Téli teljesítménytúra

panferikTúra éve: 20072007.01.21 12:10:00
Közel 400 induló választotta a Téli Teljesítménytúrát, amely Budakalászról indult. Sajnos a Téli jelzõt kicserélhettük volna Tavaszira, mert mint köztudott az idõjárás egy kicsit megbolondult. A Tél jelenlétét csak a kitûzõrõl érezhettük.De sikerült a Túrán így is kétszer elázni és megszáradni.

Csapatunk ismét a sétát választotta a futás helyett (ez mindig így van). Mert így van idõ megbeszélni egymás egészségi állapotát, edzések, futások mennyiségét és az elkövetkezendõ versenyeket, amiken indulni szeretne. Valamint egymás biztatása, hogy még jobb teljesítményt érjen el. Tanácsok kérése és adása stb. Szóval így kialakítható egy jó baráti társaság. Mintha összebeszéltünk volna egyszerre érkezetünk meg a Békásmegyeri Hév állomásra. Innen rövid várakozás után két megállót utaztunk a Lenfonógyár megállóig majd a kitöltöttük a jelentkezési lapot és elindultunk.

A Csapatunk:
Kókusz
Tandi
Durocelnyuszi
Nicol
Timmon
Gabi
Panferik

A túra elején Zöld „c” jelzést követve Kókusz által egy kicsit elkavarodtunk. Mivel „c”jelzés még nincs a Túrajelzések között. Egy enyhén meredek emelkedõt követve egy Cross pályára jutottunk ahol semmilyen jelzés nem volt,de mivel Kókusz otthona volt ez a terep így bátran kezébe adtuk magunkat. Amit késõbb sem bántunk meg. Szóval a Cross pályával csak egy baj volt nem találtunk másik kijáratot. Így egy túrázó mit tesz, megy tovább elõre. Egy 50cm-es kerítés nem akadály címmel mentünk tovább. Kókusz volt az elsõ Tandi, Gabi majd Durocelnyuszi következett. Neki már nem volt ilyen egyszerû az átlépés egy kicsit fennakadt a dróton. Mivel alacsony termete nem igazán erre volt kitalálva, de mi is hibásak voltunk, mert nem figyelmeztettük Õt a veszélyre. Rövid segítségnyújtás után kiderült a Technikai nadrágja tökéletes anyagú mivel a kerítés nem talált rajta gyenge pontot és így nem szakadt ki. Folytattuk utunkat a sûrû erdõben, mivel nem a kijelölt úton mentünk. Egy gyönyörû Holdbéli tájon találtuk magunkat. Egy kicsit magálltam gyönyörködni a többiek meg jól elhagytak. De a hangok után tájékozódva hamar utolértem õket. Rövid ereszkedés után megtaláltuk a Zöld jelzést immár hivatalosan is mehettünk tovább a kijelölt úton.
Kevély nyeregnél volt az „elsõ ellenõrzõ Pont”, azért tettem idézõjelbe, mert nincs ellenõrzõ pont ezen a túrán csak rajt, és cél van megadva. Valamint, az úton milyen jelzéseken és szalagozáson kell haladni! Itt már találkoztunk „Régi ismerõsökkel is a Buék 20 Túráról is. Az utunk elég jól volt idáig járható kisebb sár jellemezte az utunkat, de alapjában véve komolyabb fennakadást nem tapasztaltunk.

Innen a Macskabarlangig mentünk tovább a Kiskevély alatt, Csobánkai-nyergen át.
Itt lepihentünk egy kicsit falatozni szusszantunk egyet. Ekkor történ egy apró jelenség, amit Nicolnak köszönhetünk. Elkezdte dicsérni az idõjárást és két percen belül eleredt az esõ. Mondani sem kell mindenki megköszönte a kedvességet é s nyomban tovább indultunk.
Itt nem is minket zavart az esõ, ami hamar el is állt, hanem a már meglazított talajt tovább lazította így a túra lassan Téli túra helyett Dagonya túrává alakult. A Ziribári-nyereg és a Pilisszántó széle között Tandi kutyákkal ismerkedett valamint az elõttünk lévõ hegyet elkezdte a felhõ belepni, ami mindenkinek nagyon tetszett. Elérkeztünk a Pilisszántói templom elé itt már csak öt és fél km volt hátra. 5óra 48 perc alatt teljesítette csapatunk a túrát. A Végére mindenki elfáradt egy kicsit, de a végén már mindenki a jövõ heti Téli Mátráról beszélt.

Tehát a jövõ héten Folyt. Köv……

Képeket itt tudod megnézni:http://www.hunrun.com/index.php?oldaltipus=kepgaleria&kepgaleriapozicio=2007_Teljesitmenytura/2007_01_20_Teli_Telejesitmenytura