Gerecse

CsimTúra éve: 20172017.04.09 22:07:33

Üdv mindenkinek!

Sajnos lemaradtam a regisztrációról, így nem tudtam már nevezni, ezért úgy döntöttem, hogy egymagamban járom végig az 50-es távot.

Hiányzott az eddig ismerős zsibongás, igaz, tömeg sem volt, ami miatt eddig sokszor bosszankodtam.

Leírnék egy-két dolgot, ami talán hasznos lehet. Tudom hogy a kéretlen tanács csak púp a háton, ezért nem is nevezném tanácsnak, csak amolyan megfigyelés::

- Induláskor még a városban a fehér pötty túlvitt a kereszteződésen ami az autóúthoz(?) visz, és egy utcával odébb kanyarodik csak északnak - ez kicsit zavart, mert emlékeztem hogy ott kell elfordulni, szóval ezt elég furának találtam.

- Az arany lyuki elágazásnál az út egy kerítés mentén mintha balra kanyarodna, de ne fordulj rá :) Én megtettem, és nem jártam jól vele. Egyenesen megy az tovább, a jelzések gyakoriak és kellően egyértelműek.Megjegyzem, itt volt az utolsó kavarásom a túrán.

- A templomrom (2.ep) előtt rengeteg fár kivágtak, kicsit megváltozott szerintem az a hely is.  A lejtő alján az út emelkedni fog, ezért én azt hittem, hogy elszaladtam az ellenőrzőpont mellett, de nem, a sárga mellé bejön a piros is, és elvisz a pontig, ahol jobbra kell figyelni az utat mert ott lesz egy lépcső.

- Nem sokkal Tardos előtt, mikor rátérnél a műútra (piros +) át kell majd mászni a letarolt részen. Az ösvény felismerhetetlen, csak célozd be a műutat. Bokádra vigyázz, mert elég mély és laza a homok ott. A jelzés itt is egyértelmű

- Az emelkedő Bányahegynél nem előnyére változott, a kicsi csenevész fák/bokrok  eltűntek, így picit nehezebb volt rajta felmászni, de nem lehetetlen ;) Eddig vagy hatszor voltam de most mintha kifejezetten kellemetlen lett volna.

- A vértestolnai műút előtt két helyen elbizonytalanodtam: az egyik a szántóföldnél volt: rögvest balra lesz egy kék jelzés ami elindulna befelé a susnyásba, ne kövesd (ott fogsz kibukkanni ahol már elhaladtál gondolom), menj végig a szántóföld mellett, ahol egy L alakot ír le az út, és csak az emelkedő tetején kell balra befordulni. A jelzés itt is látszani fog. Valamivel utána meg lesz egy letarolt rész, ott menj csak tovább egyenesen - nekem elég rossz a szemem, de még anélkül is ki lehet szúrni a jelzést a túloldalon.

- Ahol a vadászház romjai ellenőrzőpont volt eddig (ahol letérünk a sárgáról a sárga négyzetre) mintha nem lett volna meg a vadászház. Lehet, hogy rosszul emlékszem a helyre, de valami megváltozott ott tavaly óta.

Összességében kicsit megváltozott a terep, és nem volt az az ismerős "gerecseötvenes" érzés, de a túra nem volt rossz így se, a táj csodálatos volt, mint mindig, az időre semmi panaszom nem lehetett,  és hála Istennek, kb. 7 óra alatt sikerült is beérnem.