Tanuhegyek másnapi túra - UKK kisjubileumi/Haláp/Bauxit/Régi Templomok

olsenTúra éve: 20162016.11.29 12:17:30

szia emberek,a templomromok..

A túra a Balaton felvidéken játszódik,ahol reggel van és nyirok.Kevésbé csodálkozik bárki is,lévén november vége és Laza Bori megmondta előre.Vasúti váró Bubuval,Kékdroiddal,Dáviddal és Évával,ide esek be negyedmagammal,két nő és még pasas.Rövidebb betegség után térek vissza a dombok közé,haldokoltam egy keveset meghűlésből kifolyólag.A kór látszólag nem annyira veszedelmes,de férfitársaim egyik része a megmondhatója,időnként az életünkért küzdünk a párnák között,főleg ha ápolnak is bennünket.Nna,mindenesetre papír is van róla,ez megfelel korunk társadalmi elvárásainak,miszerint betegséget csak orvosilag lehet megállapítani,elfogadott dokumentumokkal alátámasztani,nehogy már a kollega,akinek a képébe prüszkölsz,nyilvánítsa ki,miszerint”…az ilyen vén csont is maradna inkább odahaza,a mézes papucsa és a túrabakancsa mellett,ahelyett,hogy itt terjeszti a  baktériumokat vírusokkal elegyest…”.Útitársnőink egyike békésen falatozik,kakaós csiga és tej a menü,mi viszont idegesen toporgunk,és ott is hagyjuk,majszolgasson,lelkére kötjük,hogy siessen utánunk..majd..Sínek mellett baktatunk,később hátat adunk és körbejárjuk a települést,alkoholt és kávét nem tudunk fölvenni,de mint öreg túrázók,fogyasztjuk a hozottat.Lehetünk vagy sokan,szalag vezeti a túrát,nap erőlködik,meggyőződés nélkül,késő őszies arculattal..azért megtaláljuk a kutat,alig van vize,persze itt inkább a bor termelődik és fogy.Meg különben is,csillog a Balaton vize távolabb,igyál ott,ha kitikkadtál.Aztán a szalagok mellett víz fut szembe,ez már a másik forrás,bővebben ad,de csónakázni vagy horgászni itt is csak igen elszántnak érdemes.És berontunk a civilizáció csoportos megjelenési formájába,házak közé,Pécselynek hívják,felfedezője után bizonyosan.Három a csoport,két ürge és egy nő,ezt visszük a vegyesboltba,három a sör is.Aztán  a Bagó hegy,és Vászoly,kedvenc frissítőpont felelős hölggyel,aki utánpótlással és más családtagokkal varázsol idillt,pár percre,persze,hogy EDU,a felvidék nagy tisztelője és túraszervezője,lánya pont olyan csibészesen vigyorog,mint  a szüleje több éve..etetés,minden van,és mindenből a legfinomabb.Tovább megyünk,jobb meggyőződésünk ellenére,kereszt és pont rögzül,mondtam már,hogy a szalagozás elfogadható?..most mondom,nem is kell olvasni,fotózunk és gyönyör is van,majdnem a nap is kisüt..Vízimalom és forrás,persze kerítés mögött az előbbi,aztán a Kis-Leshegy és Udvari temetője,kerékpárúton gyalogolunk,Örvényes és innen a kalandok völgye,ártéri erdő,fekete ebállattal,remek szalagozással,Kövesdi romokig,ahol Moiwa ér utól,ezért pénzt adok neki,elégedetten ott is hagy..Aztán a sajkodi parkoló, sörrel és kávéval,frissítünk,barátom csapzott,szintén hosszabb kihagyás után túrázik,egyedül hölgytársunk élénk,két lovaggal..Aszfalton megyünk,aztán fölfelé gyalogos ösvényen,ez már a tihanyi félsziget,Keszthely felé megy a nap,ami csak sejlik továbbra is a felhők fölül,dacára a kétharmados kormányhatározatoknak.Beesünk a rév melletti pontra,frissítés van,és a kerékpáros út,aztán az Akasztó domb,ahonnan a víz is csodát kínál kilátásilag,és megint civilizáció,eladó épületek és szőlők,és az apátság háza,látogatókkal és Krisztussal,persze két lator is van mellette,anno így osztották a terheket a rómaiak,kinek-kinek a maga keresztje.Lefelé és elfelé,a nap is,és Aszófő vasútilag,de már Bubu nélkül,aki biztosan söpör valahol.Felírnak kitűző és oklevél miatt,mert nem neveztem elő..persze,a meleg ágy nem sokkal biztatott még akkor.Ikonok és jövendő ikonok pihegnek,tizenhat óra van..aztán ki-ki távozik,többnyire autós arcok,szedik egymást,minket is megtalál a reggel elveszett,de addigra tizenhét lesz..

Remek volt azért,mint rendesen,régi UKK szervezés,a bélyegzés szerint és persze az arcok is..köszönjük mindenkinek,gyere Te is,jövőre másfelé kacsázunk..