Szurdok / Útvonalkövető

yoyoTúra éve: 20072007.07.05 17:42:22
Sziasztok !

hááát gyerekek komolyan mondom ,én még ilyen jó túrán nem voltam ,olyan ,de olyan izomlázam volt 3 napig ,hogy legugolni alig tudtam .

köszönöm hyattnak,hogy felhivta a figyelmem erre a túrára ,mikor beirta ,hogy ez a kedvence .Mostmár nekem is ..
Mikor elolvastam a kiirást láttam,hogy benne van a Rám szakadék .
Soha nem voltam még ott ,pedig már sokéves vagyok .
Na de most viszont jóól elmentem ,igaz annyit de annyit varilálltam ,hogy a végén mindig az van úgyis amit kitalálok,nemtom miért kell variállni rajta .
szóval úgy volt ,.hogy mennék ide ,,hivtam Juditot ,de õ sokat futott a héten ,hivtam nyuszit õ meg fest ,,hivtam Editet na õ azt mondta szivesen jönne ,de nem a 44 re .Jó akkor menjünk a 25 re mondván a bokája megsérült az ötvenesen ,aztán addig addig variálltunk,mig abban maradtunk,hogy akkor egyikünk sem megy sehova:)

Reggel naná ,hogy már ötkor pislogtam ,egybõl a túra jutott eszembe ,ha nem megyek egész nap ezt fogom hajtogatni ,,igy fogtam a hátizsákot oszt bepakoltam 6 szelet zsiros kenyeret ,gélt ,csokit, 2 banánt 2l vizet ,búzacsirát ,ezt nemtudom minek,de tök jól kihajtott a melegbe .
Aztán Gabit egy kávéval ébresztettem,cserébe Dobogókõig repitett.

Na még itt is szenvedtem a távval ,mert ugye 44 re pakoltam be ,de mivel nemvoltak ismerõsök,sõõõt alig volt nevezõ igy a 25 öt irtam be ( késõbb már rengeteg nevezõ lett ,mert jött egy busz,de én addigra elindultam 7:45 kor. Beleolvastam a túrába,és láttam,hogy jóó sok a jel váltás ,és szalagozás is van ..hûûû cillagom.. ez neked nem a legjobb itiner ,mondtam igy magamnak.
A túra igy utólag elolvasva nagyon jól le volt irva ,úgy volt ahogy irva volt ,mégis eltévedtem azannyaúristenit ,méghozzá 2 sráccal ,akik utánmár 3 kili megtételével ,rohantam kiabálva ,mert azt hittem a 44 távra keveredtem ,
Szerencsére egyfelé ment a táv, és többen eltévedni ugye nyugtatóbb;)
Beleraktunk,vagy 2 kili pluszt naná ,hogy felfelé kellett jönni ,az eltévedésbõl,de az egész túrán egyébként is nem volt sik rész vagy le ,vagy fel ezek voltak a lehetõségek ..
Szóval visszataláltunk a murvás útra ,és a meredek piroson lementünk ,itt ért utól a csinos lány .harisnyanadrág piros kis szoknya kendõcske a nyakába . Asszem a kinizsit is igy nyomta le ..
Szóval négyen lettünk igy ereszekedtünk le a Lukács-árokba. Amit kedélyes kis halálfejjel jelöltek :)
Egyem a szivét a két keresztbe tett csontjával ,riogatja az embereket ,pedig nemkéne ,mert én még több halálfejért is lemennék még 1x .

Szóval az árok... Elõsször is meredek ,és mély ,derékig érõ páfrányok,nagy "üvegmosó növények vannak benne ,meredek partoldalon alig lehet menni, legjobb ha felveszed a gorilla tartást ,magyarul a kezed közel legyen a földhöz . sok a kidõlt fa amin át kell mászni ,imbolygó köveken lépkedsz ,miközben folyik alattad a viz ,vagy épp egy sziklára felmászva tudsz csak tovább jutni.Az árok közepén feltorlódott a tömeg ,igen voltak ott egy páran ,mert elakadtak a haladásban.. Én itt merültem el elõsször aztán lejjebb másodszor .
Lejjebb már jobban folyt a viz is ,és a sár /iszap is több volt ,a fákon moha és virágzó növények voltak ,bár én még szivesen maradtam volna az árokban jobban nézelõdni,de a többiek úgy gyürték a távot ,hogy kénytelen voltem teperni utánuk.
Kiértünk az árokból,és mentünk fel a Rám -szakadékhoz .

Na ez volt a második csoda. sikos ,vizes kövekbe sziklákba kapaszkodva mentünk felfelé . A szakadék oldalában korlátok voltak ,ezzel egész jól lehetett haladni,és biztonságosan kapaszkodni ,
volt két vizesés is amin létrán kellett felmenni ,hihetetlen jó volt ez a rész is . Ezután ,még nemvolt vége a szépségeknek ,mert felkellett menni Dobogókõre ,és hát a Thirring körút a hatalmas szikláival ,és szerpentinjeivel igen izzasztó feladat volt . Az ember csak egy kis pont a hatalmas sziklák alatt .
Mire felértünk olyan érzés volt,mintha egy 30 as távot már legyürtünk volna ,ez úgy az idõben is megmutatkozott .

A második elkavarás elég csúnyára sikeredett ,megint lefelé futottunk egy jó darabon ,egészen Mári padig .Innen elég keserves haladással,de felkellett mennünk a Vaskapu-hegyre ,itt már szinte alig volt a 6 szelet zsiros kenyerembõl ,meg a 2 banánt is megettem.
A 44 re re jövõre nemtom mit viszek ? Szóval mentünk mentünk közben Gáti Ildi is utól ért ,õ is kavart velünk . A vaskapu -szurdok nagyon köves volt csúszkáltunk a guruló köveken ,és igen meredek is volt ,de a Vaskapu szikla nagyon szép ,egy hatalmas szikla boltiv . Innen lefele ,már nem kövek,hanem a vastag avar miatt csúszkáltunk,talán ez a rész nyirta legjobban a térdemet.
kiérve a "hüvös" erdõbõl egy forró nyilt terepen folytattuk utunkat ,füves bokros részek után igy érkeztünk Klastrom forráshoz .
Itt megint ittunk ,és elindultunk Pilisszentkereszre a szurdokba ,amit egy kitaposott dzsindzsáson ,késõbb már egy jobban kitaposott úton lehetett megközeliteni.
a szurdok szintén nagyon szép ,és elég hosszú ahhoz,hogy az ember sokáig gyönyörködjön benne ,Legalább 8 hidon mentünk át ,balról jobbra ,majd jobbról ballra haladással . Alattunk folyt a viz ,báár nemvolt túl sok benne .
a szurdok végén vége lett a 25 ös távnak ,pedig még sok izgalmat ,és szépséget irt az itiner pl:a Salabasina árok a három jelölt halálfejjel vajon milyen lehetett?

szóval nagyon szép túra volt , gratula a rendezõknek,és még mindent nem is irtam le.. a zsiványsziklákat ,meg a sok forrást ahol elhaladtunk .Asszem 6 órát gyalogoltam ,hát elég beszédes számok .
de jövõre rászánom az egész napomat ,és végig szeretnék menni rajta ,remélem találok rá vevõt magam mellé .