Mátrahegy

Norbert AlexanderTúra éve: 20142014.03.14 07:57:09

MÁTRAHEGY 10 TELJESÍTMÉNYTÚRA, avagy laza bemelegítés

Reggel

Korán reggel keltem, bekészítve kis túlélõkészletemet, szokásos mentateát, fokos túrabotomat, szigetelõszalagot és kisebb kötözõt, elindultam Mátrafüredre kicsi kocsimmal, asszonyt elvíve útközben melóhelyre, ZsuzsaMamát felszedve s közben hála neki sport szeletet magamba töltve. Kedves leányzóját, Lénát bevártuk a buszmegállóban és indultunk a rajthelyre.

Délelõtt

Szokás szerint sok induló volt az erdészeti iskolában. Gyorsan elrajtoltunk, csak egy kicsit kevertem össze a nevezésnél a nevünket, amit gyorsan szakszerûen korrigáltak a rendezõk. 9:37kor kezdetét vette a túra.

Gyönyörû idõ volt, hétágra sütött a nap. Tavalyihoz még csak hasonlítható sem volt, hisz akkor olyan köd volt sárral vegyítve, ami egy horror filmbe is beleillene. Mátrafüredrõl kiérve a Z+ jelrõl, a S- jelzésen emelkedett az utunk. Röpke félóra alatt felértünk a Muzsla tetõre, majd kisebb lejtõ után, a Rákóczi forrást is érintettük. Után töltöttem Mentateámat és levettem külsõ melegítõ felsõmet, hasonlóan tettek a  lányok is, és vígan másztunk tovább a S-on… Egyre nagyobb emelkedõk következtek, míg elértük az Ózon Hotelt csodás parkját, fotókkal megörökítve. Inenntõl kezdve mérsélõdött a szintemelkedés s vele együtt az idõ is.  Mire elhaladtunk a Szanatórium elõtt, visszakellett vennünk az imént levett felsõt. Bár hó nem volt, de meglepõen hideg lett az idõ. Itt a jelzés, szalagozásra váltott át a S körre, az okát pontosan nem tudom miért, bár a maradék emelkedõ ami még ránk várt, kellemesebb volt ezen a vonalon.

1 óra 40 perc telt el míg elértük Mátraháza parkolóját, ahol kis csoki és szendvics után folytattuk utunkat lefelé S háromszög jelzésen. Eleinte az út mellett, majd az erdei úton elértük Farkas-Kútat, ahol kicsit frissítettük magunkat. Ezután továbbereszkedtünk Sástó felé átkelve a réten, megérkezvén az újonnan épülõ út mellett a következõ EP-hez. A dzseki újralekerült, a nap újramelegített. S háromszögön folytatva ereszkedésünket a további 3 km során hamar elértük az Z-, majd Mátrafüreden a Z+ jelzést. Tavaly itt valahogyan eltévedtünk ,pedig most egyértelmûnek tûnt. Talán a köd tévesztett meg minket. Közben sok extrém sportról szó esett, amit Léna átélt már: mint például kanyingolás és egy keményebb teljesítménytúra az El-Camino.

Dél

12:43 kor értünk célba, 3 óra 5 perc alatt 13 kilométert megtéve. A tavalyihoz képest, majd félórát javítottunk. A túra rendezése kiváló és egyértelmû és talán a legolcsóbb is. A célban volt szerencsém egy prospektust szerezni a HÉRICSS TTSE-tõl amibõl megtudtam hogy kezdetét vette a Mátra Teljesítménytúrázója Programja, így hát ebben az évben zárásként kitûztem magam elé a 3. fokozatot, ahová már csak 137 km szükségesJ

Hazafelé bõven maradt energia nõnapi köszöntésre ezen a gyönyörû tavaszi nõnapon.