Katica Tanya Betyár Maraton

javaTúra éve: 20142014.08.14 21:36:00

2014.08.09 - 2014.08.10 Katica Tanya Betyár Maraton (éjszakai) teljesítménytúra

Táv: 45km; Szintemelkedés: 750m ; Szintidõ: 12ó; Teljesítve: 8ó 40p

A nagy melegben már a gondolat is üdítõen hatott, hogy végre hûvösben túrázhatunk. Az is felvillanyozott, hogy a rendezvény Patcán, azon belül is Somogy ország mára már emblematikussá vált, a kirándulók által az egyik legkedveltebb pihenõhelyen került megrendezésre: a Katica tanyán. Az érdeklõdõk egy mûködõ gazdaság minden napjaiba kaphatnak betekintést, kibõvítve az élményt jó pár szabadidõs tevékenységgel. Van állatsimogató, különféle gyermekjátékok, erdei kötélpálya, csónakázótó, gokart. Ezen kívül különbözõ programokat is szerveznek: esküvõ, születésnap, erdei iskola, gyermek tábor. Na, ennyit a reklámról.

Késõ délután, fél nyolc után vágtunk bele a kalandba. Azaz vágtunk volna, mert egy tv stáb megállított bennünket. Hurrá, benne leszünk a tv-ben!!! :) Nehezen szedtük össze a gondolatainkat a kissé hirtelen jött felkérésre. Tíz perc csúszással, de elindultunk.

Az elején egy enyhe murvás emelkedõn melegítettünk be, majd kisebb pincék mellett, szántóföldek mentén gyalogoltunk. Már teljesen sötétben közel egy órás séta után értük el az elsõ ellenõrzõ pontot az erdõ közepén, ahová széles lénián, több kiépített pihenõt érintve jutottunk el. Itt barackkal kínáltak és finom, friss forrásvízzel enyhítettük szomjunkat.

Mivel a továbbiakban teljes sötétségben gyalogoltunk, a tájról a telihold ellenére nem sok mindent tudok érdemben elmondani. Azért annyit mégis, hogy nagyon változatos volt itt is azt útvonal. Mentünk sötét erdõkben, szûk erdei ösvényeken, széles léniákon, harmatos, helyenként ködpárába burkolózó mezõkön keresztül, sáros szántóföldek szélén, a lábunkat nem kímélõ murvás, aszfaltos utakon, falvakban, emelkedõkön fel és le. Láttunk nagyon szépen felújított parasztházakat, kis templomokat, kápolnákat és Visnyeszéplak elõtt a Pali betyár sírját, ami szintén rendezett. Az idõjárás is kegyes volt hozzánk, éjszakára ugyan beborult és a távolban villámlott is, néhol közelrõl hallottuk a dörgést, de esõ nem esett.

A szervezés szerintem nagyon jó volt. Mindenhol kedves, barátságos pontõrök fogadtak, és egy-egy jó szóval bocsájtottak el az e.p-ról. A térkép és a leírás is hasznos volt. Jó választás volt a teliholdas éjszakán való rendezés is. A szalagozás néhol lehetett volna több és szembetûnõbb, de el nem tévedtünk sehol. Mindenhol volt lehetõség folyadék utánpótlásra. Ihattunk forrásból, kancsóból, vizeskannából, vagy a helyi kocsmában lehetett vásárolni frissítõt. Persze a Zselicben megszokott bõséges kalóriapótlás sem maradt el. Kaptunk gyümölcsöt, házilag készült apró sajtos kifliket, csokoládét, több helyen házi süteményt, szõlõcukrot, de amit ki kell emelnem, az a Visnyeszéplakon kapott, még meleg pogácsa. Hát az valami mennyei volt! A célban pedig a már megszokott hagymás zsíros kenyér, házi lekváros kenyér, tea várta a beérkezõket.

A magam részérõl én vevõ lennék egy nappal megrendezett Betyár Maratonra is!