Téli teljesítménytúra

piedcatTúra éve: 20072007.01.22 17:49:03

2007. január 20.

A tervezett 8-as indulást 10 perccel késtük le, részben a tömegközlekedés, részben a néhány perces sorbaállás miatt a nevezésénél. Már a héven összefutottam két volt évfolyamtársammal, Cukiékkal, akikkel még késõbb is találkoztunk. A zöldön indultunk meg felfele, szeméthegyek után egy sokkal szebb hegy, a Kevély következett, na meg az a 343 m szintkülönbség 6,3 km-en. Ehhez képest egy-két perccel egy óra menet után értünk fel, persze volt benne némi kocogás is, aminek túratársam qvic különösen örült, éppen az új vizes tatyóját tesztelte futás közben.

Innen lefele kocogtunk, becsatlakoztunk a Kinizsi-útvonalra, szégyenszemre nem voltunk benne biztosak, hogy valóban a csikóvári hegyeket látjuk-e az Oszolytól északnyugatra. Késõbb, már a vonaton megnéztük a térképet: igazunk volt. :) Remek ötletnek bizonyult a rendezõk részérõl a Macska-barlang és a Ziribár érintése. Néhány percet eltöltöttünk a barlangban, qvic-nál volt lámpa, egészen mélyre lemásztunk. Ziribár tetején értek minket utol Cukiék, kicsit meglepett milyen jól jönnek, és arra gondoltam, hogy biztosan beelõznek. Nem ez történt, a célba negyedórával hamarabb beértünk, mint õk. Ziribáron egy csapat topikost is lehagytunk, személy szerint csak Vándorköszörûst ismertem, qvic beszélt is vele, én elõre nyomultam, már túl akartam lenni a hegyen.

Hosszú, unalmas szakasz következett egészen a Pilis lábáig, majd városnézés Pilisszántón, megszemlélhettük egy részeg stoppos sikertelen kísérleteit, közben elkapott minket az esõ, én felkaptam az esõkabátot, qvic zuhanyozott egyet. Szerencsére a piroson már elállt az esõ, ismerõs útvonal egészen a keresztig, ahol egy lankásabb emelkedõ megfogott, párszáz méter után döbbentem rá, hogy piszokul éhes vagyok, de már hiába gyömöszöltem magamba a BUÉK-ról megmaradt puszedliket, a cél már csak karnyújtásnyira volt.

A klotildligeti sörözõben nagy meleg és nagy tömeg fogadott minket, megkaptuk a jutalmunkat, a kitûzõ felidézte a telet, az idõjárás kevésbé, a citromos tea fenomenális volt, és még a vonaton is akadt bõven hely. Kellemes elfáradtam, de örültem, hogy jó idõt mentünk. Kezdek hasonlítani 2005-ös önmagamhoz. Nem is árt, mert következik a Téli Mátra.