Káli

Petya83Túra éve: 20172017.05.01 20:01:44

Káli 30

2017.04.30.

Mivel egy hónap a Kinizsi, felkészülés gyanánt a 60-as távot terveztem futás-gyors gyaloglás kombóban. Szombaton két hölgy túrázótársam jelezte, jönnek, de csak a 30-ra. Így módosítottam, hogy a közös rész elválásáig (17 km) együtt megyünk és utána futok.

7.20-kor indultunk el az ábrahámhegyi vasútállomásról. Már a salföldi kolostorromig volt pár jó emelkedő, így hamar le is vetettem az egyik alápólómat. A templomrpm és a Tóti-hegy között párszor rossz utat választottunk, de csak rátaláltunk a szőlők közti helyes útra. Kemény menet volt ezután felfelé a Tóti-hegy.

Nemsokára a salföldi majornál voltunk, ahol finom szörp és pogácsa várt minket. Kékkút után Kari bácsinál zsíros kenyér, fröccs volt a kínált hegedűszóval kísérve. Itt is muszáj volt megpihenni és fogyasztani, ami miatt eldőlt, hogy ma kihagyom a 60 km-t és megyek a 30-on. Túl sok időt vesztettem el az ellenőrzőpontokon, de így volt mire fogni... :)

Lefelé figyelmetlenségből a 60-asok útvonalán indultunk el, de szerencsére nem mentünk sokat a rossz úton. Rátérve a helyes útra, a Kornyi-tó körüli tanösvényen értünk utol több embert, innen a célig sokan voltak. A Sóstókáli templomrom utáni rész a tavalyi Kék-Balatonról ismerős volt, majd Kővágóörsön ráfordultunk a Révfülöpre vezető útra. A kilátónál és lefelé remek kilátás nyílt a Balatonra, jó befejezése volt a túrának.

Remek idő volt, sokan is jöttek el a túrára. Az ellátás jó volt, de talán jobban el elhetne osztani, mert az elején dőzsölés van, 15 km után azonban egy ellenőrzőpont van csak. Mindezek ellenére jó túra, de jövőre megpróbálok nem engedni a csábításnak és a 60-on végigmenni.