UNIQA túranap - gyaloglás és nordic walking 29/19/10 (Új!)

Túrabeszámolók (5 db)vissza a listáhozJelmagyarázat

RendezõBudapest Sportiroda (BSI)
Levélcím: 1138 Budapest, Váci út 152.
Telefon: (1) 273-0939
e-mail: info@futanet.hu
honlap: http://www.futanet.hu

RendezõTamás Krisztián
Levélcím: BSI, 1138 Budapest, Váci út 152.
Telefon: (20) 999-7810
e-mail: tamas.krisztian@futanet.hu
honlap: http://www.futanet.hu

honlap: http://www.gyalogolnijo.hu

UNIQA túranap - gyaloglás és nordic walking 29
2008.09.21 Gy Nappal

Csillaghegy - Róka-hegy - Ürömi műút - Nagy-Kevély - Kevély-nyereg - K- - Ózon camping - Szent-kút - CSobánka - P+ - P- - Kevély-nyereg - Nagy-kevélyi kőfülke - Egri-vár - Teve-sziklák - Pilisborosjenő - Kő-hegy - P- - Csillaghegy

Rajt:Cél: Csillaghegyi Általános Iskola. III. ker. 1038. Budapest, Dózsa György utca 42.
Indítás: 8:00- óra Nevezési díj: 400 Táv (térképen): 29 km Szint (térképen): 908 m Szintidõ: nincs MTSZ pontszám: 61,5

Hosszútáv: A szalagokat követve elérjük a piros jelzést. Az ösvény kezdeténnél a nyomóskútnál töltsük fel vízkészleteink mivel az útvonalon szerények a vízvételi lehetőségek. Az ösvény meredeken emelkedik, de ne ijedjünk meg nem tart sokáig. A Róka-hegy platóján kanyarog az ösvény a talpunk alatt, majd mikor kiérünk a nyílt területre elénk tárul a Kevélyek látványa. A József-hegy oldali nyaralók mellett haladunk tovább, majd hamarosan az ürömi műútnál találjuk magunkat.( 3.6 km szintemelkedés:84 m ) Figyeljünk forgalomra és óvatosan keljünk át ezen a forgalmas úton. Ismét emelkedni kezd az út és kellemetlenül egyenletlen-köves felületen botladozhatunk egészen a Kő-hegyi bánya bejáratáig ahol az első ellenőrző pontot találjuk.( 4.84 km szintemelkedés:198 m ).
A piros jelzésen folytassuk utunkat. Az Ezüst-Kevély oldalából gyönyörű kilátás nyílik Pilisborosjenőre. Nézzünk ki! Sajnos erdőtűz csúfitotta el ezt az amúgy szépséges hegyoldalt. Egyszercsak a piros négyzet jelzés keresztezi utunkat de mi nem tántorodjunk el, hiszen vár a Nagy-Kevély csúcsa, utunk legmagasabb pontja ( 7.5 km szintemelkedés:400 m ), 534 m magasságban. Sajnos a csúcson álló kilátó már lassan az enyészeté lesz. Elhagyva a csúcsot lejteni kezd az ösvény és hamarosan a Kevély-nyeregbe érünk a második ep-re. ( 8.4 km szintemelkedés:400 m )
Itt jelzést váltunk és a kéken folytatjuk utunkat. Széles szekérúton haladunk, nem nehéz követni az utat. Az erdőből kiérve elénk tárul az Oszoly és Csobánka képe. Rövid vágta után az Ózon camping maradványait csodálhatjuk meg. Újabb közúti átkelés következik.( 10.6 km szintemelkedés:408 m ) Vigyázzunk a kék barlang jelzés nem lesz jó nekünk! Tovább a kéken. Balról becsatlakozik a zöld jelzés és mi a zöld-kék jelzés kettősén érjük el a Szent-kútat és harmadik ellenőrzőpontunkat. (13.7 km szintemelkedés:460 m).
A zöld jelzést követve érjük el Csobánkát. Elhagyjuk a buszvégállomást. Egy darabig az utunk mellett folyik a Dera-patak. Ne menjünk le fürdeni hiszen mindjárt odaérünk a nyomóskúthoz. Továbbra is a zöld jelzést követve érünk be Csobánka főterére.(16.3 km szintemelkedés:473 m) Utunkat innen a piros+ jelzésen folytatjuk, ami kivezet minket Csobánkáról. Vegyünk érzékeny búcsút e mesés falucskától és csatlakozzunk rá a piros jelzésre miután áthaladtunk a magasfeszültségű vezeték alatt. Hamarosan ismét a Kevély-nyeregben találjuk magunkat. (18.8 km szintemelkedés:736 m)
A pecsételés után továbbra is a kéken rójuk lépteink és az ösvény mellett láthatjuk a Nagy-kevélyi kőfülkét. A bátrabbak felmászhatnak a barlang bejáratához. Jobbra a nyílegyenes írtást követve elérünk egy szekérutat, itt a kék balra fordul, mi ne tegyünk! Kövessük a szalagozást és hamarosan az egri várnál találjuk magunkat. ( 20.7 km szintemelkedés:736 m ) Meglepve tapasztaljuk, hogy a vár filmen teljesen másképp nézett ki! Újabb ellenőrzőpont valamint középkori lovagi játékok várnak minket itt.
A szalagozást követve megcsodálhatjuk a Teve-sziklákat. Nem is kell nagy fantázia, hogy meglássuk a tevét a furcsa formájú sziklákban. Ezután Megcélozzuk Pilisborosjenő temlomtornyát és a fő utcán haladunk míg utunk nem keresztezi a piros négyzet jelzés. ( 22.7 km szintemelkedés:780 m ) Itt balra fordulunk a Templom utcára. Még mielőtt elérjük a templomot jobbra rátérünk az Iskola utcára. Elhaladunk a temető mellett. A temető után a Kőfuvaros utcán folytatjuk utunk. Az utca felső végén, jobbra kis szűk ösvény indul az erdőbe. Bátran kövessük! Elvezet minket a Kő-hegyi ep-ig. (24.4 km szintemelkedés:890 m)
Innen a már ismert piros jelzésen megyünk tovább a már nem is olyan távoli cél felé. (29.1 km szintemelkedés:908 m).

