Papod teljesítménytúrák

BumbanasTúra éve: 20142014.03.30 18:05:11

Papod 50

Mindig szerettük a bakonyi túrákat, mostanában fõleg a Zircrõl indulókat, így nem is volt kérdéses, hogy fiammal elindulunk az 50km-es távon meglátogatva az új kilátót.

8-kor már Zircen voltunk, beálltam a prkolóba, kipattantunk és az elsõk között vágtunk neki a távnak. Az elsõ szakasz mindjárt egy kicsit hosszabb rész volt ami Olaszfalun át erdõkön át kanyarogva Eplényig tartott. Itt 8,2km után meleg tea és finom túrós rétes várt minket. Kicsit várnunk kellett ugyan, mert korán érkeztünk és össze is torlódtunk a túratársakkal, de némi pihenõ után nekivágtunk a leghosszabb és mint utólag kiderült legmeredekebb résztávnak.

Eplénybõl szép erdõkben, inkább fölfelé haladva értünk fel a Papod hegy tetején nemrégiben épült kilátóhoz. A kellõen részletes leírásnak és a jó szalagozásnak köszönhetõen szinte gondolkodás nélkül jutottunk el a tetõre és innen le a második ellenõrzõ ponthoz. Természetesen, ha már megmásztuk a hegyet a kilátóba is fellépcsõztünk. Nagyon megérte az itt "elvesztett" idõ, mert ottjárttunkkor még tiszta volt annyira az idõ, hogy tisztán látható volt Veszpém, a Balaton, Pannonhalma és még néhány közeli-távoli kisebb-nagyobb település. Nem is gondoltam volna, hogy ilyen szép kilátásban lesz részünk innen. Lefelé haladva szembetalálkoztunk egy kerékpáros csapattal, akik nehezen bírkóztak az emelkedõvel - inkább tolták, mint hajtották a gépeket - és pár kirándulóval, akik a kilátóhoz tartottak. Nemsokára elértük a második ellenõrzõ pontot Hárskúton, ahol medvehagymás zsíros deszkát és - nekem kicsit langyoska - teát kaptunk. A 25km-es távon haladók itt ki is szálltak, de mi 15-20 perc pihenõ után újra útra kelltünk.

Innen elõször egy unalmasabb aszfaltos, kavicsos úton haladtunk, ahol utolért a biciglis csapat, majd õk balra fel, mi pedig jobbra haladtunk tovább. Itt is nagyon jól szalagozott úton más szép erdõs részen értük el a Rák tanyát, ahol éppen nekiláttunk a finom medvehagymás pogácsa és a remek tea elfogyasztásának amikor szép kis zápor ért el minket. Szerencsére itt, fedél alatt tudtuk a zápor nagy részét átvészelni, miközben szép számmal összejöttünk az utánunk érkezõkkel. Amint elált az esõ neki is vágtunk a következõ, újabb nem túl hosszú távnak.

Idõnként szemergõ esõben haladtunk, most már inkább lefelé tartva Bakonybél irányába. Ez a szakasz is kellemes volt, ha eltekintünk attól, hogy szakaszosan áztunk-száradtunk. Különösebb megtorpanás nélkül értük el a Szent-kutat, ahol Balaton szelet és alma várt ránk frissítés képpen. Szinte meg sem álltunk és máris nekieredtünk az utolsó elõtti résznek Pénzesgyõr felé. Az erdei utakon vigyáznunk kellett, hogy a sár kevésbé marasztaló részét megtaláljuk, de ezen túljutva sikerült lejutnunk a Gerence-patakhoz. Amikor legutoljára erre jártunk jóval magasabb volt a vízállás, sok helyen a partoldalban kellett küzdenünk, de most jól el tudtunk menni a patak szélén is. Nagyon szép ez a szakasz, sajnálhatják a 25km-es távot választók, hogy kimarad számukra ez a rész. Sajnos elég rövid a szurdok, utána viszont igen közel volt Pénzesgyõr, ahol a Büfé nevû büfében frissíthettük fel magunkat. Leginkább a mellékhelyiség használata javított sokat a közérzetünkön. :) Nekiiramodtunk a túra utolsó szakaszának, vissza Zircre.

Itt egy szakaszon a Bakonyi Mikulás túráról ismert úton haladtunk. Érdekes volt az akkor alkonyatkor látott erdõt most nappali világosságban viszont látni. Egy ritkás erdõn átjutva már feltûntek a város házai és lefelé "gurulva" közelítettük meg a célt.

A célban én medvehagyma krémlevest, fiam vargánya krémlevest kapott. A túra 50km-ét 9 óra 20 perc alatt sikerült leküzdenünk, a végén jól esett a pihenõ és a finom leves. Medvehagymás ételekkel feltöltekezve, kellemesen elfáradva indultunk útnak hazafelé.

Nagyon jól szervezett, jól jelölt túra volt az idei. Az ellenõrzõ pontokon kedves emberek vártak finom és változatos ételekkel, italokkal. Ha csak tehetjük jövõre is eljövünk, Köszönjük Viktor!