A túraútvonal leírása

A Sztaravodai táborhelytől a rajthelyig is követett sárga kereszt sárga kereszt jelzésen megyünk tovább egészen az Álló-rétig. Ezután a sárga sáv sárga sáv jelzésen haladunk a Vörös-kőn (1. ep.) át addig, míg az jobbra le nem megy. Innen a zöld sáv zöld sáv jelzés az utunk. Kiérve az erdőszélre (Vértes-mező) jobbra megyünk, majd rövidesen balra, továbbra is a zöld sáv zöld sáv jelzésen. Egy kerítés mentén haladunk erősen lefelé. Egy dózerúthoz érve azon balra térünk, hamarosan jobbra leereszkedünk. Átkelve a Kalicsa-patakon felkapaszkodunk az Édeslyuk kunyhó romjaihoz. Az út ezután fel-le vezet, nemsokára a József-forrás vékonyan csörgedező vizéből olthatjuk szomjunkat. Később egy tűzrakóhelynél balra kell fordulni; az erről a széles útról jobbra leágazó lejtős útra ne menjünk! Telkek mellett haladunk el, majd a zöld jelzésről áttérünk a kék kereszt kék keresztre (a zöld sáv Dunabogdányra vezet), kevéssel később a zöld forrás zöld kör jelzésen lemegyünk a Khüllenberg-forráshoz (2. ep.). Visszatérve a kék kereszt kék kereszt jelzésen egy meredek emelkedő (Sajgó-völgy) majd egy lejtő után megérkezünk az kék sáv országos kék sáv jelzésre, amelyen jobbra haladunk tovább. A Nagy-Villám alatt áttérünk a piros kereszt piros kereszt jelzésre és a Fellegvár (3. ep.) érintésével lemegyünk Visegrádra, a piros sáv piros sáv jelzésre. Ezen balra kb 1,4 km-re, a műút elágazásánál van a Dunakanyar Erdei Iskola, előterében a 4. ellenőrzőpont és a 20 km-es táv célja.

Az Erdei Iskolától jobbra indulunk a piros sáv piros sáv jelzésen. Az Apátkúti-völgyön megyünk a műúton, majd erdőben felfelé, utunk során több forrást is érintve. Később, az elágazásnál a piros kereszt piros kereszt jelzésre térünk át, amelyet Pilisszentlászlón át a Varga-lószig követünk. Pilisszentlászlón az 5. ellenőrzőpont és a 30 km-es táv célja a kocsmában van. A Kis Rigó vendéglő után egy műutat keresztezve mindjárt jobbra menjünk, balra az országos kék sáv más irányba tart! Figyeljük a jelzést, egy helyen jobbra kell térni! Bekerített területhez érve balra megyünk, majd a saroknál jobbra a kerítés mentén. A Tüskés-hegy után leereszkedünk, majd felmászunk a Varga-lószra, ahonnan a piros háromszög piros háromszög jelzésen folytatjuk utunkat. Leereszkedve a Király-kúti műútra a
6. ellenőrzőponthoz, a frissítő állomáshoz érünk. A műút alatt a kiszáradt Király-kútnál áttérünk a piros sáv piros sáv jelzésre, nemsokára az kék sáv országos kék sáv jelzésen pedig balra haladunk tovább. A Kárpát-forrás után, a Csemetekerttől a kék kereszt kék kereszt jelzésen megyünk, egy darabig műúton. Figyeljünk, mert a jelzés jobbra lemegy a műútról, majd hirtelen meredek emelkedővel a kiszáradt Kármán-forrás érintésével a Lajosforrás turistaházhoz vezet, ahol a presszóban a 7. ellenőrzőpont működik. A turistaház alatti réten át megyünk tovább a sárga sáv sárga sáv jelzésen. A műutat keresztezzük, az út lefelé vezet. Egy idő után élesen jobbra fordulunk és egy emelkedővel a Kő-hegyre, a turistaházhoz jutunk, ez az utolsó (8.) ellenőrzőpont. A ház sarkánál balra kanyarodunk, a sárga sáv jelzés egy darabig még erdőben halad. Kiérve a mezőre figyeljünk, mert a jelzés jobbra letér az útról és telkek között vezet tovább, a kerítésekre és a fákra van felfestve. Leérve a (Lajos-forrástól jövő) műútra a Kékibánya buszmegállót érintjük. Itt balra megyünk, ezen a részen sárga jelzésalap van felfestve, azt és a szalagozást követve a Szabadtéri Néprajzi Múzeum feletti műút elágazáshoz érünk. Onnan a sárga kereszt sárga kereszt jelzésen jutunk a célba, a Sztaravodai táborhelyhez.