UNIQA túranap - gyaloglás és nordic walking 19
2008.09.21 Gy Nappal

Csillaghegy - Róka-hegy - Ürömi műút - Nagy-Kevély - Kevély-nyereg - Nagy-kevélyi kőfülke - Egri-vár - Teve-sziklák - Pilisborosjenő - Kő-hegy - P- - Csillaghegy

Indítás: 8:00- óra Nevezési díj: 400 Táv (térképen): 19,1 km Szint (térképen): 572 m Szintidõ: nincs MTSZ pontszám: 40

Emléklap Ital Édesség Ivóvíz a rajtnál Ivóvíz a célnál Mosdási lehetõség a rajtnál Mosdási lehetõség a célnál

Középtáv: A szalagokat követve elérjük a piros jelzést. Az ösvény kezdeténnél a nyomóskútnál töltsük fel vízkészleteink mivel az útvonalon szerények a vízvételi lehetőségek. Az ösvény meredeken emelkedik, de ne ijedjünk meg nem tart sokáig. A Róka-hegy platóján kanyarog az ösvény a talpunk alatt, majd mikor kiérünk a nyílt területre elénk tárul a Kevélyek látványa. A József-hegy oldali nyaralók mellett haladunk tovább, majd hamarosan az ürömi műútnál találjuk magunkat.( 3.6 km szintemelkedés:84 m ) Figyeljünk forgalomra és óvatosan keljünk át ezen a forgalmas úton. Ismét emelkedni kezd az út és kellemetlenül egyenletlen-köves felületen botladozhatunk egészen a Kő-hegyi bánya bejáratáig ahol az első ellenőrző pontot találjuk.( 4.84 km szintemelkedés:198 m ).
A pecsételés után továbbra is a kéken rójuk lépteink és az ösvény mellett láthatjuk a Nagy-kevélyi kőfülkét. A bátrabbak felmászhatnak a barlang bejáratához. Jobbra a nyílegyenes írtást követve elérünk egy szekérutat, itt a kék balra fordul, mi ne tegyünk! Kövessük a szalagozást és hamarosan az egri várnál találjuk magunkat. ( 10.3 km szintemelkedés:400 m ) Meglepve tapasztaljuk, hogy a vár filmen teljesen másképp nézett ki! Újabb ellenőrzőpont valamint középkori lovagi játékok várnak minket itt.
A szalagozást követve megcsodálhatjuk a Teve-sziklákat. Nem is kell nagy fantázia, hogy meglássuk a tevét a furcsa formájú sziklákban. Ezután Megcélozzuk Pilisborosjenő temlomtornyát és a fő utcán haladunk míg utunk nem keresztezi a piros négyzet jelzés. ( 12.3 km szintemelkedés:444 m ) Itt balra fordulunk a Templom utcára. Még mielőtt elérjük a templomot jobbra rátérünk az Iskola utcára. Elhaladunk a temető mellett. A temető után a Kőfuvaros utcán folytatjuk utunk. Az utca felső végén, jobbra kis szűk ösvény indul az erdőbe. Bátran kövessük! Elvezet minket a Kő-hegyi ep-ig. (14 km szintemelkedés:554 m)
Innen a már ismert piros jelzésen megyünk tovább a már nem is olyan távoli cél felé. (19.1 km szintemelkedés:572 m).

