Abaúj - Hegyközi teljesítménytúra/Körbe-körbe a regéci várvölgyben

zsolt.75Túra éve: 20072007.08.13 21:47:40
Körbe-körbe a Regéci várvölgyben

Sokáig szemezgettem az Ormánság túrákkal. Az 50-es távot szerettem volna teljesíteni, de nem nagyon tudtam a megfelelõ létszámot összeverbúválni, ezért az autópályák miatt jobban megközelíthetõ regéci túrán indultunk el. Elõzõ nap eldölt, hogy a barátnõm is lejön, már csak az esõ függvénye volt, hogy teljesíti-e az elsõ túráját, sajnos esett...

Így gyors nevezés után ketten, Gallérkával keltünk útra. Az elsõ kilométer még lakott területen, Fonyon volt, de utána már egy völgyben, a Cinke-pusztán majd erdõben követtük a zöld jelzéseket egészen Rezsõ bácsi-kútjáig, ahol elértük az elsõ ellenõrzõ pontunkat. Ezután egy rövidebb sárga szakasz után isméz a zöldön voltunk. Négy balmazújvárosi sráccal elõzgettük oda-vissza egymást, néha beszédbe elegyedtünk velük, de egyfolytában magáztak, ezért mondanom kellett nekik, hogy max. 10-12 évvel lehetek idõsebbek náluk, ezért nyugodtan tegezzenek. Az volt a csúcspont, amikor Gergely-hegy felé tartva megkérdezték, hogy "fáradtnak tetszik lenni?":) A nyereg elérése után ismét pecséttel jutalmaztak. Indulhattunk tovább a Fehér-kúti vadászházhoz. Ezt már a piroson értük el, amin a késõbbiekben is folytattuk az utunkat. Egy ideig aszfalton haladtunk, majd a Lapu-patakkal párhuzamosan erdei útra tértünk. Még a Nagy-Szár-kõ elõtt, a következõ pont elõtt észrevettem, hogy nincs meg a telefonom. Ezért visszafordultunk. Óriási szerencsémre nem kellett sokáig visszafelé mennünk, még nagyobb szerencsémre a velünk szembejövõ békéscsabai család hozta magával az elvesztett "ereklyémet". Ezuton is szeretném nekik megköszönni a segítségüket! Beszélgetésünk alatt kiderült, hogy múlt héten is ugyanazon a túrán vettünk részt, Csabdin.

Nagy-Szár-kõi ellenõrzõ pont elhagyása után az erdõt elhagyva gyönyörû látvány tárult a szemünk elé, a sok-sok hegy egyikének a tetején magasodott a regéci vár. Nem gyõztem kattogtatni a fényképezõmet. Annyira belelendültünk Gallérkával, hogy szem elõl tévesztettük a pirosat, és a házak mögé, egy mezõgazdasági útra tévedtünk. Ezért visszafelé vettük az utunkat. Hamar visszataláltunk, rövid séta után beértünk Regécre, és belecsatlakozott utunkba a kék jelzés is, amin a kásõbbiekben haladtunk majdnem a célig.

Regécen a pecsételés után engedélyeztünk magunknak egy kisebb pihenõt, a helyi közértben csokoládéval ajéndékoztuk magunkat. Amíg ültünk, majszolva csokoládénkat egy nyugdíjas csoport egyik tagja kérdezte az ugyancsak a bolt elõtt ülõ kissé elhajlott helyi lakost, hogy mennyi idõ alatt lehet felérni a várba. Azt válaszolta nekik, hogy 20 perc. Gallérkával arra gondoltunk ekkor, hogy talán elég lesz nekünk 12-15 perc is, ha a 60 év feletti néniknek 20 perc kell. Mi kb. félóra alatt értünk fel, a nénik láthatárón sem voltak...

Az esõház elérésénel óriási meglepetésemre a barátnõm osztogatta a pecséteket. Az egyik fõszervezõ, Csaba bevonta õt is a rendezésbe. Így alkalmam nyilt lefotózni õt is Csaba egyik könyvével, aminek a címe a Helyes asszonytartás:)

Mogyoróskára hamar beértünk, itt ismét pecsét volt a jutalmunk. A további utunkon megismertük Ézsaut, akivel rengeteget beszélgettünk, közben sok-sok képet csináltam. Sajnos közvetlenül a cél elõtt egy picit eltévedünk. Nem tértünk le Ravasz-lyuk felé, hanem majdnem Arkáig begyalogoltunk. Mint késõbb kiderült nem voltunk ezzel egyedül. Ateszking a kedvesével egyetemben ugyancsak a helytelen útirányt választotta, ezért már öten mentünk a haladási iránnyal ellentétesen, míg vissza nem értünk a zöld jelzéssel feltûntetett kõhöz, amit követve beérkeztünk a célba. Itt sört kaptunk, azaz én a visszautazásra való tekintettel egy pohár ásványvízet. Majd irány Korlát község polgármesteri hivatala, ahol süteményt, oklevelet, egy gyönyörû kitûzõt és gratulációt kaptunk. Fonyban még egy nagyon finom babgulyásra is megvendégeltek minket.

Nagyon jó rendezésû, szép helyeken végighaladó túrán vehettünk részt. Mindenkinek tudom ajánlani, érdemes eljönni Fonyra a jövõ évben!

Remélem nem ugyanaz rendezik majd, mint az ormánsági túrákat, mert jövõre, ha minden jól megy már eltántoríthatatlan leszek:)