. Csehimindszenten zsiroskenyér és tea várta a teljesítőket. Polgármester úr saját termésű borával vendégelte meg a felnőtt résztvevőket. Oszkói szőlőhegyen frissítőként teát szolgáltak fel. A teljesitők kitüzőt és erre az alkalomra készített számozott emléklapot kaptak.

Délután a bíboros úr szülőházára helyezték el a megemlékezés koszorúját.

Benke Tibor

ÖREG-BAKONY

Ha minden érv és nyomaték ellenére mégis a fejedbe vetted, hogy a Bakonyban szeretnéd próbára tenni kapacitásaidat május 24-25-én az Öreg-Bakony túrák valamelyikén, nem árt, ha figyelemmel leszel az alábbiakra:

1. Megkülönböztetett tisztelettel és szeretettel várunk. A kardosréti rajthelynél a Csalogány Camping minden túrázó számára ultra kedvezményt biztosít. Saját sátradban és felszereléseddel 200 Ft/éjszaka ellenében hálhatsz. Tisztálkodási és főzési lehetőség is van. Étterem, élelmiszerbolt 100 m-en belül. Az autódat a sátrad mellé parkolhatod.

2. A túra megtervezésénél általában ne felejtsd el, hogy:

A Magas-Bakonyt tömegközlekedési eszközzel elhagyni délután 5 után gyakorlatilag nem lehet!

A Magas-Bakony az időjárás változásaira sokkal szélsőségesebben reagál, mint a többi tájegység. Készülj fel esetleges elázásra, rossz látási viszonyokra, jelentős hőmérsékletkülönbségekre!

A Magas-Bakony terepadottságai a szokásos teljesítménytúrák adottságaitól eltérnek. Dominálnak a sziklás, tagolt, nehezen járható árkok, gyakori patakátkelések és kidőlt fák, meglepően meredek és nagy szintek. A növényzet áthatolhatósága és átláthatósága szélsőségesen változékony.

A túristajelzések minősége helyenként katasztrofális, másutt egyáltalán nincsenek is jelzések. Igyekszünk pótolni, de csodákat nem tehetünk (mellesleg, nem is áll szándékunkban).

A vízvételi és élelmiszerbeszerzési lehetőségek rendkívül korlátozottak, nem árt, ha gondoskodsz magadról jó előre. Amit tudunk, mi is meg(t)eszünk.

A Bakony-Észak túristatérkép nem az a kimondott etalon... de nélküle egészen biztosan nem fog menni. Nem árt, ha az útvonalat jó előre és menet közben is folyamatosan tanulmányozod.

3. A résztávokkal kapcsolatban, speciálisan:

Öreg-Bakony 30: könnyű teljesítménytúra kategória, bőséges szintidővel, kímélő útvonalvezetéssel.

Öreg-Bakony 50: közepes teljesítménytúra kategória, kicsit szigorú szintidővel (4,27 km/óra az átlagos sebesség), barátságos útvonalvezetés, helyenként nehezített betétekkel, tájékozódási problémák lehetnek.

Öreg-Bakonv 120/90: ezek a távok nem felelnek meg a teljesitménvtúrák szokásos standardjainak! Itt már senki sem mehet biztosra. Az eddigi bejárások és teljesítések sem adnak okot semmiféle önbizalomra. Minden rajtad (elsősorban az eszeden és a tapasztalataidon, másodsorban a kondiciódon) múlik. Ne alapozz ezzel a túrával kapcsolatban semmilyen korábbi teljesítményedre! Kifejezetten nem ajánljuk gvakorlatlan túrázóknak. még gyakorlottak társaságában sem! Rafinált, trükkös útvonalvezetés, helyenként ellenséges, néhol veszélyes betétekkel. Az első 34 km-ből 28 km árok, sok patakátkeléssel, kidőlt fákkal, sziklás, mászós szakaszokkal. Rendkívül lassú haladás, már itt elszúrhatod. Aztán 60 km és 75 km között 930 m szintemelkedés! 70 km-tól (sötét!!) komoly tájékozódási problémák adódhatnak időjárás esetén, 80 km-től ráadásul horrorisztikus növényzettel. A 120 km utolsó 30 km-es szakasza már csak szellemileg borít ki. A szintidők szigorodnak a távval (az átlagsebesség 4,24 km/óra a 90 km-en és 4,47 km/óra a 120 km-en).