UNIQA túranap - gyaloglás és nordic walking 10
2008.09.21 Gy Nappal

Indítás: 8:00- óra Nevezési díj: 400 Táv (térképen): 9,68 km Szint (térképen): 216 m Szintidõ: nincs

Rövidtáv: A szalagokat követve elérjük a piros jelzést. Az ösvény kezdeténnél a nyomóskútnál töltsük fel vízkészleteink mivel az útvonalon szerények a vízvételi lehetőségek. Az ösvény meredeken emelkedik, de ne ijedjünk meg nem tart sokáig. A Róka-hegy platóján kanyarog az ösvény a talpunk alatt, majd mikor kiérünk a nyílt területre elénk tárul a Kevélyek látványa. A József-hegy oldali nyaralók mellett haladunk tovább, majd hamarosan az ürömi műútnál találjuk magunkat.( 3.6 km szintemelkedés:84 m ) Figyeljünk forgalomra és óvatosan keljünk át ezen a forgalmas úton. Ismét emelkedni kezd az út és kellemetlenül egyenletlen-köves felületen botladozhatunk egészen a Kő-hegyi bánya bejáratáig ahol az első ellenőrző pontot találjuk.( 4.84 km szintemelkedés:198 m ).
A pecsét megszerzése után a már ismert útvonalon érkezünk vissza rajthoz, ahol a beérkezés igazolása után átveszzük a jól megérdemelt befutócsomagot.

Minden távhoz:
Útvonal: A Pilis kijelölt turista útjain. Ellenőrző pontok, egyben frissítő állomások: Róka-hegyi Kőfejtő - Ürömi Kőbánya - Nagy-kevély - Szent-kút - Egri vár

A választott távról 18 óráig a versenyközpontba vissza kell érni.

Az első 300 rajtszámfelvevő az Uniqa ajándékát, egy zsákot kap, benne szendviccsel, almával, vízzel.
A nevezési díj tartalmaz: * frissítést * befutócsomagot * egyéb programokat * 16,67 % Áfá-t.
Nevezés postán: 2008.09.12-ig (BSI 1554 Bp. Pf:7)
Nevezés az Interneten: a honlapunkon található online nevezés kitöltésével 2008.09.18-ig
Nevezés személyesen: * a BSI-ben munkanapokon 9.00.-17.00-ig, legkésőbb szeptember 18-án * a BSI versenyein az információban * a helyszínen, a versenyközpontban szeptember 21-én 8.00 - tól
Ha nem személyesen történik a nevezés, akkor a nevezési lapot a el kell juttatni a BSI-be a postai nevezés határidejével megegyezően. Előnevezés esetén a nevezési díjat bankkártyával ( VISA, Maestro, MasterCard ) is lehet fizetni személyesen a BSI-ben, ill. a nevezési lapon adott megbízás alapján kizárólag dombornyomott kártyáról leemeljük. A nevezési díj kifizetéséhez üdülési csekket és Sodexho ajándékutalványt is elfogadunk.
Rajtszámátvétel: * előzetesen szeptember 15-18-ig 9-17 óra között a BSI-ben (1138 Bp. Váci út 152.) * a helyszínen, a versenyközpontban szeptember 21-én 8.00 - tól.
A rajtszámukat előzetesen átvevőknek is jelentkezni kell a helyszínen a versenyközpontban, a rajt ellenőrző ponton a túra megkezdése előtt!
Egyebek: * A versenyen minden felkészült résztvevő rajthoz állhat, aki a versenykiírásba foglalt feltételeket elfogadja. * A rendezvényen értékmegőrzést nem vállalunk ! * A esemény helyszínén bármilyen kereskedelmi- és reklámtevékenység csak a BSI előzetes engedélyével egyeztetett formában és módon végezhető. * A BSI szervezési okok miatt fenntartja a jogot, hogy a résztvevők számát korlátozza, a nevezést bármikor lezárja. * A BSI fenntartja az útvonal- és időpont változtatás jogát.

Részletes kiírás: www.gyalogolnijo.hu és www.futanet.hu/verseny/2008/turanap/fr_turanap.html és http://www.futanet.hu/kiadvany/GyalogolniJo_osz.html .