Pilisi trapp 40/20

JázminTúra éve: 20072007.08.26 08:55:05
Ziribár! Egy kis leírás, ha tényleg a 40es trappra vágysz!

A szervezés szerintünk is katasztrofális volt. Mi 7 órára értünk a vasútállomásra, a regisztráció 7.30kor volt, amit egy perccel sem elõztek meg. Mi már majdnem hazamentünk Pestre, mert sehol senkit nem találtunk, kóvályogtunk a környéken, megnéztük a buszállomást, hátha ebben tévedtünk..

A túra elején a zöld jelzés hiányában sokszor csak tippeltünk, pontosan melyik utat is kellene követnünk, így kétszer sikerült eltévednünk, ami kb 45 perces lemaradást, bosszúságot, és plusz energiát követelt tõlünk. (Mi elõször túráztunk a Pilisben, de egy ideig szerintem nem is megyünk vissza, habár a kilátás és a hegység maga gyönyörû.)

A másik, amire készüljetek legközelebb, hogy a 42 km elsõ alig felében van frissítõ, az utolsó kb 20 km-en szívás. Vagy visztek magatokkal 2-3 másfél literes flakont, és tankoltok Dobogókõn a kútból (ami azért 30 fokban hamar el fog fogyni), vagy gyökeret ástok az erdõben, és azt csavarjátok ki, hogy ne köpjetek vattát a túra utolsó méterein/kilométerein..
Egy 42km-es távhoz és a nem kevés nevezési díjhoz mérten azért az ember kicsit többet várt volna..

A harmadik privát véleményem, hogy maga az útkijelölés is elég nagy szívás, mert mire letrappolod a kb 40 km-t, és már örülsz, hogy végre nem emelkedõn kell szenvedned, hanem van egy kis lejtõ (ami persze nem feltétlenül vidámabb, de azért mégis), akkor még kb 2 km-t tolhatod magad hegynek fel vissza a célhoz. Bravo.
Ezt már kihagytuk, bár ha a kerülõket is figyelembe vesszük, maga a táv megvolt.

Pozitívumokat is tudok azért mondani: szimpatikus, közvetlen túrázókkal teljesíthettünk, akik segítettek tanácsokkal is, ha kellett, és egy-egy szakaszon kicsit elterelhettük a gondolatainkat a beszélgetésekkel. Másrészt az ellenõrzõ pontokon sem volt gondunk, szerencsére várnunk nem kellett senkire, és egyikük még a vasútállomásra is kivitt minket (köszönjük!).

Kitartást annak, aki mindezek függvényében nekiindul a túrának, szüksége lesz rá!