4. A magunk részéről:

A teljesítést csak a kiírásnak megfelelő kritériumok megléte esetén ismerjük el!

Ezen túlmenően is (és a túrázók általunk jól felfogott érdekében) megköveteljük a pontokon a relatív szintidők betartását is!

A túrán mindenki saját erejéből, szabad belátásából és önnön felelősségére indul, úgyhogy a túrával kapcsolatban a rendező semmiféle jogorvoslati igényt nem fogad el.

A túra napján mellesleg számos igen színvonalas és szórakoztató teljesítménytúra között válogathatsz...

Üdv! BABAT

Bükk 900-as csúcsai túrasorozat hírei (Gyetvay Iván)

SAJGÓ 50

A Sajgó teljesítménytúrák kissé hűvös, de nagyrészt napsütéses időben voltak a szokásos április eleji szombaton. Az ötödik alkalommal megrendezett túrán összesen 359-en vettek részt az 5 évestől a 63 évesig. A résztvevők és teljesítők megoszlása a távok között: lásd a túrák statisztikájánál!

A legfiatalabb és legidősebb résztvevők (születési évszámmal):

50 km: Gergely Vera 1982, Farkas Ákos 1985, Kaposvári Éva 1936, Lévay Béla 1934, 30 km: Fábrik Olga 1988, Szalai Simon 1992, Borkúty Ernőné 1937, Kultsár Barna 1940, 20 km: Mischinger Zsófia 1988, Kiss Máté 1988, Máthé Csabáné 1942, Morzál László 1944.

A legnagyobb létszámmal - 56 fővel - a Szigetbecsei Általános Iskola vett részt.

A leggyorsabb teljesítők gyalogosan:Rakk Gyula és Szuromi István 6 óra 12 perc, kerékpárral: Petik Csaba 5 óra 45 perc.

A túrázók csokoládét, almát, kiflit, sajtot és üdítőt kaptak. A rajthelyen valaki otthagyott egy kulcscsomót, a főrendező telefonszámán lehet róla érdeklődni: (1) 351-5801.

Tihanyi Péter

Damjanich 20 167 167
Damjanich 10 55 55
Damjanich K40 10 10
Gyermekvasút nyomában n. a. n. a.
Népek Tavasza 30 70 70
Sajgó 50 175 161+1
Sajgó 30 154 143+12+4
Sajgó 20 30 30+0+2
Thury emléktúra n. a. n. a.
Mátrabérc '97 770 616
Hanák Kolos 680 470
Gerecse 50 2022 1915
IVV 20 38 38
IVV 10 31 31
Kovács Béla emléktúra 40 km össz. kb. 419
Kovács Béla emléktúra 30 km 768 kb. 83
Kovács Béla emléktúra 17 km n.a.
Kovács Béla emléktúra 11 km kb. 139
Zemplén 50 n. a. n. a.
Zemplén 50 ker. n. a. n. a.
Zemplén 33 n. a. n. a.
Gödöllő MTB40 55 50

HÍREK

Mégis lesz MÁTRA 115!

A rendezőtől kapott információ szerint ezévben mégis megrendezik a Mátra 115 túrát augusztus 30-31-én. Remélem ezzel a hírrel több embernek szerzünk örömöt, mivel az utóbbi időben többen érdeklődtek e túra felől.

Cseh természetjáró eseménynaptár

Akit a teljesítménytúra eseménynaptárban szereplő külföldi túrákon kívül érdekelnek cseh teljesítménytúrák, az a TTT klubnapjain böngészhet a Cseh Turista Klub által kiadott naptárból. A Krakonos és a Cestami Jaroslava Haska túrák útvonaláról beszereztünk turistatérképeket. A térképek kikölcsönözhetők.

