Hidzsra

maciHUNTúra éve: 20072007.06.04 22:29:37
Hidzsra Zsámbékról (41km)

Széna tér, reggel 7kor indul a busz Zsámbéra, rajta úgy 10 sporttárssal...Megérkezés 7:49kor, keressük meg a török kutat. természetesen rossz irányba indultunk, de egy néni útba igazított minket. A rajtban felvilágosítás, mivel az itiner még a tavalyi volt. Rajt 8:00kor.

Meredek utcákon kapaszkodtunk felfele egy gyönyörû templomromhoz (mindenkinek érdemes megnézni, ha arra jár), majd a Zsámbéki-tetõ fás-bokros útvesztõje következett. a jelzés elég gyéren volt festve, de miután beértünk az erdõbe, egyenesen elvezetett minket az elsõ EP-hez, ahol datolya és pecsét várt minket.

Innen lesétáltunk Tökre, majd egy végtelennek tûnõ pipacsokkal szegélyezett zöld búzamezõn át Budajenõre. A Hilltop lakópark, ahol az EP volt jóval a falu felett helyezkedett el, ahova embermagasságú bozótoson kell feljutni, és még EP is el van dugva(legalábbis is mi nehezen talaltuk meg:)

Innen fel a Nagy-Kopaszra, a jezésekkel semmi gond, viszont EP nem volt fenn.
A következõ pont a Szarvas-árok volt, ahol megint gondjaink akadtak az útkereséssel, és újfent a bozótban kötöttünk ki az árok peremén sasszézva végig...mi jobban jártink, mint azok, akik felmásztak a szomszédos meredek domboldalra, aztán le onnan. A pecsétet megtaláltuk, sõt a nagy-kopaszit is megszereztük itt.

Innen a Vadasparkig nem volt gond a tájékozódással, de az a 2 km aszfalt kicsit betett. az EP-n nagyon finom mentás török lencselevest kaptunk (a recept megtalálható a Hanif honlapján), itt engedélyeztem magamnak egy 10perces pihenõt, majd indulás a János-hegy és a Libegõ fele.

A gondok itt kezdõdtek, mert a jól ismert piros körsétaút jelzést (mint utólag kiderült) pár napja átfestették, így a táblák még kinn voltak, de a fákon már csak a sárga kersztet talátunk, ami végül felment a Libegõhöz, de kikerülte az Erzsébet-kilátót.

Innen le az alsó állomáshoz, majd a városba beérve utcákon kanyarogva a Balogh Ádám szikláig, ahol víz és szõlõcukor várt minket. Továbbmenve (még mindig betonon) megpillanthattuk Gül Baba türbéjét, ahol megkaptuk a kitûzõt és az oklevelet, majd indulás haza...