Kitűzőt találtunk

A Sajgó túrák céljánál a buszfordulóban, találtunk egy Sajgó 50 második teljesítéséért járó kitűzőt. Atvehető a TTT klubnapjain.

TTT-s polók

Elkészíttettünk a TTT emblémájával ellátott polókat szürke és fehér színben. Az Őrség teljesítménytúrára is készültek polók elől a túra, hátúl a TTT emblémájával. A polók megvásárolhatók, tagoknak 450 Ft/db, külsősöknek 500 Ft/db áron a TTT klubnapjain és az Őrség, a Töki tökölő és a Lábatlan teljesítménytúrákon.

BEAC SUPER 8

Az idén 11. alkalommal rendezi meg a BEAC Természetjáró Szakosztály a BEAC SUPER 8-as teljesítménytúrát. A hagyományokat megőrizve az idén sem változtatunk útvonalat és szintidőt. Érdekességként megemlítjük, hogy az 1996-os évben Téry Ödön T.B.T. által meghírdetett az "Év teljesítménytúrája" címet és a vele járó vándorkupát és oklevelet a BEAC SUPER 8 nyerte el. Tavaly a 10. túrát az Izom-láz című TV műsor fél órás különkiadásban mutatta be. Az idén a kerékpáros és gyalogos résztávok teljesítőit külön kitűzővel díjazzuk. Ha részt akarsz venni a teljes távon, akkor írásban nevezhetsz május 20-ig a neved, címed, életkorod megadásával a következő címen: Torma Tamás, 1133 Budapest, Dráva u. 9. III/14. Várjuk jelentkezésedet.

Mindenkit szeretettel vár a

S S S A J G Ó Y S S A T Á
Á Ő K T T O R I É Í A E S
P K A J E S C Ö G K K Ü B

A fenti téglalapban 30 teljesítménytúra neve található nyolc irányban (vízszintesen balról jobbra és jobbról balra, függőlegesen felülről lefelé és alulról felfelé, valamint az átlók irányában).

Keressétek meg és húzzátok ki az alább megadott 29 túra nevét a fenti ábrában. Ha ezzel megvagytok, a megmaradt betűkből megkapjátok a harmincadik teljesítménytúra nevét. Ezt küldjétek be megfejtésül! Sok sikert!

A kihúzandó túrák nevei: ANP, BEAC, BIA, BÜKK, CSEPEL, CSÍK, EÖTVÖS, GALGA-MENTE, GERECSE, GÖCSEJ, HAJTA, IMÓ, IROTTKŐ (kivételesen rövid i betűvel!), KANIZSA, KARANCS-MEDVES, KB, KISCELL, KOZMA, KÖRÖS, MÁTRA, MECSEK, MERZSE, NYÍRSÉG, PÁSZTÓ, SAJGÓ, SZÉCHENYI, TÉLI (teljesítménytúra), TÉRY, TOJÁS.

A megfejtéseket június 13-ig a TTT címére kérjük beküldeni. A helyes megfejtők között 3 db a TTT emblémájával ellátott polót sorsolunk ki. A sorsolást június 17-ei klubnapunkon tartjuk.

Az előző számban közölt rejtvény megfejtése: Ósva-völgy. Helyes megfejtést 12-en küldtek be, közülük sorsoltuk ki a nyerteseket. A TTT által rendezett valamelyik teljesítménytúrára ingyenes nevezést nyert: Árvai István (Budapest), Berényi Krisztina és Szüts Miklós (Sülysáp, Szekszárd), ifj. Gombos István (Budapest), Reményi László (Miskolc), Wernke Tivadar (Szomor). Gratulálunk!

A rejtvényt készítette: Papp Andrea és Horváth Zoltán /Szolnok/

A Teljesítménytúrázók Társasága tájékoztatója
Kiadja: a Társaság Elnöksége
1032 Budapest, Kiscelli u. 16. IX/54.
Telefon: 290-9661, 388-2826, 177-6433
Felelős kiadó, szerkesztette: Sztancsik György
(A Web változatot készítette: Szabó Zoltán)